هنر متحرک

بزرگترین سایت اخبار علمی، تکنولوژی، هنری، سرگرمی و گردشگری

۵ مطلب در آذر ۱۴۰۲ ثبت شده است

بهترین چاپگر خانگی 2023


چاپگرهای خانگی برای نیازهای چاپ روزمره در خانه، مدرسه یا محل کار بسیار محبوب هستند. هنگام خرید بهترین چاپگر خانگی، احتمالاً به دنبال محصولی همه کاره هستید که تمام نیازهای شما را پوشش دهد. داشتن پرینتر در خانه به شما کمک می کند هزینه ها و زمان خود را کنترل کنید. در هر زمان ممکن است لازم باشد از اسناد خود کپی تهیه کنید، عکس های قدیمی خود را اسکن کنید یا کاغذهای خود را چاپ کنید. برای اینکه بتوانید کار خود را سریع و کارآمد دیجیتالی کنید، داشتن یک اسکنر خوب ضروری است. در این بخش به شما کمک می کنیم تا در مورد بهترین چاپگرهای خانگی اطلاعاتی کسب کنید.

با مدل های بسیار زیادی که می توانید انتخاب کنید، خرید بهترین چاپگر خانگی می تواند کاری دلهره آور باشد. حال سوال اینجاست که تفاوت پرینترهای مختلف چیست؟

اگر قصدخرید پرینتر خانگی را دارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا انواع چاپگرهای خانگی و عوامل مهم در انتخاب بهترین چاپگر خانگی را به شما معرفی کنیم. قبل از پرداختن به تفاوت‌ها و کاربردهای هر یک از انواع پرینترهای محبوب، از چاپگرهای جوهرافشان سنتی مقرون به صرفه گرفته تا دستگاه‌های چاپ و اسکن همه‌جانبه، مهم است که بدانید می‌خواهید چاپگرتان چه کاری برای شما انجام دهد.

پرینترهای خانگی از نظر رنگ

شاید شما یک اثر هنری دیجیتال عالی ایجاد کرده اید و می خواهید آن را چاپ کنید، یا می خواهید بروشورها یا اسناد خود را چاپ کنید، در اینجا بهترین چاپگرهای خانگی برای کمک به شما وجود دارد. چاپگرهای خانگی را می توان از نظر رنگ به سه دسته اصلی تقسیم کرد: چاپگرهای تک رنگ (سیاه و سفید)، چاپگرهای رنگی و چاپگرهای سابلیمیشن رنگی.

هنگام انتخاب بین چاپگر تک رنگ و چاپگر رنگی باید به فاکتورهای واضحی توجه کرد. با چاپگر رنگی، گزینه های بیشتری نسبت به چاپگر تک رنگ دارید زیرا می توانید در رنگ های مختلف چاپ کنید. اما در صورت چاپ اسناد با حجم بالا که نیازی به رنگ ندارند، مانند نامه های تجاری، یادداشت های اداری و فاکتورها، قابلیت چاپ رنگی یک ویژگی بی فایده در چاپگر است. . اینجاست که یک چاپگر تک رنگ می تواند مفید باشد.

چاپگر تک رنگ

چاپگرهای سیاه و سفید یا چاپگرهای تک رنگ نوعی چاپگر هستند که فقط می توانند به صورت سیاه چاپ شوند. این نوع چاپگرها برای چاپ اسناد، متون و اسناد اداری که نیازی به رنگ ندارند بسیار مناسب هستند. چاپگرهای سیاه و سفید هزینه چاپ پایینی دارند. زیرا آنها فقط از یک کارتریج مشکی برای چاپ استفاده می کنند که به طور کلی ارزان تر از کارتریج های رنگی است.

چاپگرهای سیاه و سفید با ویژگی هایی مانند سرعت چاپ سریع، دقت بالای متن، چاپ دورو و قابلیت شبکه، می توانند انتخاب مناسبی برای نیازهای چاپ روزمره شما در خانه باشند.

چاپگر رنگی

چاپگر رنگی نوعی چاپگر است که قابلیت چاپ در رنگ های مختلف را دارد. این چاپگرها با جوهر رنگی یا رنگ‌های رنگی کار می‌کنند و قابلیت چاپ تصاویر و اسناد در رنگ‌های مختلف را ارائه می‌دهند.

