آیا شستن موها خوب است؟ همانطور که در مقاله "نحوه درخواست شغل آرایشگری" گفتم این روزها افراد زیادی به دلایل مختلف به این شغل روی آورده اند. اما، مانند هر فعالیت دیگری، آرایشگری نیز مزایا و معایبی دارد. در این مقاله راشداپ با بهترین آرایشگاه زنانه تهران همراه باشید تا به مشکلات موهای مردانه، مزایا و معایب آرایشگری مردانه و معایب آرایشگاه مردانه بپردازیم.

آیا آرایشگری شغل خوبی است؟

آیا آرایشگری شغل خوبی است؟ شما می توانید بر اساس تجربه و موقعیت شخصی خود به این سوال پاسخ دهید.

اکثر آرایشگران تازه کار به صورت روزانه و فقط برای اهداف کوتاه مدت کار می کنند. اما اگر می خواهید روی کوتاه کردن مو تمرکز کنید و در این حرفه شغلی داشته باشید، چه باید کرد؟

دلایل زیادی برای آرایشگر شدن وجود دارد که ممکن است درست یا غلط باشد. برای مثال، ممکن است بخواهید در زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید یا خودتان را به چالش بکشید. برای پاسخ به این سوال که آیا آرایشگری شغل خوبی است، ابتدا باید مزایا و معایب آرایشگری را بشناسید و خود را برای گرفتن این شغل آماده کنید.

درآمد حاصل از آرایشگری

میانگین حقوق یک آرایشگر می تواند از 7 میلیون تا 30 میلیون متغیر باشد. اما باید توجه داشت که هزینه مو برای خانم ها و آقایان متفاوت است.

درآمد آرایشگاه در ایران چقدر است؟

میانگین درآمد آرایشگران مرد در ایران بین 5 تا 10 میلیون تومان در ماه است. البته همانطور که گفتیم این درآمد بسته به خدماتی که ارائه می دهید و حرفه ای بودن کار شما می تواند افزایش یا کاهش یابد.

هزینه آرایشگاه در ایران چقدر است؟

مشاغل آرایشگری زنانه در ایران نسبت به سایر مشاغل آرایشگری مردانه در ایران درآمد بیشتری دارند. همچنین به این دلیل است که آرایشگاه های زنانه خدمات متفاوت و نسبتاً بیشتری ارائه می دهند. به طور متوسط ​​می توان درآمد یک آرایشگاه در ایران را از 12 میلیون تا 50 میلیون تومان تخمین زد. البته ناگفته نماند که این اعداد می توانند بسیار بیشتر یا کمتر باشند.

درآمد حاصل از کار آرایشگری در آمریکا

درآمد یک آرایشگر در آمریکا می تواند از 23 تا 23500 هزار دلار باشد.

درآمد آرایشگری در استرالیا

در استرالیا درآمد آرایشگران به 31000 تا 32000 دلار می رسد.

مزایا و معایب کار به عنوان آرایشگر

فواید کوتاه کردن مو

یک پست مشترک

یکی از مزیت های آرایشگری این است که افراد به اراده خود عمل می کنند و این حرفه را انتخاب می کنند. این یک مزیت بزرگ برای بسیاری از مبتدیان است. اگر شغلی دارید که خسته کننده است یا آن را دوست ندارید، باید شغلی را انتخاب کنید که دوست دارید.

شما باید شغل خود را دوست داشته باشید و متعهد شوید که بهترین خود را در آن به نمایش بگذارید، در غیر این صورت کار روتین می شود. برای چیزی که به آن علاقه دارید، وقت بگذارید و دیدگاه جدیدی در زندگی پیدا کنید.

به جای اینکه هر روز کاری را انجام دهید که دوست ندارید، کاری انجام دهید که شما را شادتر و راضی تر کند.

شما بیشتر زندگی خود را کار می کنید و 80 درصد مواقع نمی توانید ناراضی باشید.

به این فکر کنید که در حال حاضر چه احساسی نسبت به کار خود دارید. اگر این باعث می شود احساس ترس و اضطراب کنید، مکان اشتباهی را برای کار انتخاب کرده اید.

برنامه ریزی انعطاف پذیر

یکی از مزیت های آرایش مو مستقل این است که می توانید برنامه ریزی انعطاف پذیری داشته باشید. این به شما بستگی دارد که آیا می توانید شغل تمام وقت خود را رها کنید و خود را کاملاً وقف این رشته کنید یا فقط اوقات فراغت خود را به آرایشگری اختصاص دهید.

در بیشتر موارد، استایلیست های مستقل مسئول زمان و برنامه خود هستند. می‌توانید بر اساس شرایط زندگی شخصی خود زمان‌هایی را برای مشتریان تعیین کنید یا زمانی که مشتریان در دسترس نیستند کارهای دیگری انجام دهید.

