هنر متحرک

بزرگترین سایت اخبار علمی، تکنولوژی، هنری، سرگرمی و گردشگری

۸ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

بیوگرافی پروین عالی‌پور(کاکس) خواننده بختیاری

زندگی نامه
پروین عالی پور پس از مهاجرت خانواده اش به زاهدان و در سال 1327 در همان شهر دیده به جهان گشود. وی از سیزده سالگی فعالیت خود را در زمینه ی موسیقی آغاز کرد. پس از انقلاب 57 در ایران و ممنوع شدن صدای زنان در زمینه ی موسیقی، پروین که به آوازخوانی مخصوصا آوازهای محلی لری و بختیاری علاقه ی وافری داشت، به انگلستان مهاجرت کرد. پروین عالی پور در انگلستان ازدواج کرد و فامیلی همسرش را برای خود برگزید. از آن پس پروین عالی پور به نام پرویس کاکس خوانده و مشهور شد.

مرگ
این خواننده ی و موسیقی دان در یکم بهمن سال 1399 در لندن جان باخت.


فعالیت های هنری
در سال 1340 زمانی که پروین فقط 13 سال داشت، از طرف رادیو اهواز برای همکاری دعوت شد. پروین از سن 13 سالگی فعالیت جدی خود را در رادیو شروع کرد. در سال 1344 در 17 سالگی پروین، او با اهنگ شیر علی مردون که یک ترانه ی لری-بختیاری است مشهور شد.

فعالیت در انگلیس
پروین کاکس پس از مهاجرت به انگلستان هم فعالیت های هنری خود را در زمینه ی موسیقی ادامه داد. او با هنرمندان مشهوری همکاری داشته است که در ادامه به ذکر نام آنها می پردازیم.جوان ایرانی (irjavan.com)

پروین با ورنر هرتوزگ مستندساز و موسیقی دان برجسته همکاری داشته است.

داریو ماریانلی نوازنده ی معروف ایتالیایی که در ساخت آهنگ برای فیلم های معروفی از جمله غرور و تعصب فعالیت نیز با پروین همکاری داشته است.

از هنرمندان ایرانی که با پروین همکاری داشته اند می توان به آریا عظیمی نژاد موسیقی دان و آهنگ ساز اشاره کرد. این دو برای ساخت آهنگ چند کیلو خرما برای مراسم تدفین با هم همکاری داشته اند.

 

https://irjavan.com/%d8%a8%db%8c%d9%88%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c-%d9%be%d8%b1%d9%88%db%8c%d9%86-%d8%b9%d8%a7%d9%84%db%8c%d9%be%d9%88%d8%b1/

 

موافقین ۰ مخالفین ۰

پارکینگ سه بعدی چیست؟ (مقدمه، مزایا و معایب)


کفپوش سه بعدی خودرو به صورت قالب در کف خودرو قرار می گیرد و از ورود کثیفی و مایعات جلوگیری می کند و مزیت آن این است که روی کف خودرو نمی ماند. و تمیز کردن ماشین را آسان تر می کند. در واقع این کفپوش ها که انواع مختلفی دارند و در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم، نقش فرش در خانه را ایفا می کنند و علاوه بر زیبایی بیشتر کابین، کثیف نمی شوند و به راحتی قابل شستشو هستند. آنها را حذف کنید علاوه بر این، تمیز کردن کف کابین خودرو آسان‌تر می‌شود و بیشتر زباله‌ها روی فرش انباشته می‌شوند. کفپوش ها در پایین ترین قسمت داخلی کابین خودرو قرار می گیرند و نقش موثری در راحتی هر چه بیشتر اتاق خودرو دارند.

انواع کفپوش خودرو

پوشش های کف به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند:

کفپوش تک جزئی

زمین زیادی

نصب کفپوش سه بعدی خودرو

برای نصب کفپوش ها که پلاستیکی هستند باید تمامی صندلی ها و کنسول زیر آرنج باز شود. زمانی که کف پوش روی فرش پارچه ای خودرو قرار می گیرد، دیگر نگران کثیف شدن، ریزش مو، خیس شدن فرش و ... نباشید. در واقع چند سالی است که برخی خودروهای تولید شده در کشورمان از کفپوش پلاستیکی به صورت استاندارد استفاده می کنند و این خودروها نیازی به یک طبقه ندارند.

اما نوع دوم کفپوش نمونه های زیادی است که استفاده آسان و متداول است. این نوع کفپوش ها برای خودروهای 4 در معمولاً 3 تا 5 تکه تولید می شوند. به این ترتیب دو تکه کف برای سرنشینان جلو و سه یا یک تکه برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده است. این کفپوش ها در انواع مسطح یا منحنی تولید می شوند که هر کدام کاربرد متفاوتی دارند.

ZD bilgulv

خودروی شناور سه بعدی بر اساس پیشرفت تکنولوژی و قابلیت اسکن فضای خودرو با لیزر یکی از انواع جدید فضای خودرو است که کل فضای خودرو را پوشش می دهد و از ضایعات، نوشیدنی ها و سایر زباله ها جلوگیری می کند. او این کار را می کند. شیشه موجود در کف، فاصله بین آب پراکنده در خاک را افزایش می دهد و حرکت آب را در هنگام رانندگی کاهش می دهد. آب ریخته شده از طریق این سوراخ ها به انتهای مخزن رانده شده و از کثیف شدن فرش جلوگیری می کند. این کفپوش ها بر اساس فناوری پرینت سه بعدی، ظاهری شیک و زیبا را به خودرو می بخشند و جدا از شستشوی آسان، فضای داخلی خودروی شما را منحصر به فرد می کنند.

یکی دیگر از ویژگی های کلیدی این کفپوش ها که یک عیب عمده کفپوش های سنتی را پوشش می دهد این است که این کفپوش به دلیل شکلی که دارد در کف خودرو نمی سوزد و به هیچ وجه حرکت نمی کند. به لطف استفاده از مواد بادوام، این لایه ها در تابستان تغییر نمی کنند و در زمستان نمی شکند.
 

پارامترهای مهم هنگام انتخاب طبقه مناسب

هنگام انتخاب کفپوش، پارامترهایی مانند نوع متریال و طرح بسیار مهم است. زیرا در تماس دائمی با پای سرنشینان خودرو بوده و ممکن است دچار سایش زودرس شود. متریال مورد استفاده برای کفپوش باید دارای ساختار پلاستیکی یا چرمی باشد تا انعطاف پذیری و مقاومت بالایی در برابر سایش و خوردگی داشته باشد. تشک ها در اندازه ها و اشکال مختلف 3 و 5 تکه تولید می شوند که در جلوی خودرو و سه تکه در عقب قرار می گیرند. طرح های به کار رفته در کفپوش های سه بعدی خودرو شکلی به آن بخشیده است که از پای سرنشینان در برابر لیز خوردن محافظت می کند.

ویژگی های خوب کف سه بعدی

استحکام و مقاومت بالا در برابر شکستگی و تغییر شکل

ضد لغزش

استفاده از مواد اولیه مرغوب.

قابل شستشو و تمیز کردن است

لبه بلندی داشته باشید تا نان پخش نشود

شیارهایی برای مدیریت سیال

ظاهر زیبا

کفپوش های سه بعدی خودرو در حال حاضر با مزایای فراوان نسبت به کفپوش های سنتی، انتخاب مناسب تری برای خودروهای شخصی هستند. این کفپوش ها با ظاهری بهتر و کارآمدتر و ماندگاری بیشتر در کف خودرو لذت رانندگی را افزایش می دهند.
 

