قرار دادن بالش بین زانوها باعث میشود تا ستون فقرات در حالتی متعادل و صاف باقی بماند. هنگام نشستن و برخاستن حالت صاف ستون فقرات خود را حفظ کنید. یکی از آسانترین راهکارها در درمان دیسک کمر در منزل، توجه به بدن و محافظت از ستون فقرات است. رشته های عصبی دارای دو قسمت حسی و حرکتی است اگر به رشته های حسی فشار وارد شود اختلالاتی در عصب پای انسان به وجود می آید اگر فشار بر قسمت رشته حرکتی بیاید باعث ضعف در عضلات میشود که فشارهای شدید میتواند بر رشته عصبی تاثیر گذاشته و بیمار را نیازمند به عمل کند. به خمیدگی بیش از حد ستون فقرات به سمت داخل را که به علت ضعف عضلات کمری، بزرگی شکم ، پوکی استخوان ویا دلایل دیگر ایجاد میگردد گودی کمر گفته می شود. با توجه به اهمیت ستون فقرات ، یک رژیم غذایی سرشار از کلسیم، یک رژیم سالم برای استخوان و درمان خانگی دیسک کمر است. معمولاً ۱۰ تا ۱۲ جلسه درمان به صورت هر هفته ۲ بار لازم است. درمان دیسک کمر با طب سنتی از دیرباز مورد توجه افراد بوده است؛ چراکه توصیههای طب سنتی میتواند به خوبی از پیشرفت دردها جلوگیری کند.

در صورتی که در حین انجام این فعالیت احساس خوبی داشتید میتوانید تا 10 مرتبه آن را تکرار کنید. کمی صبر کنید در صورتی که با انجام این ورزش احساس آرامش کردید میتوانید تا 10 مرتبه آن را تکرار کنید. استفاده از ایمنی وسایل حمل و نقل: در صورتی که برای مدت طولانی نیاز به نشستن در ماشین یا رانندگی دارید، اطمینان حاصل کنید که صندلی شما به درستی تنظیم شده است و از وسایل کمکی مانند بالشتکها و کمربندهای حمایتی استفاده کنید. ورزش دوم که برای کاهش دردهای دیسک کمر پیشنهاد میشود ورزش مک کنزی است. اغلب زمانی که افراد با دردهای کمر و دیسک مواجه میشوند سعی میکنند کمی ورزش کنند و تصورشان بر آن است که شاید از کم تحرکی است که کمر درد گرفتهاند. به علت قرینه نبودن حلقه فیبری یا آنولوس در جلو و عقب دیسک ، نوکلئوس در مرکز دیسک قرار نمیگیرد و نسبت به کل دیسک کمی در عقب قرار دارد .

طب سوزنی در طب چینی باستان ریشه دارد. یعنی ریشه L4 از زیر مهره چهارم کمری خارج می شود. اگر بیمار مبتلا به دیسک کمر به موقع به پزشک مراجعه کند، یعنی زمانی که هنوز بیماری خیلی پیشرفت نکرده باشد، در اغلب موارد داروهای شلکننده و ضدالتهاب، مراحل حاد دیسک کمر را برطرف میکنند. برخی دیگر از پزشکان نیز استفاده همزمان کیسه اب گرم و اب سرد را توصیه می کنند، یعنی به مدت نیم ساعت از کیسه آب سرد و سپس به مدت نیم ساعت از کیسه آب گرم استفاده کنید. پس از کاهش تورم به واسطه استفاده از روش سرما درمانی شما میتوانید ۴۸ تا ۷۲ ساعت پس از شروع درد، از کیسه آب گرم استفاده کنید. استفاده از سرما درمانی (یخ) پس از رهاسازی میوفاشیال برای کاهش درد بسیار توصیه می شود. برعکس آن، کمپرس یخ جریان خون را آهسته می کند.این کار موجب کاهش التهاب،انقباض عضلات و درد می شود.ممکن است فیزیوتراپیست شما یک تکه یخ روی ناحیه ی تحت درمان قرار داده و یک ماساژ با یخ به شما بدهد یا حتی از از یک نوع اسپری که به نام فلورومتان شناخته می شود استفاده کرده تا بافت ملتهب را خنک کند.

۳- عدم تعادل عضلات در سایر قسمت های بدن. ورزش در طولانی مدت عضلات بدن را قوی کرده و در انعطافپذیری آنها نقش دارد. وضعیت و حالت بدن هنگام خواب در کاهش درد ناحیه دیسک کمر بسیار اهمیت دارد. با توجه به وضعیت جسمی و توانایی خود، مدت زمان مشخصی را به راه رفتن یا پیادهروی در روز اختصاص دهید. ورزش سوم که برای درمان دیسک کمر میتواند کمک کننده باشد این است که پای خود را به سمت شکم جمع کنید و هر طرف را حدود 10 ثانیه بکشید. از طرف دیگر، عوارض جانبی متعدد ناشی از مصرف داروهای مسکن، درمان دیسک کمر با طب سنتی و داروهای گیاهی در چند سال اخیر رواج پیدا کرده است. برخی از افراد برای کاهش درد از داروهای مسکن یا داروهای شل کننده عضله استفاده میکنند. گرما درمانی ماهیچههای ملتهب و دردناک را شل کرده و به افزایش جریان خون کمک میکند. هل، شل کنندهای موثر: این ماده یکی از ضدالتهابهای مهم است که باعث کاهش گرفتگی و درد در موارد شدید دیسک کمر میشود. داروی گاباپنتین در کل داروی بسیار امن و بی خطری است و در صورت مصرف مرتب با کاهش علایم دیسک کمر همراه است.برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید اینجا را کلیک کنید.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد متخصص ارتوپد در تهران لطفا از صفحه ما بخواهید.