چاپگرهای رنگی برای کاربرانی که خواهان چاپ با کیفیت و رنگارنگ هستند ایده آل هستند. آنها به ویژه برای چاپ عکس، پوستر، بروشور و سایر مواردی که نیاز به رنگ دارند مناسب هستند.

چاپ سابلیمیشن رنگی

چاپگرهای سابلیمیشن رنگ پرینترهایی هستند که برای چاپ عکس ها و تصاویر با کیفیت بالا استفاده می شوند. این چاپگرها با استفاده از فناوری‌های مختلف مانند جوهرهای رنگی یا رنگ‌های رنگی قادر به چاپ تصاویر با رنگ‌های روشن و جزئیات دقیق هستند. برای دستیابی به بهترین کیفیت برای چاپ عکس از انواع کاغذ و رسانه های خاص مانند کاغذ عکس استفاده می کنند.

انواع چاپگرهای خانگی برای روش های چاپ

اگرچه بسیاری از نقاط جهان به طور کامل آنلاین شده اند، اما گاهی اوقات شما نیاز به چیزی شبیه به آن دارید تا کار کنید یا به دیگران بدهید. این بدان معنی است که بسیاری از مردم هنوز به یک چاپگر در خانه نیاز دارند. تقریباً برای هر بودجه ای یک چاپگر وجود دارد، چه در خانه و چه در دفتر. از پرینترهای جوهرافشان ارزان قیمت گرفته تا پرینترهای لیزری  آوافرهنگ تمام رنگی با کیفیت بالا یا چاپگرهای چند رنگ.

قبل از بررسی تفاوت ها و کاربردهای هر نوع چاپگر محبوب، از چاپگرهای جوهرافشان سنتی مقرون به صرفه گرفته تا دستگاه های چاپ و اسکن همه کاره، مهم است که بپرسید چاپگر شما چه کاری می تواند برای شما انجام دهد. در اینجا ما چاپگرهای خانگی مختلفی را با روش چاپ در اختیار شما قرار می دهیم که به شما کمک می کند تا جستجوی خود را بر اساس نیاز خود محدود کنید.

پرینترهای لیزری

پرینترهای لیزری نوع دیگری از چاپگرهای خانگی هستند. این چاپگرها از فناوری لیزر برای گرم کردن مواد تونر و چاپ آن بر روی کاغذ استفاده می کنند. اکثر مدل های تجاری تک رنگ هستند، اما پرینترهای لیزری رنگی نیز موجود هستند.

پرینترهای جوهرافشان

چاپگرهای جوهرافشان یکی از پرطرفدارترین انواع چاپ خانگی هستند. این چاپگرها از جوهر مایع برای چاپ استفاده می کنند. روش کار پرینترهای جوهرافشان به این صورت است که جوهرهای رنگی به روشی ساده روی کاغذ پخش می شوند تا تصویر یا متن مورد نظر چاپ شود.

عکس چاپگر

چاپگرهای عکس جوهر افشان یکی از بهترین گزینه ها برای چاپ عکس در خانه هستند. این چاپگرها قابلیت چاپ عکس های با کیفیت و رنگ های زنده را دارند که برای عکاسی خانگی و پروژه های خلاقانه بسیار مفید است.

چاپگرهای جوهر افشان عکس از جوهرهای رنگی برای چاپ روی کاغذ استفاده می کنند. این جوهر می تواند جزئیات رنگی دقیق را با کیفیت بالا و وضوح بسیار بالا چاپ کند.

چاپگر نقطه ای

چاپگر ماتریس نقطه ای نوع دیگری از چاپگرهای خانگی است. این چاپگرها از چاپ ماتریس نقطه ای استفاده می کنند. هد چاپ در این نوع چاپگرها دارای سوزن های ریزی است که در چندین ردیف به کاغذ برخورد می کند و جوهر را به سطح کاغذ منتقل می کند و تصویر یا متن ایجاد می کند.

چاپگرهای ماتریس نقطه ای اغلب در محیط های خانگی برای چاپ فرم ها و اسناد متنی سیاه و سفید استفاده می شوند. از نظر سرعت چاپ و ماندگاری چاپ عملکرد بسیار قابل قبولی دارند.

چاپگرهای سابلیمیشن

چاپگرهای حرارتی یا چاپگرهای سابلیمیشن رنگی نوع دیگری از چاپگرهای خانگی هستند. این چاپگر از روش چاپ سابلیمیشن یا حرارتی استفاده می کند. در این نوع چاپگر با استفاده از سری چاپ حرارتی و حرارت دادن کاغذ حرارتی یا رول های حرارتی، تصویر یا متنی بر روی کاغذ چاپ می شود.