ماخذ: https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/کفپوش-خودرو/سایپا-کفپوش-خودرو/کفپوش-پراید/

موافقین ۰ مخالفین ۰

هشت تاکتیک‌هایی که هرگز شکست نمی‌خورند وسواس فکری عملی

 

در پی این ترس و نگرانی اغلب کودک به دلیل توانایی کم در مقابل آن، رو به انجام کارهای مکرر مانند دعا کردن، رفتارهای مکرر برای پیشگیری از وقوع حادثهای ناخوشایند احتمالی، چک کردن مکرر قفل درب و مواردی از این قبل میآورند. باز یا بسته بودن درب منزل، چک کردن خاموش یا روشن بودن اجاق گاز مواردی از اختلال وسواس عملی است. آن چه در این تست باید مشخص گردد چگونگی بودن یا احساس کردن است که اگر با صداقت بیان شوند؛ دیگر به خودی خود، خوب یا بد نیستند. این اختلال با افکار، ترس ها یا تصاویر مزاحم ناخواسته (وسواس) و یا رفتارهای تشریفاتی یا اعمال ذهنی (عمل) مشخص می شود که عموماً برای تسکین اضطراب و یا پریشانی ناشی از وسواس ها انجام می شود. افراد مبتلا به اختلال شخصیت وسواسی اغلب به خاطر فرسودگی یا تنش ناشی از روابط شغلی یا رابطه با همسرشان، در بلندمدت دچار مشکلات روان شناختی میشوند، زیرا احساس میکنند که دیگران نمیتوانند کار را درست انجام دهند، یا استاندارهای بالای آنها در نظافت و وارسی برآورده کنند. در ادامه بعد از شناسایی عادتهای منفی فرد مبتلا به وسواس، اقدامات درمانی لازم برای رهایی فرد از این مشکلات در دستور کار قرار میگیرد.

البته زنان را بیشتر از مردان تحت تاثیر قرار میدهد. این اختلال بین 2 الی 3 درصد افراد را تحت تاثیر قرار داده است و بین بزرگسالان بیشتر دیده میشود. این اختلال ذهنی و فکری میتواند علاوه بر اینکه رفتار فردی و اجتماعی فرد را تحت تاثیر قرار میدهد، سبب پریشانی خاطر فرد و حتی اطرافیان شود. اما شواهدی مبنی بر اینکه خار مریم یک درمان موثر برای OCD باشد چندان گسترده و قابل استناد نیست. اگرچه ممکن است راه حل خوبی به نظر برسد، اما آسان نیست و لزوما کار نمی کند. واقعیت این است که بخشهایی از هر دو اختلال در هر یک از افراد بروز می کند و این می تواند یک یادآوری باشد که حتی اگر یکی از نزدیکان شما ممکن است برخی علائم اوتیسم را از خود نشان دهد، لزوما به معنای در طیف بودن آنها نیست. آب هم برای جاری بودن به خاک و زمین نیاز دارد. شاخص اضطراب: این افراد اضطراب وعصبی بودن تا ترس شدید را تجربه میکنند.

فردی که مبتلا به اختلال وسواس فکری عملی می باشد معمولا احساسات شدیدی را تجربه می کند که منجر به انجام رفتار های خاصی می شود ، این رفتار ها موجب تسکین کوتاه مدت از فشار روانی می شود . موقعیت های اجتماعی - افراد مبتلا به OCD احتمالاً از تشریفات و روال خود شرمنده یا خجالت زده می شوند ، در حالی که به نظر می رسد مبتلایان به اوتیسم نگرانی کمی نسبت به آنچه دیگران در مورد آنها و رفتارشان دارند ، دارند. افکار پارانوئید: افرادی که دارای تفکرات پارانوئیدی هستند عموماً نسبت به دیگران بیاعتمادند و احساس عدم کفایت میکنند. شاخص روان پریشی: افرادی که در این شاخص نمره کسب میکنند احساس خفیف انزوا و بیگانگی نسبت به نشانههای دراماتیک تجربه روان پریشی را نشان میدهند. حدود ۲۰ درصد از افراد مبتلا به بیماری وسواس علائم به شدت ناتوان کننده ای دارند که می تواند منجر به انزوا (از جمله ماندن در خانه)، کاهش کیفیت زندگی و مشکلات اقتصادی شود. بیمار مبتلا به اختلال وسواسی ـ جبری ممکن است فقط وسواس فکری، فقط وسواس عملی، و یا هر دوی آنها را با هم داشته باشد. طبق تخمین برخی از پژوهشگران، اختلال وسواسی ـ جبری در بسیاری از بیماران سرپایی مطب ها و درمانگاه های روانپزشکی یعنی در ده درصد از آنها یافت می شود.

وسواس های فکری آلودگی: نگرانی و ناراحتی از مواد و پس ماند آلوده یا فضولات. شناخت درمانی روی گسترش تفسیرهای جایگزین برای افکار مزاحم که اضطراب کمی ایجاد می کنند تمرکز دارد بعد از تهیه این تفسیرهای جایگزین، درمان، انواعی از راهبردها را جهت آزمون کردن این تفسیرها به کار می گیرد. ترکیب مهارکننده انتخابی باز جذب سروتونین با کلومیپرامین از درمان های تاثیرگذار در بیمارانی می باشد که پاسخ درمانی نسبی به تک درمانی نشان خواهند داد، البته توجه به اختلال دارویی کلومپیرامین و داروهای مهارکننده انتخابی باز جذب سروتونین باید زیر نظر قرار گیرد و بیمار تحت بررسی دوره ای باشد. اما در کنار آن باید تحت رفتار درمانی هم قرار بگیرند تا بتوانند وسواسی که با آن درگیر هستند را ترک کنند. اما به صورت میانگین از 19 سالگی به بعد علائم را بروز میدهد. پیدا کردن درمان ایدهآل برای هر فرد مبتلا به بیماری وسواس همیشه راحت نیست و گاهی باید چندین و چند بار به همان پزشک متخصص اعصاب و روان مراجعه کنیم و درمانهای مختلف را بیازماییم تا به بهبودی دست پیدا کنیم.

میزان بروز اختلال تورت (Tourette) در بیماران مبتلا به اختلال وسواسی ـ جبری ۵ تا ۷ درصد است، و سابقه تیک در ۲۰ تا ۳۰ درصد این بیماران وجود دارد. شاخص حساسیت بین فردی: این شاخص عدم اطمینان اجتماعی خفیف تا احساس ناتوانی کامل در تماس بین فردی را نشان میدهد. طول دورهی درمان، بسته به شدت بروز علائم میتواند بین چند هفته تا چند ماه و حتی سال باشد. سلام خسته نباشید پسرم ۲۱ سال سن دارد و وسواس شدیدی به پاک ونجس دارد مدت زیادی در دستشویی می ماند تا جایی که خسته شده و اقدام به خود زنی و شکستن اشیا میکند خودم هم همین مشکل را دارم لطفا بگوئید چکار کنم ؟ تست Scl-90 توسط روانشناس آمریکایی دراگوتیس و همکاران در سال ۱۹۷۳ جمعآوری شد و دو سال بعد مورد تجدید نظر قرار گرفت. تست SCL-90 از پایایی و روایی برخوردار است که آن را یکی از معتبرترین تست های رواشناسی کرده است. متخصص روانشناس و روان درمانگر و هیپنوتراپیست کوچ و مدرس بین المللی مستران ان ال پی خانم مانا هومن در کلینیک حس نو برای رفع اختلالات روانی بهترین متدها و تکنیک های درمانی را به کار می برند. بر اساس عوامل مختلف شخصیتی و نشانههای این عارضه، درمانگر روشهای مختلف درمانی را به کار میبرد.

