فوتون تراپی فوتون تراپی
دستگاه مهمی که در سال های اخیر وارد عرصه پوست و زیبایی انسان شده است دستگاه فوتون تراپی است. دستگاه ها و درمان های مختلف ظاهر افراد را نسبت به گذشته بهبود بخشیده و افراد احساس راحتی می کنند یکی از محبوب ترین و بهترین روش ها برای زیباسازی پوست انسان فوتون درمانی است در این مقاله سعی کردم شما را با فوتون تراپی و تاثیر آن بر زیبایی صورت و بدن شما با جزئیات بیشتری آشنا کنم. در آینده با من بمان
نمایش فوتون درمانی
فوتون درمانی چیست؟
یکی از بهترین راه ها برای رفع مشکلات پوست و حتی مو، فوتون تراپی یا ال ای دی تراپی یا به اصطلاح نور درمانی است. این روش درمانی که اولین بار توسط متخصصان آمریکایی ایجاد شد، امروزه توسط کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. برای جوانسازی و بهبود پوست صورت و تقویت ماهیچه های قسمت های مختلف بدن می توانید از صورت درمانی یا فوتون تراپی استفاده کنید. این یکی از بهترین درمان ها برای جوانسازی پوست و بهبود آکنه است. این روش که بدون درد و بدون درد است برای مراقبت از پوست استفاده می شود.
چگونه فتوتراپی کار می کند
کلاژن ها یکی از دلایل اصلی سلامت پوست هستند و از ایجاد چین و چروک روی پوست جلوگیری می کنند. با افزایش سن، تولید کلاژن در پوست صورت و بدن کند می شود و چین و چروک ها افزایش می یابد. فتوتراپی باعث ایجاد کلاژن و الاستین دائمی در پوست می شود.
همچنین بخوانید : دوره آرایشگری در بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران
اصولا نورهای این روش کلاژن بیشتری در پوست ایجاد می کند و دیودهای نور و امواج نور با انرژی کم به لایه های عمیق پوست می رسد. این امواج یک واکنش خاص در پوست هستند و توانایی از دست رفته برای بازسازی کلاژن را باز می گرداند. پوست را جوان می کند، علائم پیری را از بین می برد و زخم ها و آکنه را سریع تر بهبود می بخشد.
فوتون درمانی از امواج آبی و قرمز استفاده می کند و هر یک از این دو نوع نور خواص درمانی و اثرات متفاوتی را بر روی نواحی خاصی از پوست ایجاد می کند. استفاده از این چراغ ها باید با نظر پزشک انجام شود، زمانی که برای فوتون تراپی به متخصص پوست مراجعه می کنید، متخصص با توجه به نیاز پوست شما از این دو موج نور استفاده می کند.
اگر همیشه تحت درمان های پوستی بوده اید و از کرم ها و پمادهای مختلف پوستی استفاده کرده اید اما هیچ کدام تاثیر زیادی روی پوست شما نداشته است. البته این درمان تاثیر زیادی روی پوست شما خواهد داشت و البته این درمان را بدون تایید پزشک انجام ندهید.
مشاوره با پزشک به دو دلیل مهم است
این نوع جلسات درمانی باید به صورت مستمر انجام شود و دوره درمان تکمیل شود. به همین دلیل است که درمان آن گران است و باید از نتیجه دقیق یا احتمال بالای نتیجه آن مطمئن باشید.
همچنین، اگر داروی خاصی مصرف می کنید، مشکل زمینه ای مانند یک بیماری پوستی فعال دارید، این درمان ممکن است برای او خطرناک باشد. برای اطمینان از کم خطر بودن این روش باید نظر پزشک خود را بدانید.
خطرات درمان چیست؟
این یکی از روش های کاملاً ایمن مراقبت از پوست است که از LED استفاده می کند. LED آن اشعه ماوراء بنفش ساطع نمی کند و استفاده عمومی از آن کاملا بی خطر است و خاصیت لامپی آن را به یکی از بهترین گزینه ها برای چشم تبدیل کرده است.
