کیاشهر (با نام پیشین بندر فرحناز) شهری است در فاصله ۱۷ کیلومتری آستانه اشرفیه و تقریباً ۵۰ کیلومتری رشت. بندرکیاشهر در سال ۱۳۹۷ به مناطق ویژه اقتصادی ایران پیوست. مجموعه بام سبز به علت جذابیت و منتهی شدن به مجموعه ارتفاعات مشرف به شهر و باغات چای، تعداد زیادی از دوستداران طبیعت را به خود جذب کرده است. تماشای روزها و شب‌های لاهیجان از فراز بام سبز، از دیگر جاذبه‌های این مجموعه تفریحی می‌باشد.

در ابتدای این جنگل روستایی با همین نام قرار دارد. بالاترین نقطه این جنگل را منطقه جهان نما می‌نامند که با عبور از جاده‌های پر پیچ و خم به آن می‌رسند. پس از مرگ امیر شمس الدین، شاه اسماعیل بر مزارش بارگاهی به غایت زیبا ساخت.

مسجد اکبریه از دو قسمت وضوخانه و شبستان تشکیل شده‌است. در حاشیه شبستان و متن محراب کاشی کاری همراه با خطوط نسخ و مزین به آیات قرآنی دیده می‌شود.این مسجد تاریخی در محله گابنه شهر لاهیجان واقع شده‌است. [۲] در سال ۱۳۵۶ به پیشنهاد شهردار وقت بندرکیاشهر به فرح پهلوی که برای بازدید به گیلان سفر کرده بود نام آن از حسن کیاده به بندر فرحناز تغییر پیدا کرد. ولی با پیروزی انقلاب اسلامی به بندر کیاشهر تغییر نام پیدا کرد.

تمام حقوق این وب سایت برای پایگاه خبری لاهیجان محفوظ است. نشر مطالب با ذکر نام خبرگزاری لاهیجان بلامانع است. صفحه اصلی هتل های ایران نقشه راهنمای گردشگری پرسش های متداول دانلود مستقیم اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن از پلی استور در وبلاگ بخوانید عادت های غذایی سالم در سفر بهترین جاذبه طبیعی شیراز آشنایی با روستای ابیانه اصفهان دربند تهران دریاچه نئور، آرامشی در دل کوهستان سوباتان کجاست؟ چطور برویم؟ ماسال کجاست؟ مجوز فعالیت

معرفی شهر کومله: این شهر با جمعیت ۶۰۷۸ نفر در بخش کومله شهرستان لنگرود قرار دارد.کومله شهری سرسبز در ۶ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان لنگرود است که به وفور می‌توان... این تصویر ممکن است با اتاق اصلی تفاوت داشته باشدآپارتمان یکخوابه دوبلکس رویال سه نفره آپارتمان یکخوابه دوبلکس رویال سه نفره (ظرفیت نفراضافه ندارد)

بنای حمِام، پلان کثیرالاضلاع داشت و برای ساخت آن از آجر قرمز محلّی، ساروج و گل آهک استفاده شده است. در تعمیرات اخیر پس از زلزله گیلان، برای استحکام بنا از مصالح جدید استفاده شد. خطا در ثبت اطلاعاتخطایی در ثبت اطلاعات رخ داده است لطفا مجدد سعی نماییدبستن

با عضویت در خبرنامه، اولین نفر مطلع از تخفیف های ویژه ما باشید! لاهیجان مهم ترین مرکز کشت و تولید چای ایران بشمار می رود و کلمه چای در ایران با نام این شهر همراه است. قدمت استفاده ازچای و کشت و تولید آن در جهان حدود ۵۰۰۰ سال می باشد ، اما ایرانیان چای را نخست بعنوان یک ماده دارویی می شناختند و تا حدود قرن ۱۱ و ۱۲ (صفوی تا قاجار) نام آن را در کتابهای پزشکی و داروشناسی فهرست کرده بودند. البته هنوز هم چای به عنوان یک ماده داروئی مورد استفاده قرار می گیرد. انتقال چای ابتدا از جاده ابریشم توسط چینی ها انجام می شد و به تدریج کشت و تولید آن در هندوستان رونق یافت و از راههای بازرگانی جنوب به ایران نیز وارد می شد.