چاپگرهای تصعید اغلب برای چاپ رسید، لیبل، کارت، بلیط و سایر اسناد کوتاه استفاده می شود.

هزینه استفاده از چاپگر خانگی

قیمت چاپگر خانگی شامل هزینه هایی مانند جوهر یا تونر، کاغذ و سایر مواد مصرفی است. هزینه های مصرف بستگی به نوع چاپگر، نحوه استفاده و تعداد صفحات چاپ شده دارد. شما همچنین می توانید چاپگر را با قیمت مناسب تهیه کنید. اما هزینه تعویض کارتریج به اندازه خرید چاپگر جدید است. بنابراین، قبل از انتخاب چاپگر، بهتر است از هزینه های اضافی مطلع شوید.

در اینجا برخی از قیمت های چاپگر خانگی آورده شده است:

جوهر یا تونر: چاپگرهای جوهر افشان به جوهر نیاز دارند و چاپگرهای لیزری به تونر نیاز دارند. قیمت جوهر یا تونر به نوع چاپگر و مدل آن بستگی دارد. جوهر یا تونر ممکن است قیمت متفاوتی داشته باشد و باید جداگانه خریداری شود.

کاغذ: برای چاپ صفحات به کاغذ نیاز است. قیمت کاغذ به نوع و کیفیت کاغذ و تعداد ورق های استفاده شده بستگی دارد. کاغذ عکس با کیفیت بالاتر معمولاً هزینه بیشتری دارد.

سایر قطعات مصرفی: برخی از چاپگرها نیاز به تعویض قطعات دیگری مانند رول تنظیم کاغذ، تسمه، مخزن جوهر و ... دارند که هزینه این قطعات نیز باید در نظر گرفته شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰

ورق فولادی خراشیده


ورق فولادی موجدار یکی از محصولات جدید و زیبای فلزی موجود در بازار است که به دلیل خراشیدگی روی سطح خود مورد توجه بسیاری از افراد در صنایع مختلف قرار گرفته است. این محصول به دلیل خواص فراوانی که دارد در صنایع داخلی و خارجی کاربرد فراوانی دارد. انواع مختلفی از ورق های فلزی وجود دارد که جذب آهنربا نمی شوند. در این مقاله از سایت بازرگانی نجومی با ورق فلزی آشنا شدید، انواع آن را نیز توضیح می دهیم. آشنایی شما با ویژگی های این محصول باعث می شود در زمان خرید محصول اصلی را از تقلبی تشخیص دهید. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

مقدمه ای بر ورق فولادی خراشیده

ورق فولادی موج دار نوعی ورق آلیاژی فولادی است که در بازار با نام ورق فولادی شماره 4 شناخته می شود ورق فولادی موج دار در سه سایز 1000x2000 (کوتاه)، 1220x2440 (متوسط) و 1250x2500 (بلند) تولید می شود. به طور کلی ورق های فولادی به دو دسته فولادی و فولادی غیر باربر تقسیم می شوند. این طبقه بندی بر اساس جذب آهن توسط فولاد است و ورق فولادی خراشیده یکی از فولادهای غیر باربر است. در مقایسه با ورق های نچسب، ورق های نچسب بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، اما قیمت بالاتری دارند.

در واقعورق استیل خشدار نوعی فولاد آلیاژی است که عناصر مختلفی مانند فسفر، گوگرد، کروم و نیکل به آن افزوده شده و در نتیجه خواص منحصر به فردی دارد. سطح تیغه این محصول انعکاس بسیار کمی دارد و به دلیل وجود خط و خش، کثیفی یا اثر انگشت روی سطح آن دیده نمی شود. وجود این عناصر در ورق فولادی ساینده خواصی مانند استحکام، دوام، تغییر شکل پذیری، مقاومت در برابر ضربه و جوش پذیری را به محصول می بخشد و در بسیاری از کاربردها مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی دیگر از مهمترین مزایای این ورق قابلیت بازیافت 100 درصدی آن است. این ویژگی باعث می شود تا دی اکسید کربن کمتری وارد جو زمین شود و بنابراین با محیط زیست سازگار است. به طور معمول، ورق فولادی خراشیده شده با لایه ای از پلیمر مانند PVC پوشانده می شود. این لایه در واقع به عنوان محافظ عمل می کند تا در هنگام جداسازی و مونتاژ آسیبی به آن وارد نشود.