این اقدامات ممکن است برای برخی افراد مضحک به نظر برسد، حتی شاید طنزآمیز باشد؛ اما حقیقت این است که فردی که از OCD رنج می برد و چنین اقداماتی را انجام می دهد، معمولاً با اضطراب روبرو است، به طوری که زندگی شخصی آنها به شدت آسیب می بیند. جنسیت: مردان و زنان به یک اندازه احتمال ابتلا به وسواس بعد از بلوغ را دارند اما مردان در دوران کودکی به احتمال بیشتری دچار وسواس می شوند. چه عواملی احتمال ابتلا به آن را افزایش میدهد؟ مثلا برخی از نوجوان ها به دلیل ابتلا به بیماری وسواسی جبری (OCD) ، برای خواندن یک صفحه کتاب، حدود دو سه ساعت وقت می گذارند که انجام این کار میتواند بازدهی آنها را کم کند. ابتلا به سایر اختلالات روانی هم در میان بیماران دچار اختلال وسواسی ـ جبری شایع است. این کتاب کار بر خلاف سایر کتاب هایی که در کتاب فروشی ها پیدا می کنید، به روش گام به گام نوشته شده است. سایر بیماری های روانپزشکی شایعی که در بیماران مبتلا به اختلال وسواسی ـ جبری به صورت همزمان (comorbid) پیدا می شود، عبارت است از اختلالات مصرف الکل، اختلال اضطراب فراگیر، اختلالات شخصیتی، هراس اختصاصی، اختلال پانیک، و اختلالات غذا خوردن.

فرد مبتلا به OCD ممکن است در پاسخ به افکار وسواسی خود، احساس اجبار کند. میزان شیوع مادام العمر اختلال وسواسی ـ جبری (OCD) در جمعیت عمومی حدود دو تا سه درصد است. میزان شیوع مادام العمر دو اختلال افسردگی عمده و جمعیت هراسی در بیماران دچار اختلال وسواسی ـ جبری به ترتیب حدود ۶۷ درصد و ۲۵ درصد است. با توجه به ارقام مذکور، اختلال وسواسی ـ جبری چهارمین بیماری روانپزشکی پس از فوبیا (هراس)، اختلالات مرتبط با مواد، و اختلال افسردگی اساسی است. معمولا داروهایی که توسط متخصصین برای کنترل این اختلال توصیه میشوند، گزینههایی از داروهای ضد افسردگی هستند. همانطور که اشاره شد، نیاز به درمان وسواس فکری با کمک مشاورین و متخصصین وجود دارد. شما می توانید با کلینیک روانشناسی آوان تماس بگیرید و از درمانگران این کلینیک که دارای تخصص و دانش برای غلبه بر چالش های وسواس فکری عملی می باشند کمک بگیرید .

با این حال برخلاف داروهای تجویزی و داروهای گیاهی، مداخلات سبک زندگی به ندرت دارای عوارض جانبی قابل توجهی است و ممکن است به کاهش استرس نیز کمک کند. تشخیص زودهنگام میتواند به درمان سریعتر کمک کند. معمولا با تکرار علائم وسواس فکری، بررسیهای لازم و مصاحبه توسط متخصص برای تشخیص این اختلال انجام خواهد شد. در نهایت، فرد احساس می کند که سعی در انجام اعمالی دارد تا استرس خود را کاهش دهد. ترس های خود را نادیده نگیرید. نیاز به انجام روتین ها و رفتار های تکراری و کلیشه ای . انجام ندادن این کار باعث می شود تا حالت پریشانی در آنها بروز پیدا کند. در این حالت رفتارهای تکراری با وسواس خاصی انجام میشوند که با انجام آنها فرد تسکین مییابد. شدت علائم به قدری است که فرد انجام دادن فعالیت روزانه برایش مشکل میشود. ترس و نگرانی از مواردی هستند که در بیشتر کودکان مبتلا به وسواس فکری دیده میشود. افراد مجرد بیشتر از متأهل ها به این اختلال مبتلا می شوند که البته این یافته می تواند نشانه مشکلی باشد که بیماران مبتلا به اختلال وسواسی ـ جبری در حفظ روابط خود دارند.

این به فرد کمک می کند قبل از خروج از خانه مطمئن شود که اتو واقعاً خاموش است یا بعد از هر وعده غذایی دندان های خود را مسواک زده است. متخصصان سلامت روان به کمک تستهای روانشناسی اختلالات روانی را تشخیص میدهند. سلامت روانی افراد در دورههای مختلف زندگی ممکن است دچار اختلالات خاصی مثل وسواس شود که تحمل آن سخت و ناراحتکننده است. یکی از عوامل اصلی مرگ و میر عامل خودکشی است که ناشی از اختلالات روانی میباشد. تاکنون فهمیدیم که اختلال وسواس دو دسته علامت دارد: علائم ناشی از وسواس فکری و علائمی به دنبال وسواس عملی. در زبان فارسی عبارات (متاسفانه منفی) بسیاری برای این افراد وجود دارد: آدم (گیر)، (پاستوریزه) و … البته کنترل آن تنها به یادگیری راهکارهای مختلف برای کنترل و مدیریت آن مربوط میشود. این طرز فکر از منظر دیگران «تفکر رادیکالی» تلقی میشود و قدرت تصمیمگیری سریع آنها باعث میشود تا اغلب از دیگران برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند. وسواس فکری عملی اغلب موضوعات خاصی دارد؛ مثلاً ترس بیشازحد از آلوده شدن به میکروبها.

نتایج پژوهش ها نشان داده اندکه٥٠الی٦٠درصد بیماران بااین قبیل داروها بهبود پیدا می کنند.البته اغلب بیماران در می یابندکه علائم آنها باقطع دارو عود می کند. آنها همچنین ممکن است از اختلالات دیگری مانند افسردگی، PTSD، خرید اجباری، کلپتومانیا، ADHD یا اختلالات تیک رنج ببرند. در برخی از موارد نیز عوامل بیرونی مانند شرایط سبک زندگی، استرس و عوامل موثر بر به هم خوردن تعادل هورمونهای مغز نیز میتواند زمینه بروز وسواس فکری را ایجاد کند. را انجام ندهد، عواقب هولناکی نصیباش بهترین روانشناس تهران شود. در صورت انجام ندادن استرس و اضطراب برای فرد ایجاد خواهد شد. معمولاً برای OCD نسبتاً خفیف یک دوره درمانی کوتاه توصیه می شود. تست اس سی ال نود (scl90) یکی از ابزارهای معتبر در غربالگری سلامت به شمار می رود. تست اس سی ال ۹۰ با اندازه گیری 9 بعد از علائم اولیه باید تنها در ۱۲ الی ۱۵ دقیقه تکمیل شود. آیتمهای این تست در مقیاس پنج درجه ای از عبارت (اصلاً نه) تا (بسیار زیاد) از صفر تا چهار نمره گذاری میشود و مشخص میکند در طول هفت روز گذشته آزمودنی چقدر از این علائم را داشته است. یعنی با راهکارهای درمانی میتوان آنرا کنترل کرد اما گاهی در پس زمینه ذهن باقی میماند و با مهیا شدن شرایط مجدد بروز داده میشود.