تالاب انزلی به باور کارشناسان محیط زیست یکی از بزرگ‌ترین و جالب‌ترین تالاب‌های دنیا از نظر تنوع زیستی است و در ساحل جنوب غربی خزر و در چمخاله کجاست غرب دلتای سفید‌رود، در جنوب شهر انزلی واقع است. این تالاب وسعتی حدود ۲۸۰ کیلومتر مربع دارد و عمق آن ۱/۵ تا ۲/۸ متر است و جزایر کوچک و بزرگی از آن سر بیرون آورده‌اند. این تالاب در زمستان میزبان انواع پرنده‌های دریایی به ویژه قوهای سفید، غاز، اردک، مرغابی، چنگر چمخاله و دیگر پرندگان مهاجر است. اخبار ایران تازه ترین اخبار و رخدادهای مربوط به صنعت توریسم و گردشگری ایران

سوغاتی گیلان به دو دسته خوراکی‌ها و صنایع دستی تقسیم می‌شود. محصولات کشاورزی و دامی، پرندگان، ماهی‌ها، ترشیجات و مربا، صنایع دستی ابریشمی، چوبی و حصیری از جمله سوغاتی‌های گیلان هستند. سوغات گیلان خصوصاً مصنوعات روستایی شدیداً با آداب و سنن سازندگان آن پیوند دارد و تابع شرایط جغرافیایی محیط است. مهمترین و بهترین سوغات گیلان عبارتند از: ماهی سفید، چای، کلوچه، بادام زمینی، زیتون، برنج و صنایع دستی. یکی از جذابیت‌های بی‌نظیر تالاب انزلی، نیلوفرهای آبی است که در سراسر تالاب به چشم می‌خورند. چمخاله کجاست نیزارها و لاله‌ی دریایی نیز در حاشیه تالاب مناظری دیدنی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند. قایق سواری بر پهنه مرداب یکی از مفرح‌ترین لحظات سفر به بندر انزلی است.

انزلی به معنی گذرگاه و دروازه است که نشان می دهد از گذشته نیز انزلی را دورازه اروپا و ایران می دانستند. به هر حال جز چراغ علی تپه در دهانه گوهر رود، که توسط عزت‌الله نگهبان کاویده شد و بیشتر به عنوان تپه مارلیک شناخته می‌شود، هیچ کدامشان تاکنون به طور علمی مورد کاوش و مطالعه قرار نگرفته‌اند. ساختمانهای دارای ارزش تاریخی هم وجود دارند که بیشترشان در طول تاریخشان مکرراً تعمیر و بازسازی شده‌اند.

چموش و چارق دوزی در ماسوله رایج است. همچنین نمد و بامبو بافی، فرش و گلیم و قلابدوزی در مناطق مختلف رایج است. جهانگردان به مصنوعات چوبی زیبای گیلان علاقه‌مندند. تله کابین حیران آستارا یکی از مناطق نمونه گردشگری استان گیلان و شهرستان بندر آستارا است. تله کابین حیران آستارا به طول مسیر هزار و ۵۰۰ متر در محدوده روستای و نه بین و حاجی امیر قرار دارد. مسیر تله کابین حیران از جاده آستارا به اردبیل در منطقه حیران آغاز شده و وارد جنگل فندقلو می‌شود. تله کابین در نقطه‌ای از گردنه حیران قرار گرفته که از طرف شرق به دریای خزر و شهر آستارا و چشم‌اندازهای زیبای گردنه حیران و از طرف غرب و جنوب به جنگل‌های زیبای فندقلو و از شمال نیز به شهرهای مرزی جمهوری آذربایجان مشرف است.

معرفی جاذبه ها عالی بود فقط کاشکی محل دقیق و فاصله هر جاذبه را تا شهر مینوشتین تا بشه با برنامه ریزی همشونو دید گورستان باستانی روستا، نشانگر سکونت دیرینه اقوام تالشی در این روستا است و آثاری از حمام قدیمی منسوب به دوره صفوی و یا قاجاری موید قدمت کهن روستا است. جاذبه‏‌های گردشگری این ناحیه مثل چشم‏‌انداز رودخانه پرآب کرگان‌رود، ارتفاعات پیرامون روستا، جنگل‏‌های انبوه و سرسبز و هوای مه‌‏آلود، تصویری رویایی پیشا‌روی گردشگران روستای مریان ترسیم می‏‌کند.

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است. این کوه سرسبز که در درون شهر قرار دارد، با درختان و شمشادهای کوتاه و سبز پوشیده شده است.

سالن سینما بندرانزلی، از نظر نمایش فیلم سینمائی و داشتن سالن سینما، تئاتر و ورزشهای مختلف پیشقدم و مشهور بوده‌ است این چند جایی که گفته شد واقعا جاهای زیبایی هستند اما دیگه جا ناشناخته ای برای توریست های غیر از استان گیلان نیست .. اما همین زیبای و هوای سرد و خنک در تابستان رو می شه در ییلاقات شهرستان رودبار پیدا کرد در صورتی که خود رودبار جایی خشک هست اما حالا برید روستای سیدشت یا امام زاده نورالعرش و یا اربنا و چیچال می بینید بسیار زیبا و جذاب و خنک می باشد.

منبع: https://chamkhaleh.com