برای اطلاع از سایر ویژگی های محصول مورد نظر خود می توانید با کارشناسان فروش در بازرگانی نجومی تماس بگیرید.

انواع ورق فولادی خراشیده

ورق های فولادی راه راه مانند سایر ورق ها انواع مختلفی دارند که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

• ورق استنلس استیل 304

این نوع ورق از آلیاژ استنلس استیل 304 و فولاد ضد زنگ ساخته شده است. عناصر موجود در این ورق شامل 18% کروم و 8% نیکل می باشد. این محصول مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارد و دوام بالایی دارد. ورق های فولادی موجدار 304 به دو صورت ورق و رول و در ضخامت های 0.5mm، 0.6mm و 0.8mm موجود هستند.

• ورق استیل 430 خراشیده

ورق فولادی 430 از فولادی ساخته شده است که توسط آهنربا جذب می شود. عدم وجود عناصر کروم و نیکل در این محصول باعث شده است که مقاومت آن نسبت به سایر انواع ورق های خش دار کمتر باشد. این ورق با توجه به عملکردی که دارد برای ساخت لوازم آشپزخانه مانند ماشین ظرفشویی استفاده می شود. عناصر موجود در این نوع ورق شامل 14-18 درصد کروم، حداکثر 0.5 درصد فلز نیکل و 1 درصد منگنز است.

روش تولید ورق های فولادی کشیده شده

کروم موجود در آلیاژهای صفحه فولادی ضد زنگ سطح صفحه را با لایه ای از اکسید کروم می پوشاند. این لایه از اکسید شدن و زنگ زدگی صفحه فولادی در مجاورت رطوبت و هوا جلوگیری می کند. در حین اچ کردن ورق فولادی، این لایه نازک خود را بازسازی می کند تا محافظت در برابر خوردگی از بین نرود. در واقع مبنای اصلی تولید این محصول، ورقی است که طبق الگوی استاندارد و رول های سرد یا گرم تولید می شود و به کمک ابزارهای مخصوص، خطوطی در جهت مشخص و ثابت روی آن ها کشیده می شود.

ورق های فولادی مهفا به دو روش کارخانه ای و داخلی خراشیده می شوند. در روش کارخانه ای این ورق ها از ابتدا خراشیده می شوند در حالی که در روش داخلی ورق ها خشک یا صیقلی هستند که توسط دستگاه سوهان خراشیده می شوند. خطوط روی ورق فولادی خراشیده صاف، موازی و ظریف هستند.

کاربرد ورق فولادی خراشیده

این ورق به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود معمولاً در محیط های در معرض رطوبت و آب مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از مصالح محبوب در صنایع معماری و تزئینی می باشد. زیرا علاوه بر زیبایی، نظافت آن بسیار آسان و راحت است. در مقاله بعدی به دیگر کاربردهای این محصول خواهیم پرداخت.

• تولید آسیاب های مورد استفاده در کارخانه های قند

• ساخت قطعات مورد استفاده در تولید صنایع غذایی

• تولید مواد شیمیایی برای تولید سیمان و کاغذ

• قطعات مورد استفاده برای کشتی سازی

• معماری داخلی و دکوراسیون و همچنین کاربرد تزئینی

• صنایع نفت، پتروشیمی و گاز

• نمای بیرونی آسانسور و ساختمان

• مغازه ها، دروازه های مترو و ورودی ها

• روکش کولر و هود

• دیوارپوش آشپزخانه های صنعتی و خانگی.

• ساخت جواهرات و ساعت

• ساخت درب استیل در مراکز تجاری، اداری و بیمارستانی

موافقین ۰ مخالفین ۰

تاثیر ورزش بر سلامتی استخوان ها و مفاصل

 

سلامت استخوان‌ها و مفاصل از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا این عناصر برای حرکت، استحکام و کیفیت زندگی ما بسیار اساسی هستند. در سال‌های اخیر، نقش ورزش و فعالیت بدنی در حفظ سلامت استخوان‌ها و مفاصل مورد توجه قرار گرفته است. این مقاله به بررسی تأثیر ورزش بر سلامتی استخوان‌ها و مفاصل می‌پردازد و نقش آن در پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با استخوان و مفاصل را بررسی می‌کند.