موافقین ۰ مخالفین ۰

ساخت روابط با درمان دیسک کمر

 

قرار دادن بالش بین زانوها باعث میشود تا ستون فقرات در حالتی متعادل و صاف باقی بماند. هنگام نشستن و برخاستن حالت صاف ستون فقرات خود را حفظ کنید. یکی از آسانترین راهکارها در درمان دیسک کمر در منزل، توجه به بدن و محافظت از ستون فقرات است. رشته های عصبی دارای دو قسمت حسی و حرکتی است اگر به رشته های حسی فشار وارد شود اختلالاتی در عصب پای انسان به وجود می آید اگر فشار بر قسمت رشته حرکتی بیاید باعث ضعف در عضلات میشود که فشارهای شدید میتواند بر رشته عصبی تاثیر گذاشته و بیمار را نیازمند به عمل کند. به خمیدگی بیش از حد ستون فقرات به سمت داخل را که به علت ضعف عضلات کمری، بزرگی شکم ، پوکی استخوان ویا دلایل دیگر ایجاد میگردد گودی کمر گفته می شود. با توجه به اهمیت ستون فقرات ، یک رژیم غذایی سرشار از کلسیم، یک رژیم سالم برای استخوان و درمان خانگی دیسک کمر است. معمولاً ۱۰ تا ۱۲ جلسه درمان به صورت هر هفته ۲ بار لازم است. درمان دیسک کمر با طب سنتی از دیرباز مورد توجه افراد بوده است؛ چراکه توصیههای طب سنتی میتواند به خوبی از پیشرفت دردها جلوگیری کند.

در صورتی که در حین انجام این فعالیت احساس خوبی داشتید میتوانید تا 10 مرتبه آن را تکرار کنید. کمی صبر کنید در صورتی که با انجام این ورزش احساس آرامش کردید میتوانید تا 10 مرتبه آن را تکرار کنید. استفاده از ایمنی وسایل حمل و نقل: در صورتی که برای مدت طولانی نیاز به نشستن در ماشین یا رانندگی دارید، اطمینان حاصل کنید که صندلی شما به درستی تنظیم شده است و از وسایل کمکی مانند بالشتکها و کمربندهای حمایتی استفاده کنید. ورزش دوم که برای کاهش دردهای دیسک کمر پیشنهاد میشود ورزش مک کنزی است. اغلب زمانی که افراد با دردهای کمر و دیسک مواجه میشوند سعی میکنند کمی ورزش کنند و تصورشان بر آن است که شاید از کم تحرکی است که کمر درد گرفتهاند. به علت قرینه نبودن حلقه فیبری یا آنولوس در جلو و عقب دیسک ، نوکلئوس در مرکز دیسک قرار نمیگیرد و نسبت به کل دیسک کمی در عقب قرار دارد .

طب سوزنی در طب چینی باستان ریشه دارد. یعنی ریشه L4 از زیر مهره چهارم کمری خارج می شود. اگر بیمار مبتلا به دیسک کمر به موقع به پزشک مراجعه کند، یعنی زمانی که هنوز بیماری خیلی پیشرفت نکرده باشد، در اغلب موارد داروهای شلکننده و ضدالتهاب، مراحل حاد دیسک کمر را برطرف میکنند. برخی دیگر از پزشکان نیز استفاده همزمان کیسه اب گرم و اب سرد را توصیه می کنند، یعنی به مدت نیم ساعت از کیسه آب سرد و سپس به مدت نیم ساعت از کیسه آب گرم استفاده کنید. پس از کاهش تورم به واسطه استفاده از روش سرما درمانی شما میتوانید ۴۸ تا ۷۲ ساعت پس از شروع درد، از کیسه آب گرم استفاده کنید. استفاده از سرما درمانی (یخ) پس از رهاسازی میوفاشیال برای کاهش درد بسیار توصیه می شود. برعکس آن، کمپرس یخ جریان خون را آهسته می کند.این کار موجب کاهش التهاب،انقباض عضلات و درد می شود.ممکن است فیزیوتراپیست شما یک تکه یخ روی ناحیه ی تحت درمان قرار داده و یک ماساژ با یخ به شما بدهد یا حتی از از یک نوع اسپری که به نام فلورومتان شناخته می شود استفاده کرده تا بافت ملتهب را خنک کند.

۳- عدم تعادل عضلات در سایر قسمت های بدن. ورزش در طولانی مدت عضلات بدن را قوی کرده و در انعطافپذیری آنها نقش دارد. وضعیت و حالت بدن هنگام خواب در کاهش درد ناحیه دیسک کمر بسیار اهمیت دارد. با توجه به وضعیت جسمی و توانایی خود، مدت زمان مشخصی را به راه رفتن یا پیادهروی در روز اختصاص دهید. ورزش سوم که برای درمان دیسک کمر میتواند کمک کننده باشد این است که پای خود را به سمت شکم جمع کنید و هر طرف را حدود 10 ثانیه بکشید. از طرف دیگر، عوارض جانبی متعدد ناشی از مصرف داروهای مسکن، درمان دیسک کمر با طب سنتی و داروهای گیاهی در چند سال اخیر رواج پیدا کرده است. برخی از افراد برای کاهش درد از داروهای مسکن یا داروهای شل کننده عضله استفاده میکنند. گرما درمانی ماهیچههای ملتهب و دردناک را شل کرده و به افزایش جریان خون کمک میکند. هل، شل کنندهای موثر: این ماده یکی از ضدالتهابهای مهم است که باعث کاهش گرفتگی و درد در موارد شدید دیسک کمر میشود. داروی گاباپنتین در کل داروی بسیار امن و بی خطری است و در صورت مصرف مرتب با کاهش علایم دیسک کمر همراه است.برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید اینجا را کلیک کنید.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد متخصص ارتوپد در تهران لطفا از صفحه ما بخواهید.

موافقین ۰ مخالفین ۰

چگونه یک پادکست بسازیم؟


اگر می خواهید پادکست بسازید، اما شک دارید و نمی دانید چه کار کنید، شاید این متن کمی به شما کمک کند. هدف من از نوشتن این مقاله این است که مواردی را که فکر می کنم برای شروع مهم هستند برجسته کنم و به شما کمک کنم از چیزهای بی اهمیت و گمراه کننده منحرف شوید.

نمی دانم چند نفر به دلیل نداشتن میکروفون مانع از ساخت پادکست شده اند و ما نتوانسته ایم پادکست های خوبی را گوش کنیم. این متن اینجاست تا جایگزین این فضا شود.

