هنر متحرک

بزرگترین سایت اخبار علمی، تکنولوژی، هنری، سرگرمی و گردشگری

۷ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

ارتوپد چیست و جراح ستون فقرات کیست؟


جراح ستون فقرات شصت ساله است

ستون فقرات انسان به سه قسمت گردنی، سینه ای و کمری تقسیم می شود. جراحان این رشته به درمان و جراحی بیماری های ستون فقرات می پردازند. برخی از بیماری های اصلی در این زمینه عبارتند از:

آسیب های نخاعی

تورتیکولی

دنده های گردنی

آرتروز

فتق دیسک های بین مهره ای

اسکولیوز

کیفوز

افزایش قوس کمر

تنگی کانال نخاعی

ستون فقرات شکسته و خراشیده می شود

جراح ستون فقرات کیست؟

پزشکان عمومی پس از گذراندن یک دوره 7 ساله در این راستا می توانند با قبولی در آزمون تخصصی به تخصص ارتوپدی روی بیاورند. مطالعه این منطقه 4 سال به طول انجامید و در پایان پزشکان متخصص در آن منطقه به درمان بیماری های سیستم اسکلتی عضلانی پرداختند. برخی از پزشکان ارتوپد نیز تحصیلات خود را ادامه می دهند و وارد حوزه های فوق تخصصی این رشته می شوند. جراحی ستون فقرات یکی از آن حوزه های فوق تخصصی است. جراح ستون فقرات به درمان و جراحی بیماری های این ناحیه می پردازد.

جراح هیپ و لگن

بیماری های لگن و مفاصل لگن تخصص جراحان این ناحیه بوده و درمان آنها بر عهده این افراد می باشد. برخی از بیماری های شایع در این منطقه عبارتند از:

آرتریت مفصل ران

آرتریت روماتوئید

یک نوع بیماری است که خون به استخوان نمیرسد، استخوان فاقد خون

خلبان خودکار

جراح لگن کیست؟

بهترین جراح لگن در تهران پس از گذراندن 7 سال آموزش در این زمینه، پزشکان عمومی می توانند در آزمون تخصص شرکت کرده و وارد رشته تخصصی ارتوپدی شوند. آموزش در این زمینه 4 سال به طول انجامید و در پایان پزشکان متخصص در این زمینه به درمان بیماری های سیستم اسکلتی عضلانی می پردازند. علاوه بر این، برخی از جراحان ارتوپد به تحصیلات خود ادامه می دهند و وارد رشته های فوق تخصصی در این زمینه می شوند. جراحی لگن یکی از این حوزه های تخصصی است. جراح لگن متخصص در درمان و جراحی بیماری های این رشته است.

جراح زانو

ارتوپدی زانو بزرگترین مفصل بدن است که بیماری های این مفصل و اعمال مربوط به آن در تخصص جراحان زانو می باشد. برخی از بیماری های زانو:

پارگی رباط های داخلی، جانبی و صلیبی

آسیب به منیسک

کیست منیسک

در دررفتگی مکرر کشکک

کیت بیکر

پوکی استخوان مادرشوهر

آرتروز

روماتیسم مفصلی

جراح زانو کیست؟
 

پس از 7 سال تحصیل در این رشته، پزشکان عمومی می توانند با شرکت در آزمون دستیاری وارد رشته تخصصی ارتوپدی شوند. تحقیقات در این زمینه 4 سال به طول انجامید و در نهایت پزشکان متخصص در این زمینه به درمان بیماری های سیستم اسکلتی عضلانی پرداختند. علاوه بر این برخی از پزشکان به تحصیل ادامه می دهند و وارد حوزه های تخصصی این رشته از جمله جراحی زانو می شوند.

فوتکیرورگ

در پزشکی، «پا» به ناحیه بین مچ پا و نوک انگشتان پا گفته می شود و بیماری های این ناحیه و عمل های انجام شده بر روی آن به جراحان پا سپرده می شود.

دکتر پا کیست؟

در ارتوپدی برای درمان مشکلات زانو، اندام تحتانی در جراحی پا و مچ پا تخصص دارد، جراح ارتوپدی است که به تشخیص و درمان جراحی یا غیر ارتوپدی و بافت نرم می پردازد. مشکلات مفصل بافتی در این ناحیه. پس از گذراندن دوره تخصصی ارتوپدی، آموزش های لازم را دیدند.

این بیماری ها عبارتند از:

آسیب های ورزشی پا و مچ پا

شکستگی در این زمینه

آرتروز یا ساییدگی این مفاصل

مشکلات ناشی از تغییر شکل و تغییر شکل این ناحیه مانند صافی کف پا

اختلالات ناشی از مشکلات عصبی

درمان عوارض شرایطی مانند دیابت در ناحیه یا تاندون آشیل و سایر مشکلات تاندون در ناحیه ساق پا و مچ پا.

پاچنبری و سولئوس ونریوم

ناخن های پا در انگشتان پا فرو می روند و ...
 

 

رفرنس مقاله: https://payju.ir/content/پزشکان-متخصص-ارتوپدی-در-شیراز

موافقین ۰ مخالفین ۰

وبلاگ و وبلاگ نویسی


وبلاگ ها و وبلاگ ها یکی از آن پلتفرم هایی هستند که می توانید از آنها برای نوشتن هر چیزی که نیاز به نوشتن دارد استفاده کنید. اولین پلتفرمی که می شناسم یک وبلاگ است. و من علاقه زیادی به نوشتن و ژورنال نویسی در وبلاگم دارم. اسم من محمد است. سلحشوری. من قصد دارم در مورد وبلاگ نویسی و وبلاگ نویسی با شما صحبت کنم. پس با من بمان


وبلاگ چیست؟

وب سایت که به آن ترنوشت، ترنگار یا وبلاگ نیز می گویند، نوعی وب سایت است که در دامنه وب سایت مادر مدیریت می شود و حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش های روزانه، اخبار، یادداشت های شخصی یا مقالات علمی مورد نظر طراح است.