با تاثیرات ورزش بر سلامت استخوان ها بیشتر آشنا شوید | دکتر علیرضا امین  جواهری

1. تأثیر ورزش بر استحکام استخوان‌ها:

- افزایش دانسیته استخوان: ورزش‌های باربری و مقاومتی نظیر وزنه‌برداری و تمرینات مقاومتی، منجر به ایجاد انقباضات عضلانی و فشار بر استخوان‌ها می‌شود که در پاسخ به این تنش‌ها، استخوان‌ها بهبود یافته و دانسیته بیشتری پیدا می‌کنند.

- افزایش تراکم معماری استخوان: فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده‌روی، دویدن، پرش و تمرینات مقاومتی می‌توانند به افزایش تراکم معماری استخوان‌ها کمک کنند. تراکم معماری بالا در استخوان‌ها، ضربه‌پذیری بهتر و مقاومت بیشتر در برابر شکستگی را فراهم می‌کند.

 

2. تأثیر ورزش بر حفظ انعطاف‌پذیری مفاصل:

- تقویت عضلات: ورزش‌هایی که عضلات را تقویت می‌کنند، مانند تمرینات مقاومتی و پیلاتس، به حفظ استحکام و پایداری مفاصل کمک می‌کنند. عضلات قوی و تعادل‌داشته، تنش و فشار ناشی از فعالیت روزمره را در مفاصل کاهش می‌دهند.

- افزایش حرکت مفاصل: تمرینات انعطاف‌پذیری و کششی، مانند یوگا و تمرینات استرچینگ، به افزایش محدوده حرکت مفاصل کمک می‌کنند. این امر باعث حفظ انعطاف‌پذیری مفاصل و جلوگیری از آرتروز مفاصل می‌شود.

 

3. تأثیر ورزش بر کاهش خطر بیماری‌های مرتبط با استخوان و مفاصل:

- آرتروز: ورزش منظم و معتدل، همراه با حرکات آئروبیک و تمرینات مقاومتی، می‌تواند در کاهش خطر بروز آرتروز (بیماری مفصلی) تأثیرگذار باشد. ورزش بهبود گردش خون، حفظ وزن سالم و کاهش فشار مفاصل را به همراه دارد.

- اوستئوپوروز: ورزش‌هایی که بار جانبی روی استخوان‌ها اعمال می‌کنند، مانند پیاده‌روی، دویدن و وزنه‌برداری، می‌توانند در پیشگیری از اوستئوپوروز (کاهش دانسیته استخوان) مؤثر باشند. این ورزش‌ها باعث تحریک سلول‌های ساخت استخوان می‌شوند و از افت دانسیته استخوان جلوگیری می‌کنند.

- آرتریت روماتوئید: ورزش‌هایی با شدت متوسط و فعالیت‌های آئروبیک، مانند شنا، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، می‌توانند به بهبود علائم آرتریت روماتوئید کمک کنند. ورزش باعث افزایش تولید هورمون‌های ضد التهابی و بهبود عملکرد مفاصل می‌شود.

 

4. نکات مهم در مورد ورزش برای سلامتی استخوان‌ها و مفاصل:

الف. انتخاب ورزش مناسب:

- برای حفظ سلامت استخوان‌ها و مفاصل، ورزش‌هایی با تأثیر باربری و وزن‌برداری نظیر پیاده‌روی، دویدن، شنا، وزنه‌برداری و تمرینات مقاومتی را انتخاب کنید. این ورزش‌ها منجر به تقویت استخوان‌ها و افزایش دانسیته آنها می‌شوند.

- همچنین، تمریناتی که به افزایش انعطاف‌پذیری مفاصل کمک می‌کنند، مانند یوگا و تمرینات استرچینگ، نیز برای حفظ سلامت مفاصل بسیار مفید هستند.

ب. مدت زمان و شدت ورزش:

- برای بهره‌برداری حداکثر از فواید ورزش برای سلامت استخوان‌ها و مفاصل، رعایت مدت زمان و شدت مناسب بسیار حائز اهمیت است.

- توصیه می‌شود روزانه حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی متوسط یا 75 دقیقه فعالیت بدنی آئروبیک شدید را انجام دهید. همچنین، دستورالعمل‌های تمرینات مقاومتی را نیز در برنامه ورزشی خود در نظر بگیرید.