محتوا پادشاه است

دنیای پادکست های فارسی تقریبا دست نخورده است. تعداد پادکست های فارسی و شنوندگان آنها به قدری کم است که به جرات می توان گفت پادکست های فارسی به خوبی مطالعه نشده اند. حقیقت این است که گوش دادن به پادکست آنطور که باید راحت نیست و اشتراک در پادکست ها به یک یا دو کلیک و خدمات دیگر نیاز دارد. اما فکر می‌کنم این زمان به زودی به پایان می‌رسد، پادکست‌ها فراگیر می‌شوند و رقابت برای شنوندگان افزایش می‌یابد. اما تا زمانی که اینگونه باشد، برای شروع محتوای خوبی است. بعداً در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد. ابتدا اجازه دهید یک مقدمه کوچک انجام دهیم.

اگر می خواهید در مورد چیستی پادکست بیشتر بدانید، بهتر است ابتدا این مقاله را بخوانید

برخی از آمار

من هیچ آماری از شنوندگان پادکست در ایران پیدا نکردم. اما این گزارش جامع درباره آمریکا توصیه های مفیدی برای کسانی دارد که به دنبال ورود به دنیای پادکست هستند. برای این گزارش با دو هزار نفر مصاحبه تلفنی صورت گرفت.

این گزارش می گوید که 112 میلیون نفر از 233 میلیون آمریکایی حداقل یک بار به یک پادکست گوش داده اند. 11 درصد بیشتر از سال گذشته 67 میلیون نفر در ایالات متحده هر ماه به پادکست گوش می دهند. 24 درصد جمعیت بالای 12 سال سن دارند.

42 میلیون نفر به پادکست گوش می دهند که 15 درصد از مخاطبان هفتگی را تشکیل می دهند. در مقایسه، برای مثال، 3 درصد آمریکایی ها هر هفته به سینما می روند.

آمار گوش دادن به پادکست سالانه 10 تا 20 درصد رشد می کند. به نظر می رسد رشد بزرگ بعدی زمانی خواهد بود که گوش دادن به پادکست ها در ماشین و خانه آسان تر شود. با این حال، رشد پادکست ها در این سال ها هرگز جهش قابل توجهی نداشته است.

بزرگترین جمعیت شنوندگان پادکست افراد زیر 25 سال هستند. در سال 2017 بیشترین گروه افراد 25 تا 54 ساله بودند. با این حال، پادکست در میان مردان بیشتر از زنان محبوب است.

شنونده پادکست معمولی پنج بار در هفته به پادکست گوش می دهد.

دو سوم پادکست ها از طریق تلفن همراه و تبلت گوش داده می شوند.

52 درصد در خانه و 18 درصد در ماشین پادکست گوش می دهند.

85 درصد از شنوندگان به کل پادکست یا بیشتر گوش می دهند. این بدان معناست که بر خلاف آنچه ممکن است تصور شود، افراد زیادی یک اپیزود را شروع نمی کنند و در وسط آن را رها می کنند. .

در غیاب آمار و اطلاعات موثق در مورد ایران، از این اطلاعات برای گمانه زنی در مورد آینده پادکست های فارسی استفاده خواهم کرد. فکر کنید، به طور خلاصه، آینده برای پادکسترهای خوب هیجان انگیز است.

اگر می‌خواهید پادکست بسازید، به میکروفون فکر نکنید، به استودیو، وب‌سایت، وبلاگ و حساب‌های توییتر و اینستاگرام فکر نکنید. هنگامی که سه یا چهار رویداد مناسب را انجام دادید و به خود ثابت کردید که این چیزی است که دوست دارید و می خواهید ادامه دهید، شروع به فکر کردن به آن چیزها کنید. یکی پس از دیگری. تا آن زمان، فقط به محتوا فکر کنید.
 

جذابیت پادکست چیست؟

پادکست بهتر از تلویزیون است

افراد بیشتری به سمت چندوظیفه شدن پیش می روند. یعنی همزمان مشغول خیلی چیزها هستند. همزمان توییت کنید و در حین تماشا سریال و فوتبال را با موبایل تماشا کنید. این کار را با کارهای سنتی که با هم انجام می دهید، مانند رانندگی و گوش دادن به رادیو یا آشپزی و گوش دادن به رادیو، در نظر بگیرید. پادکست ها فیدهای چندوظیفه ای هستند. به طور خاص، برای این کار بهتر از تلویزیون و محتوای ویدیویی به طور کلی مناسب است. البته بعید است در آینده نزدیک محتوای ویدئویی با فرمتی مناسب برای چندوظیفه تولید شود.

پادکست ها بهتر از رادیو هستند

کیفیت محتوای پادکست از رادیو بالاتر است زیرا پادکست بازتر است. البته استثنائاتی هم وجود دارد و تعداد آنها بسیار زیاد است، اما به طور کلی پادکست ها محدودیت هایی را که برای رادیو اعمال می شود ندارند. از مدیریت محتوا گرفته تا محدودیت‌های زمانی که برنامه‌های رادیویی را مجبور می‌کند تا زمان‌های مشخصی داشته باشند. در رادیو اگر 23 دقیقه و 30 ثانیه وقت دارید باید برنامه هایتان همین طور باشد. در پادکست، شما برنامه های خود را در صورت نیاز ایجاد می کنید. بدون نیاز به کوتاه کردن آن به زور، بدون نیاز به برش آب در مواد آماده شده است.

پادکست بهتر از متن است

برخلاف خواندن متن، چه در موبایل، چه روی دسکتاپ یا کاغذ، گوش دادن به پادکست نیازی به زمان یا مکان ندارد. لازم نیست بنشینید و تمرکز کنید. شما حتی نیازی به نگاه کردن یا نشستن در یک نقطه خاص ندارید. محتوا را می توان در حال حرکت تحویل داد. اما این مزیت اصلی پادکست ها نیست. برگ برنده اصلی محتوای صوتی، به خصوص زمانی که با هدفون و گوشی گوش می شود، این است که دریافت محتوا یک تجربه شخصی است. در مورد این مزیت می توان بسیار گفت. به عنوان مثال، بیایید به این فکر کنیم که چند نفر به جز بلندگوی پادکست در گوش شما صحبت می کنند؟ مدتی آرام می گیرم.

مهمترین ویژگی محتوای خوب این است که شما نسبت به آن اشتیاق دارید. اگر موضوع پادکست خود را دوست ندارید، ممکن است علاقه خود را به آن از دست بدهید

آنچه گفتی را خلاصه کن

اگر چیزی برای گفتن دارید، اکنون زمان انجام آن است. ایجاد پادکست هرگز آسان تر نبوده است. وارد بازار پادکست های فارسی شوید که مملو از محصولات مختلف با نام های ناشناس است. شش قسمت اول پادکست کانال بی با تلفن همراه فیلمبرداری شد. من سه قسمت اول را با یک تلفن همراه ویرایش کردم. با کات های غیرحرفه ای و ناهماهنگی های صوتی و پرش های زیاد، گوش دادن دوباره به آن اکنون مایه شرم و افتخار است. اما به دلیل مواد جدید آن را دوست دارند و کم کم کار حرفه ای تر می شود.

اگر می‌خواهید یک پادکست بسازید، بدون میکروفون، بدون استودیو، بدون وب‌سایت، بدون وبلاگ، بدون حساب توییتر و اینستاگرام فکر کنید. وقتی سه یا چهار قسمت خوب را انجام دادید و به خودتان ثابت کردید که این چیزی است که دوست دارید و می خواهید ادامه دهید، شروع به فکر کردن به این چیزها کنید. یکی یکی. تا آن زمان فقط به محتوا فکر کنید.