وبلاگ کلمه ای مرکب از وب و لاگ است که به معنای ثبت زندگی روزمره است.

محتوای وبلاگ بر اساس زمان ضبط گروه بندی می شود و به ترتیب از جدیدترین رویداد تا قدیمی ترین ارائه می شود. هیچ کس آنجا نیست .

وبلاگ گزارشی مداوم از رویدادها، خاطرات یا نظرات یک شخص یا سازمان است. در وبلاگ ها عنوان محتوا یک پست است، در حالی که واحد محتوای یک وب سایت یک صفحه است.

به طور کلی در پایان هر مقاله یک مهر تاریخ و زمان، نام نویسنده و یک لینک دائمی به این یادداشت وجود دارد.

فاصله بین پست های وبلاگ لزوما یکسان نیست، زمان نوشتن هر پست به خواسته نویسنده وبلاگ بستگی دارد.

محتوای نوشته شده در یک وبلاگ درست مانند محتوای یک وب سایت معمولی در دسترس کاربران است.

در بیشتر موارد، وبلاگ ها توانایی دسترسی به آرشیو یادداشت ها را دارند (مثلاً دسترسی به آرشیو بر اساس تاریخ یا موضوع).



دسته بندی وبلاگ

همانطور که گفته شد وبلاگ نویسی و وبلاگ نویسی بستری است که نویسنده از این بستر برای ارائه مقالات و گزارش های خود استفاده می کند و وبلاگ نویسی در کشورهای پیشرفته قوانین خاصی دارد که هر وبلاگ نویس یا وبلاگ نویسی باید از آن پیروی کند. قوانین را دنبال

وبلاگ ها همچنین نسخه های مختلفی دارند که در پلتفرم های مختلف در دسترس عموم قرار دارند. یکی از این مقالات وبلاگی با بخش اختصاصی است.

وبلاگ ها دامنه مخصوص به خود را دارند، همانطور که سایت ها دامنه خود را دارند.

یکی دیگر از این دسته‌ها را می‌توان به وبلاگ‌هایی که تحت نام دامنه و خدماتی که زیرمجموعه آن دامنه است، ایجاد شده پیوند داد.

از نظر محتوا دسته بندی خاصی از وبلاگ ها وجود دارد که بارزترین آنها موضوعات علمی، تاریخی یا عمومی مانند فانوم، اخبار و نوشتار است.

لازم است بدانید که تجارت و ارائه خدمات در چارچوب وبلاگ به درستی تعریف نشده است و بنابراین منطقی است که قسمت مقاله تجارت در آن وبلاگ در نظر گرفته شود.


ساخت لینک وبلاگ

بسیاری از کارشناسان سئو و لینک بیلدینگ یکی از پروژه هایی هستند که برای دریافت لینک های خارجی از آنها کمک می کنند.

من در این مقاله زیاد در مورد لینک وبلاگ صحبت نمی کنم و در قسمت آموزش وبلاگ نویسی بلاگتون مقالاتی را در این زمینه قرار خواهم داد که تعداد آنها کم نیست اما اگر بخواهم به مبحث لینک وبلاگ اشاره می کنیم. ساخت و ساز عمومی باید گفت یکی از پروژه های کوچکتر لینک بیلدینگ همین وبلاگ و گرفتن لینک از وبلاگ است.

در این مقاله توضیح دادم که یک وبلاگ، چه در یک دامنه اختصاصی باشد و چه در یک سرویس وبلاگ نویسی، دارای یک موضوع کلی است و هر وبلاگ دارای یک نویسنده یا چندین نویسنده است که گزارش های روزانه در مورد فعالیت ها یا مقالات خود را در وبلاگ خود منتشر می کنند. . با توجه به این انتشارات تدریجی و منظم، وبلاگ ها در مقایسه با سایر پلتفرم ها رتبه خوبی کسب می کنند که به آنها امکان می دهد به سرعت رتبه وبلاگ خود را افزایش دهند و لینک سازی در این پلت فرم می تواند تعداد بازدید وب سایت را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
 

ماخذ مقاله: https://blogten.ir/blogs-and-blogging/

موافقین ۰ مخالفین ۰

بهترین برنامه های اسکن عکس با گوشی 2023

بهترین برنامه های اسکن موبایل برای اندروید و آیفون 2023

نگهداری و سازماندهی اسناد و تصاویر کاغذی همیشه یک چالش است. با پیشرفت تکنولوژی و ظهور دستگاه های اسکن، کاربران می توانند به راحتی اسناد مورد نیاز خود را به صورت دیجیتالی در رایانه خود ذخیره کنند و از دردسر مرتب سازی و بایگانی مداوم رهایی یابند. اما با ظهور برنامه های اسکنر تلفن همراه، کاربران در مورد نحوه تهیه نسخه دیجیتالی این اسناد و عکس ها سردرگم شده و بهترین گزینه را انتخاب می کنند.