 

نتیجه‌گیری

ورزش و فعالیت بدنی منظم و متعادل، نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت استخوان‌ها و مفاصل دارد. این فعالیت‌ها باعث افزایش استحکام و دانسیته استخوان‌ها، حفظ انعطاف‌پذیری مفاصل و کاهش خطر بیماری‌های مرتبط با استخوان و مفاصل می‌شوند. با این حال، قبل از شروع هرگونه برنامه ورزشی، توصیه می‌شود با پزشک یا متخصص فیزیوتراپی مشورت کنید تا برنامه مناسبی برای شرایط شما تعیین شود. شما میتوانید برای انتخاب بهترین پزشکان متخصص ارتوپدی ایران به وب سایت کمردرمان مراجعه کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰

آهنگ جدید محمدرضا شجریان به نام «آرام جان»

متن آهنگ آرام جان محمدرضا شجریان

دلم دلم دلم را بردی
به که گویم؟
غمم غمم غمم نخوردی
ز چه جویمت؟
سرو روانم آرام جانم
بی تو نمانم
دردت به جانم
گر یار من برافکند
از رخ نقاب رویش
عالم بهم برمیزند
از انقلاب موی اش
سرو روانم آرام جانم
بی تو نمانم
دردت به جانم
سرو روانم آرام جانم ،بی تو نمانم دردت بجانم
دلم دلم دلم را بردی
به که گویم داد؟؟؟
غمم غمم غمم نخوردی
ز چه جویم راه؟؟
سرو روانم آرام جانم
بی تو نمانم دردت به جانم

 آهنگ جدید محمدرضا شجریان به نام «آرام جان»

موافقین ۰ مخالفین ۰

تحصیل در قبرس شمالی


به جرات می توان گفت قبرس شمالی کشوری امن و زیبا در وسط دریای مدیترانه با آب و هوای مطبوع و دانشجویان خارجی یک سوم جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

مدارس در قبرس شمالی

سیستم مدرسه در قبرس شمالی به گونه ای است که کودکان 4 تا 6 ساله می توانند در موسسات پیش دبستانی تحصیل کنند. دوره پیش دبستانی برای کودکان 4 تا 5 سال اجباری نیست اما برای کودکان 5 تا 6 سال اجباری است. دوره پیش دبستانی در مدارس دولتی و غیرانتفاعی برای همه کودکان اجرا می شود. والدین می توانند فرزندان 4 تا 6 ساله خود را به صورت رایگان در مدارس دولتی ثبت نام کنند.

سطح بعدی مدرسه ابتدایی یا Ilk Ecole است که در آن کودکان 5 ساله تحصیل می کنند. مرحله بعدی مدرسه اورتا یا دبیرستان (راهنمای سابق در ایران) است که سه سال طول می کشد. مقطع بعدی تحصیلی که چهار ساله است، دبیرستان است و دانش آموزان می توانند رشته خود را انتخاب کنند (مانند دبیرستان، دانشکده فنی حرفه ای و دانشکده سابق در ایران).

تفاوت بین یک مدرسه دولتی قبرس شمالی یورومای و یک مدرسه غیرانتفاعی چیست؟

تفاوت عمده ای در کیفیت آموزش وجود ندارد، با این تفاوت که مدارس دولتی در ساعت 13 و مدارس غیرانتفاعی در ساعت 18 تعطیل می شوند.

هزینه تحصیل در مدارس در قبرس شمالی چقدر است؟

دولت قبرس شمالی آموزش رایگان در مدارس دولتی را به همه کسانی که دارای فرم مناسب اقامت دائم یا موقت در این کشور هستند ارائه می دهد. این بدان معناست که هر کسی که دارای مجوز اقامت (چه موقت و چه دائم) در قبرس شمالی باشد، می تواند فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام کند و از خدمات آموزشی دولتی به صورت رایگان استفاده کند.

نگهداری در این مدارس رایگان است. برخی از مدارس برای لباس فرم از والدین دریافت می کنند، برخی نه. هزینه کتاب های درسی و نوشت افزار توسط دولت تامین می شود. البته برخی از مدارس برای لوازم التحریر هزینه می گیرند. اما همه دانش آموزان به صورت رایگان کتاب دریافت می کنند.

در مدارس غیرانتفاعی، هزینه تحصیل از حدود 3000 دلار در سال شروع می شود که شامل غذا و شهریه می شود. برای سرویس رفت و برگشت هزینه جداگانه ای وجود دارد.

سیستم نمره دهی مدارس قبرس شمالی چگونه است؟

نمره گذاری در مدارس ابتدایی بر اساس عالی - خوب - متوسط ​​انجام می شود و نیاز به بهبود دارد. در دبیرستان نمرات بین 1 تا 10 داده می شود.