محتوای خوب چیست؟

من و شما هرگز از نظر کیفیت تولید به سطح جمهوری اسلامی ایران و بی بی سی نخواهیم رسید. اما واقعیت این است که ما با آنها رقابت داریم. نه فقط این، بلکه هزاران آهنگ درجه یک در Spotify و Soundcloud و حتی Game of Thrones و House of Cards وجود دارد. فراموش نکنید که تعداد زیادی از مردم در خانه به پادکست گوش می دهند، به این معنی که ما باید آنها را متقاعد کنیم که به جای فیلم ها و سریال های حرفه ای که میلیون ها وقت و تبلیغات را صرف کرده اند، به چیزی که در کمد خود داریم گوش دهند. دلار رقابت سختی است، اما تجربه نشان داده است که اگر محتوای تازه و باکیفیت ارائه کنیم، در این رقابت شکست نخواهیم خورد.

البته زمان مورد نیاز شما بستگی به فرمت و طول پادکست، زمان بندی انتشار و چندین عامل دیگر دارد. اما تصور اینکه بتوان یک پادکست خوب را در کمتر از یک ساعت در شب تولید کرد برایم سخت است.

بزرگترین ویژگی محتوای خوب این است که باید به آن علاقه مند باشید. اگر موضوع خود را دوست نداشته باشید، مخاطبان شما ممکن است علاقه خود را به آن از دست بدهند. ایجاد یک پادکست زمان زیادی می برد و ارزش آن را ندارد. حداقل تا یک سال و بعد از آن هزار و یک اگر درآمدی از پادکست نخواهید داشت. چک لیست صوتی را در پاراگراف بعدی توضیح خواهم داد. در اینجا می خواهم تأکید کنم که مهمترین جنبه محتوای خوب این است که شما، پادکست، از آن لذت ببرید. پرسپولیس را دوست داری؟ والیبال؟ حقوق زنان؟ رپ فارسی؟ آشپزی؟ مسافرت رفتن؟ ماشین؟ فرهنگ اداری؟ داستان؟ زندگی سلبریتی ها؟ جنگ نادرشاه؟ یک سرگرمی روزانه؟ علمی تخیلی؟ بازی؟ یک پادکست در مورد آنچه که به آن علاقه دارید ایجاد کنید، نه چیزی که به آن علاقه ندارید. اگر انگیزه شما علاقه خودتان باشد، از خلق کردن بیشتر لذت خواهید برد و کمتر تسلیم خواهید شد.

چک لیست پادکست

من فکر می کنم قبل از استفاده از میکروفون و سایت تولید پادکست زهرا شیراحمدی، نرم افزار ویرایش و غیره باید صادقانه سه چیز را بررسی کنید.

1. آیا وقت دارم؟

پادکست زمان زیادی می برد. به خصوص اگر کمکی نداشته باشید. بهتره کمک نکنی حداقل در ابتدا. مگر اینکه زندگی شما طوری باشد که نتوانید هفت ساعت در هفته را به پادکست اختصاص دهید، فکر نمی کنم حتی نیازی به فکر کردن به آن داشته باشید. البته زمان مورد نیاز شما به فرمت و طول پادکست، زمان بندی انتشار و تعدادی از عوامل دیگر بستگی دارد. اما به سختی می توانم تصور کنم که در کمتر از یک ساعت در شب یک پادکست خوب بسازم.

2. آیا موضوع پادکست را دوست دارم؟

موضوع پادکست را بر اساس اشتیاق مخاطب، نظرسنجی توییتر یا پیشنهاد من انتخاب کنید، احتمال شکست پروژه را افزایش خواهید داد. همانطور که در بالا توضیح دادم، برای ادامه دادن باید پادکست خود را دوست داشته باشید، و واقعاً سخت است که عاشق ارائه شخص دیگری شوید.

3. آیا می توانم انتظار داشته باشم که از یک پادکست درآمد کسب کنم؟

مهم است که هنگام شروع یک پادکست هیچ انتظار مالی نداشته باشید. شما می توانید پیشنهاد حمایت مالی زهرا شیراحمدی را در دو سطح دریافت کنید. می توانید پیشنهادهای مالی جذاب دیگری دریافت کنید. ممکن است آن را نگیرید. اما شما نباید با این انتظار وارد پادکست شوید. همیشه داشتن اسپانسر بهتر از نداشتن آن نیست. واقعیت این است که پولی که تبلیغ کنندگان در حال حاضر برای تبدیل شدن به حامی مالی می پردازند، انگیزه کافی برای ادامه کار را فراهم نمی کند. ارزش واقعی تبلیغات پادکست در ایران هنوز مشخص نیست. زمانی که به راه اندازی پادکست فکر می کنید این نکته را در نظر داشته باشید که تا یک سال از پادکست درآمدی کسب نخواهید کرد و اگر خوب عمل کنید و مخاطب جذب کنید می توانید انتظار داشته باشید که در سال دوم پادکست درآمد کمی داشته باشید. .
 

موافقین ۰ مخالفین ۰

ویژگی های سرویس خواب های چوبی و فلزی


یکی از سوالاتی که قبل از هر چیزی باید از خود بپرسید این است که تخت فلزی بهتر است یا چوبی؟ هر کدام از این تخت ها ویژگی های خاص خود را دارند. به بیان دقیق، تخت فلزی یا چوبی ممکن است گزینه مناسبی نباشد و انتخاب هر کدام از آنها به نیاز شما بستگی دارد.

پیشنهاد می شود قبل از خرید تخت خواب های چوبی و فلزی اطلاعات کافی کسب کنید و مزایا و معایب آن ها را در نظر بگیرید. اگر می خواهید در این زمینه دانش داشته باشید با ما همراه باشید تا ابتدا شما را با مزایا و معایب تخت های چوبی آشنا کنیم.

مزایای تخت های چوبی

انتخاب تخت فلزی یا چوبی به سلیقه شما بستگی دارد، اما قبل از خرید باید اطلاعاتی در مورد آنها پیدا کنید. چوب محصولی زیبا و طبیعی است. محصولی که زیبایی طبیعی را به خانه شما می آورد. رنگ و ظاهر بسیار زیباست و اتاق خواب شما را دوست داشتنی و گرم می کند. اگر فلز به محیط شما سرد و خشک می دهد.

چوب بوی طبیعی دارد، کمتر آسیب دیده و در گونه های زیادی موجود است. تخت های چوبی انعطاف پذیری بالایی دارند. اگر به دنبال مدلی بادوام و ارزان قیمت هستید می توانید سال ها از این نوع تختخواب استفاده کنید. در این مورد، باید توجه ویژه ای به ذخیره سازی شود.

انواع محصولات چوبی

چوب به دلیل افت خود باعث افزایش تنوع محصولات چوبی شده و این ماده در حالت خام انواع مختلفی دارد و این امر در قیمت نهایی تاثیر دارد. قیمت متفاوت است زیرا نوع چوب متفاوت است. در حال حاضر خدمات چوب پیروان زیادی دارد. این محبوبیت به دلیل ویژگی های مثبتی است که این نوع خدمات دارد. در ادامه شما را با مزایای خدمات نجاری آشنا می کند.  Wooden set


تخت چوبی تنوع، طرح و رنگ بیشتری نسبت به فلز دارد.