در این مقاله سعی شده است بهترین اپلیکیشن های اسکن موبایل اندروید و آیفون و همچنین بهترین اپلیکیشن برای یافتن عکس در گوشی و مقایسه آنها با اسکنرهای تخت و اسکنرهای کاغذی ارائه شود و به این سوال پاسخ دهیم که عکس های کاغذی و کاغذی را اسکن می کند. اسناد دارای اسکنر تخت و آیا اسناد بهتر هستند یا برنامه های اسکن موبایل؟ پس تا آخر با ما باشید.

بهترین اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون

برنامه های اسکنر موبایل این روزها توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. زیرا می توانند به راحتی و در کمترین زمان یک کپی دیجیتال از مدارک خود با فرمت دلخواه تهیه و در کامپیوتر خود ذخیره کنند. تنوع این برنامه ها بسیار زیاد است. تعداد زیادی از آنها برای خرید وجود دارد و برخی از آنها کیفیت لازم را ندارند. برای دانلود بهترین اپلیکیشن‌های اسکنر موبایلی که در این مقاله معرفی شده‌اند، توصیه می‌شود در صورتی که گوشی یا تبلت اپل دارید از اپ استور و اگر گوشی یا تبلت اندرویدی دارید به پلی استور مراجعه کنید. سپس 10 نمونه از بهترین برنامه های اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون در سال 2023 را ارائه کردیم:

اسکنر موبایل CamScanner

یکی از بهترین برنامه های اسکنر موبایل موجود در سیستم عامل های موبایل CamScanner است.این برنامه به شما امکان اسکن رسید، یادداشت، کارت ویزیت و سایر اسناد را می دهد. از جمله تخته‌های سفید، CamScanner از OCR برای استخراج متن از اسکن‌های شما استفاده می‌کند. این برنامه همچنین دارای ویژگی‌های برش هوشمند و بهبود خودکار برای تمیز کردن متن و تصاویر شما برای ظاهر واضح‌تر است.

CamScanner

از دیگر ویژگی های این برنامه می توان به گزینه هایی برای اشتراک گذاری از طریق ایمیل یا رسانه های اجتماعی به صورت فایل های PDF، Word، JPEG یا TXT اشاره کرد. دارای ویرایش پیشرفته برای حاشیه نویسی، محافظت از رمز عبور، همگام سازی بین پلتفرمی و جستجوی کلیدواژه است. همچنین طیف وسیعی از ابزارهای داخلی مانند تبدیل PDF به Word، تبدیل PDF به Excel، اسکنر کد QR و غیره را ارائه می دهد.

موبایل iScanner-Scanner

با برنامه اسکنر موبایل iScanner، می توانید به راحتی هر سندی را به فرمت txt، pdf یا jpg تبدیل کنید. این برنامه با کاربری آسان به عنوان یک دستیار دیجیتال برای کارهای روزمره شناخته می شود زیرا کار کاغذ را آسان می کند. پس از تبدیل به یک فایل PDF، می توانید یک امضای دیجیتال را ویرایش یا اضافه کنید تا صحت سند را تأیید کنید. یکی از محبوب ترین کارهایی که نرم افزار اسکنر انجام می دهد، توانایی شمارش اشیا با استفاده از دوربین است. بله، شما به راحتی می توانید اعداد داخل جعبه را بشمارید و در زمان خود صرفه جویی کنید.

نرم افزار اسکنر موبایل iScanner

به‌علاوه، می‌توانید شناسه‌های کلید را دیجیتالی کنید و با استفاده از رمزهای عبور یا احراز هویت چهره، آنها را به‌طور ایمن قفل کنید تا از سوءاستفاده جلوگیری کنید. برنامه اسکنر موبایل iScanner به شما امکان می دهد متن را از عکس های مورد علاقه خود استخراج کرده و با استفاده از کلیپ بورد آنها را کپی کنید. همچنین مسائل ریاضی و سایر مسائل را می توان با اسکن سوالات در وب حل کرد.

یکی از معایب برنامه اسکنر موبایل iScanner استفاده رایگان محدود آن است

اسکنر موبایل لنز مایکروسافت آفیس

یک لنز مایکروسافت آفیس، این برنامه اسکنر موبایل شامل مجموعه‌ای از ویژگی‌های مفید است که به شما کمک می‌کند تا از اسناد فیزیکی خود کپی‌های دیجیتالی تهیه کنید. عملکرد OCR این برنامه امکان جستجو و ویرایش آسان تصاویر و اسناد اسکن شده را فراهم می کند. این برنامه به راحتی رسیدهای کوچک، کارت ویزیت، یادداشت ها و حتی تخته سفید را اسکن می کند.

اسکنر لنز مایکروسافت آفیس

تنظیمات برش، تصحیح و تنظیمات رنگ، سطح روشنایی و قابلیت وضوح از دیگر ویژگی های Microsoft Office Lens هستند. با این برنامه می توانید اسناد و تصاویر خود را در One Note و One Drive و در فرمت های مختلف مانند Word، Excel، PowerPoint یا PDF ذخیره کنید. البته بد نیست بدانید که می توان آنها را مستقیماً در گالری ذخیره کرد و در واقع می توانید سند خود را به بیش از یک روش و در مکان های مختلف بررسی کنید.

گاهی اوقات از کیفیت پایین اسناد اسکن شده در این برنامه نسبت به سایر برنامه ها و همچنین مشکل اشتراک گذاری فایل ها به عنوان یک ایراد در عملکرد این برنامه یاد می شود.

اسکنر Adobe Mobile

برنامه Adobe Scanning یکی از بهترین برنامه های اسکنر موبایل برای سیستم عامل اندروید محسوب می شود. رابط کاربری ساده و کاربردی یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت این برنامه است. کافی است دوربین تلفن خود را به سمت یادداشت، فرم، رسید یا سندی که می‌خواهید از آن یک کپی دیجیتال تهیه کنید، بگیرید تا به طور خودکار سند را شناسایی و اسکن کنید.
 