چه زبانی در مدارس قبرس شمالی تدریس می شود؟

زبان تحصیل در تمامی مدارس (به جز مدارس بین المللی) ترکی است. اما اگر فرزندتان با زبان ترکی آشنایی ندارد نگران نباشید. با تشکر از مدارس در قبرس شمالی، اگر فرزند شما زبان ترکی را نداند مشکلی نخواهد داشت. از آنجایی که قبرس شمالی کشوری مهاجرپذیر است، معلمان تجربه کافی برای برقراری ارتباط با دانش آموزانی که ترکی نمی دانند را دارند. همچنین دوره های آموزشی ترکی به صورت رایگان در مدارس تدریس می شود و مطمئن باشید فرزندان شما پس از چند ماه تحصیل به خوبی زبان ترکی را یاد خواهند گرفت.

مزایای تحصیل در قبرس شمالی برای مدرسه آینده آنها چیست؟

اگر دانشجویی در قبرس شمالی تحصیل کرده باشد، برای ورود به دانشگاه از امتیازات خاصی مانند تخفیف در شهریه برخوردار است. این بدان معناست که تحصیل رایگان در قبرس شمالی حق پذیرش دانشگاه محسوب می شود. در واقع چه دانش آموزانی که به مدارس دولتی می روند یا مدارس غیرانتفاعی می توانند به عنوان دانش آموزی که دوره متوسطه خود را به زبان ترکی گذرانده از این امتیاز بهره مند شوند.

برای تحصیل در قبرس چه مدارکی لازم است؟

همانطور که گفته شد برای ورود به دانشگاه های قبرس نیازی به داشتن مدرک زبان ندارید. زیرا همه دانشگاه ها در ابتدای هر ترم (سالی دو بار) آزمونی مشابه آیلتس برگزار می کنند. و متقاضی با توجه به نمره ای که کسب می کند به ادامه تحصیل می پردازد یا مجبور به گذراندن واحد زبان با درس می شود و یا باید یک یا دو ترم در دانشکده زبان خاص بخواند.

برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی باید در رشته های تجربی یا ریاضی فارغ التحصیل شوید. ضمناً داشتن مدرک دیپلم با معدل 16 برای دانشگاه مدیترانه شرقی و دانشگاه خاورمیانه و معدل 14 برای دانشگاه بین المللی قبرس ضروری است.

برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد نیازی به داشتن مدرک کارشناسی مرتبط با رشته مورد نظر نیست و دانشجو می تواند با گذراندن یک تا سه واحد قبلی در رشته مورد نظر در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کند.

تحصیل در مقطع دکترا به مدرک لیسانس یا فوق لیسانس نیاز دارد. تهیه درخواست دکتری نیز مهم است.

اصل مدرک + ترجمه رسمی دیپلم + اصل ریز نمرات + ترجمه رسمی ریز نمرات + عکس پرسنلی 3.4 با زمینه سفید + مدارک معتبر پاسپورت مورد نیاز دوره کارشناسی

کلیه مدارک مورد نیاز برای درجه یک و ترجمه رسمی + اصل مدارک مدرک تحصیلی و ترجمه این مدارک مورد نیاز برای مقطع دوم

کلیه مدارک مورد نیاز برای مقطع کارشناسی ارشد + اصل مدرک کارشناسی ارشد و ترجمه رسمی + اصل سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد و ترجمه رسمی + پروپوزال تحقیق دکتری + چکیده و مقالات در صورت وجود مدارک مورد نیاز دوره دکتری

شرایط تحصیل در قبرس

به منظور حفظ امنیت کشور، دولت قبرس شمالی قوانین مهاجرت را تشدید کرده است. یکی از موارد مهم در زمینه ویزا برای دانشگاه و اداره مهاجرت این است که دانشجو واقعا درس بخواند. به عنوان مثال افرادی که به دلیل راحتی ویزای تحصیلی از این روش استفاده می کنند و در کلاس های درس شرکت نمی کنند از دانشگاه اخراج می شوند و زمانی که دانشجو از دانشگاه اخراج می شود، پلیس مهاجرت به مدت کوتاهی اجازه می دهد. یک ماه برای افرادی که از کشور خارج می شوند و در صورت عدم خروج وی روزانه جریمه می شوند.