تخت خواب های چوبی مدل های مختلفی دارد: لانه، کشو، تخت مناسب برای فضاهای کوچک و ....

تشک قرار داده شده روی تخت آسیبی نمی بیند و پاره نمی شود.

چوب با استحکام بالا

او زیبایی ظاهری فوق العاده ای دارد.

سر و صدا نکن.

نوزادان و کودکان در معرض خطر تماس با آنها نیستند.

خطر کوچک است.

معایب تخت های چوبی

تخت چوبی از تخت فلزی سنگین تر است.

تخت چوبی به سختی جمع می شود و حمل و نقل آن دشوار است.

احتمال آسیب دیدن چوب توسط آفات وجود دارد.

تخت چوبی باید مونتاژ شود (قطعات جداگانه)

چوب یک ماده شکننده است.

ویژگی های تخت های فلزی

تخت فلزی دارای دو ویژگی مثبت و منفی است که در ادامه شما را با آنها آشنا می کنیم.

برای فولاد خوبه

مقاوم در برابر حشرات، ضربه، آتش.

قیمت مناسب برای فلز در مقایسه با چوب.

وزن سبک فلز در مقایسه با مدل های چوبی.

حمل و نقل آسان تخت های فلزی و فلزی روی چرخ.

اندازه و شکل فلز می تواند تغییر کند.

قابل تنظیم و تاشو فلزی (تنظیم می‌شود تا مانند پشتی به آن تکیه کند)

معایب فلز

یکی از معایب بزرگ تخت های فلزی این است که بعد از مدتی صدای آزاردهنده ای ایجاد می کنند.

تنوع محدود در رنگ و طرح فلزی.

فلز در برابر چوب خشک و سرد است.

ویژگی های یک سرویس خواب مناسب برای اتاق خواب

ملافه مهم ترین قسمت اتاق خواب است. به همین دلیل در انتخاب تخت فلزی یا چوبی باید بسیار دقت کنید. ویژگی های سرویس خواب مناسب برای اتاق خواب می تواند رنگ، طرح و قیمت باشد.

اتاق خواب قسمت اصلی اتاق خواب شما می باشد و بسته به اندازه دارای یک تخت یک نفره یا دونفره و یا سایز کوچک برای کودکان می باشد. شما باید تخت خود را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید.

ویژگی های سرویس خواب خوب

یک سرویس خواب خوب باید از بهترین چوب ساخته شده و از کیفیت خوبی برخوردار باشد. بسیاری از انواع چوب های مورد استفاده برای سرویس های اتاق خواب مانند چوب مبل، پارچه مبل، نوع فوم مبلمان و ... بسیار مهم هستند. در ادامه به بررسی ویژگی های خدمات خوب می پردازیم.

رنگ یکی از ویژگی های یک اتاق خواب خوب تانیل چوب است و باید با سایر دکوراسیون ها همخوانی داشته باشد. بهتر است از چوب روشن، تیره و سفید استفاده کنید. زیرا آنها هرگز از مد نمی افتند.

قیمت یکی دیگر از ویژگی های یک سرویس خواب خوب است و باید قیمت مناسبی داشته باشد. همیشه قیمت و کیفیت را در نظر بگیرید و کیفیت را فدای قیمت نکنید.

سرویسی که همه چیز داشته باشد بهترین سرویس خواب محسوب می شود. استفاده از سرویس خواب در اتاق خواب بسیار رایج شده است. سرویس اتاق خواب شامل مواردی مانند تخت، میز آرایش، پوف، کمد، صندلی است و انتخاب بستگی به بودجه شما دارد. به یاد داشته باشید که می توانید با توجه به بودجه خود سرویس چوب یا فلز را برای خود انتخاب کنید.

واحد سرویس خواب

در این بحث می خواهیم به جنبه های کار داخلی خوب بپردازیم که شامل موارد زیر می شود.

تخت: وجود آن یکی از اجزای اصلی اتاق خواب است. در واقع، وجود آن ضروری است و نمی توان آن را حذف کرد. برای اتاق خواب خود می توانید تختی فلزی یا چوبی در نظر بگیرید.

تخت نوزاد: اکثر اتاق ها دارای دو تخت هستند. که در دو طرف تخت قرار گرفته و یک چراغ شب روی آن قرار گرفته است.

میز آرایش: میز آرایش معمولا در اتاق خواب ها یافت می شود. و این قسمت های سرویس بسیار محبوب هستند. این میزها کشوهای زیادی دارند که برای حمل انواع وسایل ایده آل هستند و برای عروس و دامادها انتخابی عالی هستند.

صندلی: صندلی در جلوی میز آرایش قرار می گیرد. اگر میز آرایش ست چوبی تانیل چوب را انتخاب می کنید، بهتر است صندلی او را نیز انتخاب کنید. صندلی راحتی یکی از عناصر اصلی نیست.

کمد لباس: کمد لباس یکی دیگر از ویژگی های یک اتاق خواب خوب است. اگر اتاق رختکن نمی خرید، پس حتماً یک کمد لباس برای نگهداری لباس بخرید.

پاف: این یکی از اجزای مدرن اتاق خواب است. برای کسانی که به راحتی اتاق خواب اهمیت می دهند، پوف بهترین انتخاب در سرویس اتاق خواب محسوب می شود. پوف مبل بدون تکیه گاه است و در پای تخت قرار می گیرد. عثمانی در ست تخت یک نفره نیست، بلکه در سرویس تخت دو نفره گنجانده شده است

موافقین ۰ مخالفین ۰

دیزل ژنراتور Volvo و Badwin


دیزل ژنراتور ولوو به نام بادوین

دیزل ژنراتور یک مولد برق پشتیبان است که از موتور دیزلی برای تولید برق استفاده می کند. معمولاً در مواقعی که به یک منبع برق قابل اعتماد نیاز است، مانند هنگام قطع برق یا در مکان‌های دورافتاده که دسترسی به برق شهری محدود است، استفاده می‌شود.

دیزل تک موتور؛

دیزل ژنراتورها با تبدیل انرژی شیمیایی ذخیره شده در سوخت دیزل به انرژی مکانیکی کار می کنند که برای تغذیه ژنراتورها استفاده می شود. ژنراتورها انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند که می‌توان از آن برای تامین انرژی وسایل الکتریکی، ماشین‌ها یا سایر وسایل الکتریکی استفاده کرد.

دیزل ژنراتورها به دلیل دوام و قابلیت اطمینان خود شناخته می شوند و اغلب در محیط های تجاری و صنعتی استفاده می شوند که در آن منبع قابل اعتمادی از نیروی پشتیبان لازم است. آنها همچنین معمولاً در مکان های دور افتاده مانند سایت های ساخت و ساز، معادن و سکوهای نفتی که دسترسی به شبکه برق محدود است و به یک منبع برق قابل اعتماد نیاز است استفاده می شود.

دیزل ژنراتورها با موتورهای دیزلی کار می کنند که کارایی بیشتری نسبت به موتورهای بنزینی دارند. این بدان معنی است که آنها می توانند با همان مقدار سوخت قدرت بیشتری تولید کنند. موتورهای دیزلی نیز دوام بیشتری نسبت به موتورهای بنزینی دارند و می توانند برای مدت طولانی تری بدون نیاز به تعمیر و نگهداری کار کنند.