عملکردهایی مانند برش، چرخش و تطبیق رنگ، مرتب‌سازی و ویرایش صفحه و جستجو با فناوری OCR به شما کمک می‌کند فایلی با کیفیت بالا تولید کنید. امکان اشتراک گذاری فایل شما در ایمیل و فضای ابری توسط برنامه اسکن Adobe ارائه شده است.

بسیاری از قابلیت ها و عملکردهای دیگر مانند ترکیب فایل ها، تبدیل پی دی اف به ورد و پاورپوینت، حفاظت از رمز عبور، امضای الکترونیکی روی فایل ها و حدود 20 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری نیز در این برنامه موجود می باشد. اما این امکانات در صورت خرید نسخه پریمیوم در اختیار شما قرار می گیرد و این موضوع را می توان یکی از بدترین جنبه های این برنامه دانست.

اسکنر موبایل Genius Scan

Genius Scan یکی از بهترین نرم افزارهای اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون است که به صورت خودکار و سریع اسناد را شناسایی کرده و با توجه به این مشکل، استفاده از آن را برای کاربران آسان می کند. این برنامه دارای قابلیت اسکن انبوه است و اگر نیاز به اسکن اسناد طولانی با تعداد صفحات زیاد دارید برای شما مناسب است.

اسکن نابغه

برش خودکار و دقیق، نمای پرسپکتیو هوشمند، بهبود تصویر، به اشتراک گذاری ایمیل و شبکه های اجتماعی و سازماندهی اسناد از جمله ویژگی های مفید این اپلیکیشن است. همچنین می‌توانید اسناد را ویرایش کنید، مانند حذف سایه‌ها، اعمال فیلترها، اسکن دسته‌ای و ایجاد فایل‌های PDF چند صفحه‌ای.

از معایب این برنامه می توان به کیفیت پایین اسناد PDF نسبت به سایر اسکنرهای پی دی اف و ادغام با سرویس های ابری مانند دراپ باکس و گوگل درایو اشاره کرد.

اسکنر موبایل SwiftScan

برای یک اسکنر اسناد با کد QR و اسکنر بارکد، SwiftScan یک برنامه موبایل عالی است. مانند سایر برنامه های فهرست شده در اینجا، تقریباً می توانید هر چیزی را جستجو کنید، از اسناد گرفته تا یادداشت ها، از تخته سفید تا کارت ویزیت. جستجو را به صورت JPG یا PDF ذخیره کنید و با استفاده از ویژگی OCR جستجو کنید.

SwiftScan

SwiftScan به شما امکان می دهد اسناد چند صفحه ای را اسکن کنید، عناصر را ویرایش کنید و یادداشت ها را اضافه کنید و تصاویر را با رنگ ها و فیلترها بهبود بخشید. می توانید به انواع سرویس های ابری از جمله iCloud Drive، Dropbox، Google Drive و Box و همچنین Evernote، Slack و Todoist متصل شوید.

نسخه پرمیوم شامل اسکن نامحدود، امضای الکترونیکی، حذف واترمارک، آپلود خودکار، آپلود چند صفحه، OCR و غیره است.

Mobile Scanner Pro

Scanner Pro برای کاربران iOS یک اسکنر اسناد تلفن همراه منحصر به فرد و با امکانات کامل است که به شما امکان می دهد موارد را با iPhone یا iPad خود اسکن کرده و سپس ایمیل، صادرات، ذخیره یا آپلود تصاویر را در Dropbox، Google Drive، OneNote، iCloud Drive و سایر موارد با این قابلیت انجام دهید. به. وب DAV. خدمات ذخیره سازی آنلاین

این نرم افزار از پردازش تصویر پیشرفته برای اصلاحات خودکار استفاده می کند، مهر و امضاهای رنگی را ارائه می دهد، بیش از 25 زبان را از طریق OCR می پذیرد و به شما امکان چاپ یا فکس اسناد را می دهد.

می‌توانید از همگام‌سازی iCloud برای دسترسی به آیتم‌ها از همه دستگاه‌های Apple خود، افزودن حفاظت رمز عبور به PDF، ویرایش، ذخیره و لغو تغییرات در صورت نیاز استفاده کنید و اسکن‌ها را به راحتی به اشتراک بگذارید. این برنامه آپلود خودکار را در سرویس های ذخیره سازی ابری متصل ارائه می دهد و استفاده از آن بسیار آسان است.

Scanner Pro خریدهای درون برنامه ای را برای دسترسی به ویژگی های اضافی، مانند توانایی حذف واترمارک، جستجوی متن کامل و فعال کردن محافظت با رمز عبور ارائه می دهد.

اسکنر مینی اسکنر موبایل

برنامه Tiny Scanner را می توان به عنوان یک اسکنر موبایل قابل اعتماد در نظر گرفت که ویژگی های استانداردی را به کاربران خود ارائه می دهد. در واقع، شما یک جعبه ابزار استاندارد برای ویرایش بدون هیچ هزینه ای دریافت می کنید. از اسناد کوچک مانند رسید گرفته تا اسناد بزرگ و تصاویر را می توان با استفاده از این برنامه اسکن کرد.

