کفپوش سه بعدی خودرو به صورت قالب در کف خودرو قرار می گیرد و از ورود کثیفی و مایعات جلوگیری می کند و مزیت آن این است که روی کف خودرو نمی ماند. و تمیز کردن ماشین را آسان تر می کند. در واقع این کفپوش ها که انواع مختلفی دارند و در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم، نقش فرش در خانه را ایفا می کنند و علاوه بر زیبایی بیشتر کابین، کثیف نمی شوند و به راحتی قابل شستشو هستند. آنها را حذف کنید علاوه بر این، تمیز کردن کف کابین خودرو آسان‌تر می‌شود و بیشتر زباله‌ها روی فرش انباشته می‌شوند. کفپوش ها در پایین ترین قسمت داخلی کابین خودرو قرار می گیرند و نقش موثری در راحتی هر چه بیشتر اتاق خودرو دارند.

انواع کفپوش خودرو

پوشش های کف به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند:

کفپوش تک جزئی

زمین زیادی

نصب کفپوش سه بعدی خودرو

برای نصب کفپوش ها که پلاستیکی هستند باید تمامی صندلی ها و کنسول زیر آرنج باز شود. زمانی که کف پوش روی فرش پارچه ای خودرو قرار می گیرد، دیگر نگران کثیف شدن، ریزش مو، خیس شدن فرش و ... نباشید. در واقع چند سالی است که برخی خودروهای تولید شده در کشورمان از کفپوش پلاستیکی به صورت استاندارد استفاده می کنند و این خودروها نیازی به یک طبقه ندارند.

اما نوع دوم کفپوش نمونه های زیادی است که استفاده آسان و متداول است. این نوع کفپوش ها برای خودروهای 4 در معمولاً 3 تا 5 تکه تولید می شوند. به این ترتیب دو تکه کف برای سرنشینان جلو و سه یا یک تکه برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده است. این کفپوش ها در انواع مسطح یا منحنی تولید می شوند که هر کدام کاربرد متفاوتی دارند.

ZD bilgulv

خودروی شناور سه بعدی بر اساس پیشرفت تکنولوژی و قابلیت اسکن فضای خودرو با لیزر یکی از انواع جدید فضای خودرو است که کل فضای خودرو را پوشش می دهد و از ضایعات، نوشیدنی ها و سایر زباله ها جلوگیری می کند. او این کار را می کند. شیشه موجود در کف، فاصله بین آب پراکنده در خاک را افزایش می دهد و حرکت آب را در هنگام رانندگی کاهش می دهد. آب ریخته شده از طریق این سوراخ ها به انتهای مخزن رانده شده و از کثیف شدن فرش جلوگیری می کند. این کفپوش ها بر اساس فناوری پرینت سه بعدی، ظاهری شیک و زیبا را به خودرو می بخشند و جدا از شستشوی آسان، فضای داخلی خودروی شما را منحصر به فرد می کنند.

یکی دیگر از ویژگی های کلیدی این کفپوش ها که یک عیب عمده کفپوش های سنتی را پوشش می دهد این است که این کفپوش به دلیل شکلی که دارد در کف خودرو نمی سوزد و به هیچ وجه حرکت نمی کند. به لطف استفاده از مواد بادوام، این لایه ها در تابستان تغییر نمی کنند و در زمستان نمی شکند.
 

پارامترهای مهم هنگام انتخاب طبقه مناسب

هنگام انتخاب کفپوش، پارامترهایی مانند نوع متریال و طرح بسیار مهم است. زیرا در تماس دائمی با پای سرنشینان خودرو بوده و ممکن است دچار سایش زودرس شود. متریال مورد استفاده برای کفپوش باید دارای ساختار پلاستیکی یا چرمی باشد تا انعطاف پذیری و مقاومت بالایی در برابر سایش و خوردگی داشته باشد. تشک ها در اندازه ها و اشکال مختلف 3 و 5 تکه تولید می شوند که در جلوی خودرو و سه تکه در عقب قرار می گیرند. طرح های به کار رفته در کفپوش های سه بعدی خودرو شکلی به آن بخشیده است که از پای سرنشینان در برابر لیز خوردن محافظت می کند.

ویژگی های خوب کف سه بعدی

استحکام و مقاومت بالا در برابر شکستگی و تغییر شکل

ضد لغزش

استفاده از مواد اولیه مرغوب.

قابل شستشو و تمیز کردن است

لبه بلندی داشته باشید تا نان پخش نشود

شیارهایی برای مدیریت سیال

ظاهر زیبا

کفپوش های سه بعدی خودرو در حال حاضر با مزایای فراوان نسبت به کفپوش های سنتی، انتخاب مناسب تری برای خودروهای شخصی هستند. این کفپوش ها با ظاهری بهتر و کارآمدتر و ماندگاری بیشتر در کف خودرو لذت رانندگی را افزایش می دهند.
 

ماخذ: https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/کفپوش-خودرو/سایپا-کفپوش-خودرو/کفپوش-پراید/