بیشتر بخوانید: آب درمانی چیست؟ (مزایا، معایب و هزینه آب درمانی)
نور درمانی با استفاده از لامپ ال ای دی قطعا در مقایسه با سایر روش های درمانی تاثیر چندانی ندارد و حتی باعث سوختگی نیز نخواهد شد. شما می توانید از آن برای افراد با رنگ پوست های مختلف استفاده کنید. عوارض این روش بسیار جزئی بوده و باعث قرمزی و جوش در پوست های حساس خواهد شد. اگر این علائم را دارید، باید به پزشک مراجعه کنید.
فوتون درمانی چه کاربردهایی دارد؟
فوتون تراپی برای تمام نقاط بدن قابل استفاده است و محدودیتی ندارد و پوست صورت یکی از مهم ترین قسمت های بدن است که بیشتر از سایر نقاط بدن آسیب دیده و در معرض دید قرار می گیرد. این روش تاثیر زیادی روی صورت دارد، می توانید از آن برای گردن نیز استفاده کنید و از نور درمانی LED برای رفع مشکلاتی مانند پوست تیره، اگزما، پیری، رنگدانه، درماتیت و آکنه استفاده کنید.
دوره درمان چقدر است؟
اکثر جلسات درمان فوتون در کلینیک حدود 20 دقیقه طول می کشد و طول درمان بسته به نیاز پوست هر فرد در 10 جلسه قابل انجام است. تقریباً دو روش درمانی وجود دارد، از جمله روش اول، که در آن بیمار نور درمانی مستقیم دریافت می کند یا از طریق قلم تزریق نور روی پوست استفاده می شود. انتخاب روش درمانی به نظر پزشک و کلینیک مورد نظر بستگی دارد.
عوارض فوتون تراپی چیست؟
این درمان ها جزو ایمن ترین و کم ضررترین روش های مورد تایید برترین کلینیک های پوست دنیا هستند. البته هر پوستی متفاوت است و حتی به درمان پاسخ می دهد.اگر از درمان دارویی خاصی استفاده می کنید ممکن است پزشک این روش را برای شما خطرناک بداند. عوارض جانبی احتمالی بعد از هر جلسه فتوتراپی عبارتند از: قرمزی یا آکنه و کهیر، درد و حساسیت، التهاب پوست.
همچنین بخوانید : بهترین برندهای رژ لب بدون سرب کدامند؟
شرکت در دوره آموزشی فوتون درمانی
اگر می خواهید پزشکی فوتون را سریع یاد بگیرید و در پایان کار گواهی آموزش فوتون بگیرید می توانید در آموزش ارائه شده توسط من شرکت کنید، این روش حتی در یک کلینیک یا موی کوچک نیز کاربرد دارد. سالن و باید دستگاه را از قبل آماده کنید. در این دوره می توانید انواع درمان پوست صورت، لک و آکنه و درمان پوست تیره را بیاموزید و در جلسات دوره می توانید در منزل تمرین و تکرار کنید و در این زمینه متخصص شوید. از شما دانشجویان عزیز می خواهم هر چه زودتر با این دوره ها آشنا شوید و شروع به کسب درآمد جدید برای خود کنید. این یکی از بهترین راه های درمان پوست است که اگر آن را به خوبی بشناسید، می توانید پول هنگفت و نتایج خوبی بگیرید. پس همین الان برای دوره های پاکسازی پوست در تهران اقدام کنید.
کلمات پایانی
فوتون تراپی یکی از روش های کاملاً جدید درمان پوست است که به دلیل نتایج سریع که زیبایی و سلامت پوست را به خانم ها می بخشد بسیار محبوب است و توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می کند. فوتون تراپی یا پوست صورت یکی از پیچیده ترین و خطرناک ترین روش های درمان پوست است. سرعت نتیجه در مقایسه با روش های دیگر بسیار سریع است.

فوتون درمانی چیست؟ (تکنیک های آموزشی، مزایا و عوارض)