یک اسکنر کوچک

این برنامه می تواند اسناد را در فضای ابری ذخیره کند و به شما امکان می دهد فایل های ضروری را مستقیماً در عرض چند دقیقه برای چاپ ارسال کنید. تشخیص خودکار لبه ها، ایجاد تصویری صاف، تنظیم کنتراست و ابعاد، مرتب سازی فایل ها بر اساس نام و رمز عبور از مهمترین عملکردهای Tiny Scanner هستند.

این نرم افزار پشتیبانی از تبلیغات و خریدهای درون برنامه ای برای دسترسی به تنظیمات پیشرفته تر را می توان از ایرادات اسکنر کوچکتر در نظر گرفت.

اسکنر موبایل اسکنر را تمیز کنید.

برنامه Clear Scanner برای اسکن تلفن های همراه با سیستم عامل های اندروید و iOS طراحی شده است. در واقع با نصب این برنامه می توانید با استفاده از تلفن همراه خود اسناد کاغذی را به نسخه های دیجیتال در فرمت های PDF و JPEG تبدیل کنید. این برنامه به دلیل سرعت پردازش بالا برای کاربرانی مناسب است که نیاز به اسکن دائمی دارند و موضوع زمان برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

اسکن را بردارید

اسکن چند صفحه ای، سازماندهی اسناد، امکان ترکیب و اشتراک گذاری در One Drive، Google Drive و Drop Box و همچنین اتصال به فضاهای ذخیره سازی ابری از مهم ترین ویژگی های برنامه Clear Scanner است. این اپلیکیشن به شما این امکان را می دهد تا نتایج را از طریق چاپ ابری بر روی کاغذ ارسال کنید و پس از ویرایش یا ذخیره اسکن های خود، تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنید.

نقطه ضعف اصلی این برنامه را می توان تبلیغاتی دانست که در حین فرآیند اسکن باعث آزار کاربر می شود.

اسکنر موبایل Evernote Scannable

شاید بتوان Evernote Scanner را بهترین نرم افزار اسکن سیستم عامل آیفون و iOS دانست. این نرم افزار با رابط کاربری ساده بسیار محبوب در بین طرفداران آیفون است و کپی های دیجیتال را بسیار سریع، کارآمد و هوشمند ارائه می کند. یکی دیگر از قابلیت های این برنامه، فناوری آنالیز متن است و زمانی که به لینکدین متصل می شوید، اطلاعات کارت ویزیت را گرفته و به مخاطبین شما تبدیل می کند.

 

یکی از بزرگترین معایب این برنامه عدم فوکوس دستی و تفاوت صفحه نمایش و تصویر است.

مزایای منحصر به فرد اسکن تخت

تاکنون در مورد بهترین اپلیکیشن های اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون صحبت کرده ایم. با توجه به نیاز روزافزون کاربران به نسخه های دیجیتالی تصاویر و اسناد، ایجاد چنین برنامه هایی کمک شایانی به آنها خواهد کرد. زیرا همیشه در دسترس هستند و اغلب کیفیت مطلوب را ارائه می دهند. با وجود تمام مزایا و امکانات اپلیکیشن های اسکنر موبایل، هرگز نباید فراموش کرد که عکس اسکن شده توسط اسکنر تخت همیشه کیفیت بهتری نسبت به نتیجه به دست آمده از اپلیکیشن های اسکنر موبایل دارد.

اسکنر تخت

در ادامه دلایلی که نشان دهنده برتری اسکن عکس با اسکنر تخت نسبت به برنامه های اسکن گوشی است را بیان کرده ایم:

نور نامناسب

در طول فرآیند اسکن، دوربین تحت تأثیر انعکاس نور از لنز قرار می گیرد. نور محیطی، فلاش بیش از حد، نقاط داغ روی قاب عکس، تابش خیره کننده عکس ها و مجلات براق همگی مشکلاتی هستند که باعث ایجاد نورهای ناسازگار و غیرقابل پیش بینی هنگام عکس گرفتن می شوند. این مشکل کیفیت نهایی کپی دیجیتال به دست آمده با برنامه های اسکن موبایل را کاهش می دهد. در عین حال، قطعات متعددی مانند آینه ها، موتورها، لنزها، حسگرها و لامپ ها با هم در اسکنرها کار می کنند تا تصاویر را با بهترین کیفیت و بالاترین وضوح به کامپیوتر ارائه دهند.

توجه بی مورد

هنگامی که از دوربین گوشی برای اسکن استفاده می کنیم، تلاش برای به دست آوردن بهترین فریم و زوم روی تصویر باعث می شود که تصویر خارج از فوکوس باشد. اما در اسکنرها این عمل به صورت مستقیم و کاملاً هوشمند انجام می شود و همچنین برای گرفتن بهترین نتیجه تلاش می شود.

زاویه اشتباه

دوربین گوشی به ندرت در زوایای قائمه، از بالا به پایین قرار می گیرد: اما عکس شما در اسکنر کاملاً صاف و در زاویه راست خواهد بود.

کسر نامتعادل

اگر از برنامه های اسکنر موبایل استفاده می کنید، همچنان باید اسکن عکس خود را برش دهید تا پس زمینه از تصویر نهایی حذف شود. اما اسکنر تخت به طور خودکار ابعاد هر عکس را از کوچکترین تصاویر مانند کارت ویزیت گرفته تا عکس های بزرگتر تشخیص می دهد و نیازی به انجام اصلاحات نهایی را از بین می برد.