دیزل ژنراتور چگونه کار می کند؟

دیزل ژنراتور انرژی شیمیایی ذخیره شده در دیزل را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند و از آن برای تولید برق استفاده می کند. اجزای اصلی دیزل ژنراتور شامل موتور دیزل، دینام، سیستم سوخت رسانی و سیستم کنترل می باشد.

هنگامی که دیزل ژنراتور روشن می شود، موتور دیزل شروع به چرخش می کند. این گشتاور سپس به دینام منتقل می شود که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند.

انرژی الکتریکی تولید شده توسط دینام از طریق سیستم کنترلی هدایت می شود که از طریق آن کنترل می شود و به دستگاه های تغذیه شده توسط ژنراتور توزیع می شود.

در دیزل ژنراتور، سیستم تامین سوخت وظیفه تامین سوخت موتور دیزل را بر عهده دارد. سوخت به داخل محفظه احتراق موتور تزریق می‌شود، جایی که با دما و فشار بالا که در اثر ضربه فشرده‌سازی موتور ایجاد می‌شود، مشتعل می‌شود. این احتراق سوخت را تبدیل می کند که به نوبه خود انرژی مکانیکی تولید می کند که یک ژنراتور را به حرکت در می آورد.

سیستم کنترل در دیزل ژنراتور وظیفه نظارت و کنترل عملکرد ژنراتور را بر عهده دارد. این شامل سنسورهایی است که بر ولتاژ، فرکانس و سایر دستگاه های خروجی ژنراتور نظارت می کنند، و همچنین کنترل هایی که به کاربر اجازه می دهد تا خروجی ژنراتور را شروع، متوقف و نظارت کند.

به طور کلی دیزل ژنراتورها راه حلی مطمئن و مقرون به صرفه برای تامین برق اضطراری در مکان های مختلف می باشند. آنها به طور گسترده در کاربردهای تجاری و صنعتی و همچنین در خانه ها و سایر مناطق مسکونی استفاده می شوند، جایی که یک منبع برق پشتیبان قابل اعتماد ضروری است.

دیزل ژنراتور ولوو

ولوو یک برند شناخته شده در صنعت دیزل ژنراتور است و طیف گسترده ای از ژنراتورهای قابل اعتماد و با کیفیت مناسب برای کاربردهای مختلف را ارائه می دهد. ژنراتورهای دیزلی ولوو پنتا معمولاً از نظر دوام درجه بندی می شوند و با موتورهای ولوو که به دلیل کارایی و آلایندگی کم شناخته می شوند، کار می کنند.

دیزل ژنراتورهای ولوو در طیف وسیعی از اندازه ها و توان خروجی، از ژنراتورهای کوچک قابل حمل برای مصارف خانگی تا ژنراتورهای صنعتی بزرگ که می توانند کل ساختمان ها یا تاسیسات را تامین کنند، در دسترس هستند. آنها همچنین در پیکربندی های مختلف از جمله مدل های باز و بسته موجود هستند و می توانند برای رفع نیازهای خاص سفارشی شوند.

مزایای موتور دیزل ولوو

یکی از مزایای دیزل ژنراتورهای ولوو راندمان برق آنهاست. موتورهای ولوو به گونه ای طراحی شده اند که کارایی بیشتری داشته باشند، به این معنی که سوخت کمتری نسبت به سایر موتورهای هم اندازه و قدرت مصرف می کنند. این می تواند منجر به صرفه جویی قابل توجهی در طول عمر ژنراتور شود.

دیزل ژنراتورهای ولوو علاوه بر کارایی سوخت، به دلیل قابلیت اطمینان و سهولت تعمیر و نگهداری نیز معروف هستند. موتورهای ولوو برای دوام ساخته شده اند و به گونه ای طراحی شده اند که در طول عمر خود به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند. این می تواند به کاهش زمان خرابی و هزینه های تعمیر و نگهداری کمک کند و اطمینان حاصل کند که ژنراتور همیشه آماده تامین برق پشتیبان در صورت نیاز است.

دیزل ژنراتور بادوین

دلایل مختلفی برای انتخاب دیزل ژنراتور Badwin نسبت به سایر برندها وجود دارد.

قابلیت اطمینان دیزل ژنراتور Badwin

دیزل ژنراتورهای Badwin به دلیل قابلیت اطمینان و دوام خود شناخته شده اند. موتورهای Bowdoin برای دوام ساخته شده اند و به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند که می تواند به کاهش زمان خرابی و هزینه های تعمیر و نگهداری کمک کند. این محصول را از نمایندگی بادوین در ایران خریداری کنید.

دیزل ژنراتور کم مصرف بادوین

موتورهای Baudwin به گونه ای طراحی شده اند که مصرف سوخت بسیار بالایی دارند، به این معنی که سوخت کمتری نسبت به سایر موتورهای هم اندازه و خروجی مصرف می کنند. این می تواند منجر به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه در طول عمر ژنراتور شود.
 

دیزل ژنراتور کم آلاینده بادوین

موتورهای Badwin به گونه ای طراحی شده اند که آخرین استانداردهای آلایندگی را برآورده کنند یا از آنها فراتر رود، به این معنی که آلایندگی کمتری نسبت به موتورهای دیگر تولید می کنند. این می تواند به کاهش اثرات زیست محیطی ژنراتور کمک کند و از انطباق با مقررات زیست محیطی اطمینان حاصل کند.

دیزل ژنراتور حزیری بادوین

دیزل ژنراتور Badwin را می توان با توجه به نیازهای فردی سفارشی کرد. آنها در اندازه ها و مشخصات مختلف موجود هستند و می توانند برای رفع نیازهای برنامه های مختلف طراحی شوند.

Bedwin مفتخر است که جدیدترین ژنراتورهای موجود در بازار را با راندمان انرژی بسیار بالا و عملکرد بهینه ارائه می دهد. طراحی مدولار امکان دسترسی آسان به قطعات و تعویض آسان را فراهم می کند.

کلمات اخر

دیزل ژنراتورها از این جهت مهم هستند که در هنگام قطع برق منبع قابل اعتمادی از برق را فراهم می کنند. همچنین برای بسیاری از اهداف دیگر مانند ساخت و ساز، معدن و کشاورزی استفاده می شود.

به طور کلی، دیزل ژنراتورها بخش مهمی از دنیای مدرن هستند. آنها منبع تغذیه پشتیبان قابل اعتمادی را ارائه می دهند و می توانند در برنامه های مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

 

لینک مقاله: https://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7-206/1383781-%D8%AF%DB%8C%D8%B2%D9%84-%DA%98%D9%86%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%88%D9%84%D9%88%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D9%88%DB%8C%D9%86

موافقین ۰ مخالفین ۰

آهنگ جدید امیرعباس گلاب به نام تو اگر دست نجنبانی دلم پیر شودMusicdel | موزیکدل

متن آهنگ تو اگر دست نجنبانی دلم پیر شود امیرعباس گلاب

تو اگر دست نجنبانی دلم پیر شود!♪!
طفلِ نوپای غزل، باز زمین گیر شود!♪!

 آهنگ جدید امیرعباس گلاب به نام تو اگر دست نجنبانی دلم پیر شود

موافقین ۰ مخالفین ۰