اگر در طول تحصیل مرتکب جرم شود؛ دانشجو دیپورت می شود و اجازه ورود مجدد به کشور را ندارد. ذکر این نکته ضروری است که تمامی دانشجویان پس از اتمام تحصیل در قبرس باید کشور را ترک کنند. تنها راه تمدید اقامت، خرید خانه یا تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار است.

نحوه تحصیل در قبرس

تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی یا ترکی است. دوره های زیادی در دو دانشگاه مدیترانه شرقی، EMU و دانشگاه خاور نزدیک، NEU، ترکیه ارائه می شود. تحصیل ترکی در قبرس برای کسانی که قصد کار در قبرس شمالی را دارند یک مزیت بزرگ خواهد بود. تنوع دوره ها در تمام سطوح بسیار زیاد است و تدریس معمولا به زبان انگلیسی است.

دانشگاه های EMU (مدیترانه شرقی) و NEU (خاور میانه) از جمله دانشگاه هایی هستند که امکان آموزش آنلاین را ارائه می دهند. در این دانشگاه ها رشته های مختلف کارشناسی ارشد و دکتری از طریق آموزش از راه دور تدریس می شود. این یک فرصت بسیار خوب برای کسانی است که نمی توانند در قبرس تحصیل کنند و می خواهند از یک دانشگاه معتبر خارجی مدرک بگیرند.

اخذ ویزای تحصیلی قبرس

مراحل اخذ ویزای تحصیلی قبرس بسیار ساده و آسان است. پس از پذیرش متقاضیان در قبرس؛ باید هزینه شهریه اولیه خود را در دانشگاه پرداخت کنند. پس از پرداخت، دانشگاه کارت ورود به جلسه را برای دانشجویان صادر می کند. این فرم شامل شماره دانشجویی متقاضی و نامه ای به پلیس مهاجرت فرودگاه ارجان با این مضمون است: این فرد دانشجوی رسمی دانشگاه ما است و شما باید مراحل ویزای دانشجویی را تکمیل کنید.

دانشجو پس از عبور از پلیس فرودگاه ویزای فرودگاهی سه ماهه دریافت می کند. پس از ورود به قبرس شمالی و ثبت نام رسمی در دانشگاه؛ برای اجازه اقامت دانشجویی اقدام کنید. درخواست اقامت بصورت آنلاین انجام می شود و دانشجو شش ماه فرصت دارد. شما می توانید برای ویزای دانشجویی یک ساله یا دو ساله اقدام کنید.

مراحل به صورت آنلاین انجام می شود و نیازی به حضور فیزیکی در ادارات دولتی نیست. تنها کاری که دانشجویان انجام می دهند، انجام یک آزمایش پزشکی است که ثابت می کند فرد متقاضی تحصیل در قبرس به بیماری های عفونی مبتلا نیست.

تمامی این مراحل از ابتدا تا انتها توسط دپارتمان یوروم برای دانشجویان عزیز به صورت رایگان انجام می شود.

دانشگاه های مختلف در قبرس شمالی

بهترین مدارک موردنیاز تحصیل در قبرس یورومای از نظر کیفیت آموزش: دانشگاه EMU مدیترانه شرقی

بزرگترین و معتبرترین دانشگاه قبرس شمالی، دانشگاه Emu است. این سایت علمی در شهر فاماگوستا قرار دارد و دارای امکانات زیادی از ساحل خصوصی گرفته تا آزمایشگاه های علمی مجهز است. دانشجویان وقتی وارد دانشگاه می شوند وارد یک شهر علمی مجهز می شوند. در این دانشگاه تمامی امکانات رفاهی از استخر تا غذای بین المللی فراهم شده است.

دانشگاه EMU روابط بسیار خوبی با تمام مراکز علمی بزرگ دنیا دارد. این می تواند پلی امن و لذت بخش برای زندگی دانشجویی شما در کشورهایی مانند ایالات متحده و کانادا باشد. مدارک تحصیلی این دانشگاه در سراسر جهان بسیار مورد توجه است. جالب اینجاست که دانشگاه EMU مورد تایید وزارت علوم ایران هم هست.

این دانشگاه بزرگترین دانشگاه دولتی در قبرس شمالی است و 50٪ شهریه را به همه دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. در صورت کسب معدل A در ترم اول دانشجو می تواند برای شهریه 100% در دانشگاه اقدام کند. دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی دوره های ویژه را در ترکیه می گذرانند و از هر دو دانشگاه گواهی فارغ التحصیلی دریافت می کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