کیفیت پایین

کیفیت سند اسکن شده عامل بسیار مهمی است و برتری در نسخه های دیجیتالی به دست آمده از اسکنر تخت ثابت شده است. اگر تصویر اسکن شده توسط دوربین و تصویر دریافتی از اسکنر را بزرگ کنید، متوجه تفاوت کیفیت و وضوح خواهید شد. واحد وضوح تصویر در اسکنرها DPI (نقطه در اینچ) است که به معنی تعداد نقاط در اینچ است. این نقاط کوچکترین نقاط تصویر هستند که هر چه تعداد آنها بیشتر باشد کیفیت تصویر بالاتر می رود.

تفاوت در اسکن اسناد با اسکنر موبایل و برنامه های اسکن اسناد

بایگانی و سازماندهی اسناد کاغذی، هم در مقیاس بزرگ مانند تجارت و هم در مقیاس کوچکتر مانند اسناد شخصی، همیشه مشکل ساز بوده است. به همین دلیل هر روز بر اهمیت تهیه نسخه دیجیتال اسناد کاغذی افزوده می شود. از اسنادی مانند عکس ها، می توانید با استفاده از نرم افزار اسکنر موبایل، یک فایل دیجیتال ایجاد کنید. اما اسکنر اسناد همیشه بهتر از این برنامه ها بوده است.

اسکنر اسناد اداری

تمام مزایای اسکن با استفاده از اسکنرهای تخت در مورد اسکنرهای اسناد اعمال می شود. با این حال سعی کرده ایم در مورد تفاوت ساخت نسخه دیجیتال با اسکنر آفیس و برنامه های اسکنر موبایل کمی تحقیق کنیم. این بررسی به نکات زیر منجر شد:
 

 

اهمیت امنیت در اسکن اسناد

همه برنامه های اسکنر موبایل امنیت لازم را برای اسناد حساس و مهم فراهم نمی کنند. بسیاری از این برنامه ها کاربران را ملزم به خرید نسخه پولی نرم افزار برای استفاده از رمزگذاری داخلی و رمز عبور می کنند. در همین حال، یک اسکنر اسناد به شما این امکان را می دهد که کپی های دیجیتالی اسناد مهم خود را به روشی کاملاً ایمن در رایانه یا در فضای ابری نگه دارید. این امر مدیریت و کپی اسناد را با اسکنر اسناد بسیار آسان‌تر می‌کند.

کیفیت اسناد اسکن شده توسط اسکنر اسناد

اسکنر اسناد بسیاری از گزینه های اسکن پیشرفته را ارائه می دهد. در واقع این اسکنر وضوح و کیفیت بهتری را نسبت به نسخه اسکن شده با اپلیکیشن موبایل به لطف فناوری و کنترل نور ارائه شده به کاربران ارائه می دهد.

افزایش بهره وری از اسکنر اسناد

اسکنر اسناد می تواند حجم زیادی از اسناد را بدون اتلاف وقت یا از دست دادن کیفیت اسکن کند. در واقع این روش بسیار موثرتر و بهینه تر از استفاده از برنامه های اسکنر موبایلی تلقی می شود. می توانید تعداد زیادی سند را در سینی تغذیه خودکار اسکنر قرار دهید و دستور اسکن را صادر کنید. تا زمانی که فرآیند اسکن کامل نشده باشد، نباید وجود داشته باشد.

اسکنرها همچنان از برنامه های اسکنر موبایل بهتر عمل می کنند

با توجه به مزیت هایی که تاکنون در مورد اسکنر ذکر شد، به نظر می رسد بهترین اپلیکیشن اسکن موبایل نیز نمی تواند پروکسی خوبی برای اسکنر باشد. کیفیت ارائه شده توسط این برنامه ها در مقایسه با اسکنرهای مسطح و اسناد بسیار پایین است که با فناوری پیاده سازی شده در اسکنر قابل پیاده سازی است. بنابراین اگر کیفیت، سرعت، بهره وری و امنیت تصاویر و اسناد برای شما مهم است، توصیه می شود برای تهیه نسخه دیجیتال از اسکنر استفاده کنید.

اسکنر اسناد قابل حمل

اخرین حرف

داشتن یک اسکنر رومیزی می تواند اطمینان و راحتی بیشتری را برای هر کاربری نسبت به بهترین نرم افزار اسکنر موبایل به ارمغان بیاورد. خرید یک اسکنر با کیفیت بالا و مقرون به صرفه بسیاری از نیازهای شما را برطرف کرده و امنیت مورد نیاز را برای شما فراهم می کند. با مراجعه به سایت فروشگاه آوای فرهنگ می توانید اسکنرهای با کیفیت و قیمت مناسب فروشگاه را مشاهده کرده و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.
 

ادامه نوشته: بهترین برنامه اسکن عکس با گوشی

موافقین ۰ مخالفین ۰

آهنگ جدید سینا درخشنده به نام حواسم هست بهت

متن آهنگ حواسم هست بهت سینا درخشنده

 

شاید باورت نشه! ولی عاشقت شدم!♫! !♫!
چه فرقی می کنه تو عاشقی یا خودم؟ !♫!
شاید باورت نشه؛ من و تو مسافریم !♫!