تمرین بیشتر مساوی است با اعتماد بیشتر

همه ما نقش تمرین در کارهای تجربی به خصوص در آرایشگری را می دانیم. بدون تمرین به سادگی یک سری محصولات آرایشی را روی صورت مشتری می زنید و منتظر معجزه هستید.

وقتی کار تمام وقت خود را رها کنید و زمان کافی برای تمرین در این زمینه داشته باشید، می توانید تکنیک های مناسب را یاد بگیرید. تمرین روی چهره دوستان، اعضای خانواده یا مدل ها به شما کمک می کند در این زمینه متخصص شوید و این کار شما را سریعتر به هدفتان می رساند. تا زمانی که هشت ساعت دیگر در روز به صورت تمام وقت کار کنید.

در حالی که داشتن زمان کافی برای تمرین آرایشگری بسیار مهم است، اما مهم است که به طور تمام وقت در این زمینه کار کنید و همزمان یاد بگیرید. علاوه بر کار تمام وقت و آموزش، باید در دوره های مختلف ثبت نام کنید تا بتوانید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

درآمد خوب

مزیت آرایشگری این است که اگر حرفه ای شوید و در این کار پیشرفت کنید، می توانید درآمد بسیار خوبی کسب کنید. البته می توان آرایشگری را یکی از پردرآمدترین حرفه ها نامید. پس اگر قصد دارید در این زمینه فعالیت کنید، قطعا برای بهترین بودن تلاش کنید.

معایب شغل آرایشگری

برندسازی سخت

یکی از معایب آرایشگری این است که ساختن یک برند و تثبیت خود در حرفه تان کمی زمان می برد. به کارگیری مهم ترین استراتژی برای ساختن یک برند بادوام برای هر کسب و کاری سنگین است.

اگر می خواهید یک آرایشگر مستقل شوید یا صاحب سالن زیبایی خود شوید، ماه ها طول می کشد تا مشتریانی پایدار و سودآور ایجاد کنید.

این بخش از کار برای بسیاری از آرایشگران خسته کننده است. تهیه کلید شخصی شما گام بزرگی برای جذب مشتری و ارتباط با این شرکت است. اگر هدف شما داشتن یک سالن زیبایی است، بهترین کار برای آن شروع یادگیری آرایشگری است. این به شما یک لیست طولانی از مشتریانی می دهد که می توانید برای افتتاح سالن خود با آنها تماس بگیرید.

بودجه نامشخص

اشتغال به ما فرصتی برای کسب درآمد و آسایش زندگی می دهد. در واقع، شما در ابتدای آرایشگاه بیکار نیستید، اما ممکن است چالش هایی در راه شما وجود داشته باشد. داشتن درآمد ثابت یک مزیت بزرگ است، زیرا می دانید چه زمانی و چه مقدار پول دریافت خواهید کرد.

درآمد استارتاپ آرایشگری متغیر و غیرقابل پیش بینی است. برای این منظور می توانید در سالن های زیبایی دیگر شروع به کار کنید. این شغل به شما اجازه می دهد تا تجربه و مهارت های یک آرایشگر حرفه ای را به دست آورید.

ساعت کاری نامعلوم

اما علاوه بر برنامه ریزی انعطاف پذیر، یکی از معایب آرایشگر بودن می تواند ندانستن ساعات کاری شما باشد. وقتی یک کار تمام وقت دارید، یک برنامه ثابت دارید، اما ساعات کاری سالن اغلب در عصرها، آخر هفته ها و در ساعات مختلف روز متفاوت است.

کار به عنوان یک آرایشگر تمام وقت یک شغل هیجان انگیز و پویا است که شما را ملزم می کند سبک زندگی را تا جایی که می توانید بپذیرید. اگر ساعت کاری منظم و برنامه ریزی شده می خواهید. شما باید کار دیگری انجام دهید.

خطر سلامت

یکی دیگر از عوارض آرایشگاه این است که آرایشگران اغلب از مواد شیمیایی استفاده می کنند که بر سلامت آنها تأثیر می گذارد. مشکلات تنفسی، مشکلات پوستی، عفونت، جای زخم... از جمله مشکلاتی است که آرایشگران مختلف باید با آن دست و پنجه نرم کنند. البته پیروی از مشکلات سلامتی باعث کاهش بروز این مشکلات می شود.

بازار اشباع شده است

امروزه که همه به دنبال شغلی سودآور هستند، با این مقوله آشنا هستند. به همین دلیل می بینیم که بازار پر از صنایع دستی مو است. بنابراین، ممکن است هنگام شروع، نتوانید بخش بزرگی از بازار را به دست آورید. زیرا در نهایت همکاران این کار را انجام می دهند و بخشی از مشتری را به عهده می گیرند.

خیلی خستم

کار مداوم انسان را خسته می کند. اما باید بدانید که حالت دادن به موها با فعالیت بدنی بسیار خسته کننده است. به خصوص که دستان شما همیشه هنر می آفرینند. بنابراین اگر به این حوزه فعالیت می‌روید، مقاومت بدنی خود را بسنجید.