حواستم نباشه؛ حواسم هست بهت!♫! !♫!
به خاطرِ دلم، جونمو میدم بهت !♫!
حواستم نباشه؛ حواسم هست بهت!♫! !♫!
به خاطرِ دلم، جونمو میدم بهت !♫!

https://musicdel.ir/single-tracks/60988/

موافقین ۰ مخالفین ۰

چه مدت طول می کشد تا در آزمون آیلتس شرکت کنید؟

معلم خصوصی زبان انگلیسی (یادگیری سریع زبان انگلیسی)

طبق گزارش ها و آمارهای موجود، رایج است که همه نمی توانند انگلیسی یاد بگیرند. گاهی انتخاب راه درست برای یادگیری زبان ما را به مسیر اشتباه می برد، گاهی راه طولانی برای یادگیری زبان ما را خسته و از ادامه راه خسته می کند. حتی اگر زبان آموز سابقه زبان صفر داشته باشد، روند یادگیری زبان طولانی خواهد بود. این دوره تحصیلی برای کسانی که می خواهند به خارج از کشور سفر کنند اهمیت پیدا می کند، زیرا دانش آموز باید به سرعت مهارت های زبانی خود را بهبود بخشد تا در مدت زمان محدودی برای آزمون آیلتس یا تافل آماده شود.

اما با وجود این شکست‌ها، این بار می‌توان تصمیم هوشمندانه‌ای گرفت و میانبرهایی برای یادگیری سریع زبان انگلیسی برای دریافت گواهینامه آیلتس و سایر اهداف آموزشی اتخاذ کرد. در واقع استفاده از میانبرها در فرآیند یادگیری می تواند به ما کمک کند در زمان کمتری به جایی که باید باشیم برسیم. گذراندن کلاس های انگلیسی با یک معلم خصوصی می تواند یک دوره آموزشی مفید و راهی سریع برای یادگیری زبان باشد. اما چگونه می توانید از فرآیند یادگیری لذت ببرید و با کمک یک معلم خصوصی در کمترین زمان ممکن به هدف خود برسید؟

چه مدت طول می کشد تا در آزمون آیلتس شرکت کنید؟

همه ما کمی از سختی ها و مشکلات مهاجرت می دانیم و می دانیم فراز و نشیب هایی که در این سفر در انتظارمان است. همه کسانی که این مسیر را طی کرده اند، از سنگ های این مسیر بسیار گفته اند. اما در این مقاله در مورد امید و کاهش این موانع و مشکلات صحبت خواهیم کرد. علاوه بر مهاجرت و مسافرت، بسیاری از دانشجویان زبان مشغول یادگیری هرچه سریعتر زبان انگلیسی هستند تا بتوانند به راحتی با کشورهای خارجی ارتباط برقرار کرده و مدرک زبان انگلیسی خود را دریافت کنند.

به خصوص برای اکثر زبان آموزان با هدف آیلتس یا تافل، هیچ راهی برای شروع یادگیری زبان انگلیسی وجود ندارد زیرا زمان محدودی دارند. دسترسی به معلمان خصوصی زبان یکی از سریع ترین راه ها برای یادگیری فوری زبان است. یک معلم خصوصی زبان مراحل و دروس هر درس را با توجه به زمان و اهداف دانش آموز آماده می کند و با توجه به سطح دانش آموز شروع به سازماندهی آموزش می کند. با این سبک از آموزش و یادگیری، دانش آموزان قادر به یادگیری و تسلط بر مهارت ها در مدت شش ماه تا یک سال خواهند بود. حتی کسانی که انگلیسی را روان صحبت می کنند و در تلفظ و صحبت کردن مشکل کمی دارند نیز می توانند با استفاده از این روش در عرض یک تا سه ماه به سطح بالایی از مکالمه انگلیسی دست یابند.

معرفی کتاب های انگلیسی بر اساس سطح بندی

یافتن و دسترسی به منابع یادگیری جامع و صحیح انگلیسی مطمئناً دشوار است. ارزیابی کتاب های آموزش زبان انگلیسی در دسترس هر زبان آموزی نیست. یک زبان آموز به دلیل تعداد زیاد منابع یادگیری زبان انگلیسی ممکن است دچار سردرگمی شود. یکی از مزایای کلاس های خصوصی زبان این است که بهم ریختگی را از بین می برد. این به این دلیل است که هر معلم زبان منبعی غنی از دانش در مورد اطلاعات و روش هایی است که برای تدریس انتخاب می کند. علاوه بر این، وی با سالها تجربه در امر آموزش زبان، آشنایی کاملی با کتب و منابع زبان آموزی دارد و با توجه به سطح دانش آموزان خود کتاب های دقیق و مناسبی را برای ادامه مطالعه و تمرین ارائه می دهد.

معلم خصوصی انگلیسی (یادگیری سریع انگلیسی)

یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم؟

این یک سوال رایج اما مهم است. اکثر مردم پاسخ روشنی برای این سوال ندارند. اما می خواهیم به شما بگوییم که یادگیری زبان انگلیسی باید از نقطه ای شروع شود که بتوانید در سریع ترین زمان ممکن به هدف خود برسید. هر زبان آموزی می تواند یک سبک یادگیری زبان را انتخاب کند. با چند کتاب انگلیسی شروع کنید و مهارت های زبانی خود را به روش های مختلف مانند خودآموزی ارتقا دهید. اما آیا این روش ها می توانند افراد مشتاق برای یادگیری زبان را سریعتر به مقصد خود هدایت کنند؟ در این مورد باید بگوییم که این روش ها چندان قابل اعتماد نیستند. انتخاب این روش ها مستلزم آزمون و خطا و تجربه است. اگرچه این رویکرد می تواند نتایج زیادی به همراه داشته باشد، اما زبان آموزان می توانند به تدریج روش صحیح یادگیری را از طریق آزمون و خطا و تجربه بیاموزند. یکی از این پیامدها از دست دادن روزها و ساعات مطالعه است.

اما چرا نمی توانیم از تجربیات دیگران برای گام برداشتن در مسیر درست برای کاهش هزینه ها و پیامدهای انتخاب خود استفاده کنیم؟ افراد باتجربه مانند معلمان خصوصی زبان می توانند این بزرگراه را برای یادگیری راحت تر انگلیسی دنبال کنند.

در تجربه من، یک معلم زبان فردی می داند که برای چه موضوعاتی وقت بگذارد و با حذف مطالب و منابع غیر ضروری، زمان بیشتری را برای یادگیری دانش آموزان آزاد می کند. در کلاس خصوصی، دانش آموز از درس های گروهی خوشش نمی آید، بنابراین یک معلم خصوصی می تواند دستورالعمل های دقیقی به دانش آموزان بدهد.

تدریس خصوصی زبان برای متقاضی کاملا شخصی است و معلم با توجه به سطح علمی دانش آموز، اهداف او برای یادگیری زبان و هر محدودیت زمانی شروع به تدریس می کند. در این آموزش خصوصی، یادگیری زبان به دقت توسط معلم نظارت و پیگیری می شود و او می تواند میزان یادگیری خود را در زمان های مختلف اندازه گیری کند.

هزینه یادگیری زبان انگلیسی در منزل

قیمت تدریس خصوصی در منزل نیز یکی از دغدغه های اصلی زبان آموزان در انتخاب روش آموزش زبان انگلیسی است. زیرا معتقدند هزینه یادگیری زبان خصوصی بسیار بیشتر از سایر روش های یادگیری زبان است. با این حال، برای یادگیری یک زبان، باید به چندین عامل بسیار مهم به طور همزمان فکر کرد و سپس تصمیم گرفت. توانایی دستیابی به هدف، انرژی و زمان تلف شده و هزینه پرداخت سه عامل بسیار تعیین کننده هستند. به عنوان مثال، زبان آموزان باید در عرض یک سال شروع به یادگیری زبان کنند تا برای آزمون آیلتس آماده شوند. عموماً با توجه به بودجه ای که دارد، اولین انتخاب او شرکت در کلاس های گروهی و شرکت در ترم های متوالی در آن کلاس ها است. مسلم است که زبان آموز در این دوره با توجه به اهداف و سطح زبانی پایین خود نمی تواند با این روش به آمادگی لازم دست یابد. حتی در این راه زمان و انرژی زیادی برای رفتن به کلاس و مطالعه صرف می کند.

مدرس خصوصی زبان انگلیسی (یادگیری سریع انگلیسی)

با انتخاب سایت مناسب آموزش زبان انگلیسی را به صورت آنی برای آزمون آیلتس بیاموزید

سایت ما با توجه به اشتیاق زبان آموزان برای یادگیری سریعتر زبان انگلیسی، اساتید با استعدادی را در گروه آموزشی خود گردآوری کرده است. با ورود به سایت ما و تماس با کارشناسان ما می توانید این معلمان حرفه ای را بیابید. با کمک معلمان خصوصی مجموعه ما، راهی سریع برای یادگیری زبان انگلیسی برای قبولی در آزمون آیلتس پیدا خواهید کرد، به شرطی که وقت خود را تلف نکنید و بلافاصله شروع کنید.
 

موافقین ۰ مخالفین ۰

سوالاتی که باید و نباید از مشاور خود بپرسید

 


از مشاور تحصیلی چه بپرسیم و چه نپرسیم؟ جوانب مثبت و منفی سوالات دانشگاهی چیست؟ سوال از مشاور تحصیلی چه فایده ای دارد؟ چه سوالاتی را از مشاور تحصیلی بپرسیم؟ چگونه با مشاوران تحصیلی برخورد کنیم و چه مسائلی را به شما گزارش دهیم؟ یافتن درمانگر مناسب برای شما ممکن است دشوار به نظر برسد، اما سوالاتی که باید و نباید از مشاور بپرسید نیز نیازمند مهارت ها و توانایی های خاصی است تا بتوانید بهترین پاسخ را از جلسه مشاوره خود دریافت کنید.

مشاور تحصیلی شما منبع شماره یک شما برای برنامه ریزی و درخواست تحصیل در کالج یا انتخاب رشته ای است که برای شغل آینده شما مهم است. یک مشاور کنکور چه سوالاتی باید بپرسد؟ چگونه می توانید از وقت خود با آنها بهترین استفاده را ببرید؟ روند جلسه را کنترل کنید. در بخش بعدی این مقاله سعی داریم تا بایدها و نبایدهای پرسیدن از مشاوران را بیان کنیم و متداول ترین سوالات دانش آموزان را بررسی کنیم.



متداول ترین سوالات دانش آموزان

مشاوران تحصیلی به عنوان راهنما عمل می کنند و به شما در انتخاب رشته کمک می کنند. با مشاوره تحصیلی و پرسیدن سوالات صحیح از مشاور، به اهداف تحصیلی خود دست خواهید یافت و از اشتباهات پرهزینه جلوگیری خواهید کرد. چگونه برای دروسی که برای مدرک تحصیلی شما به حساب نمی آیند و می توانند وقت شما را در مدرسه تلف کنند، وقت خود را تلف کنید.

مشاوره با مشاور تحصیلی به شما کمک می کند تا بر نقاط ضعف خود غلبه کنید و در مسیر کنکور پیشرفت خوبی داشته باشید.

مشاوران آموزشی و تحصیلی مرکز مشاوره می توانند به شما کمک کنند تا فرصت های جدیدی برای کشف استعدادها و توانایی های خود ایجاد کنید که بدون کمک یک آشنا به آن ها دست پیدا نمی کردید. به عنوان یک دانش آموز ارشد دبیرستان، دانشجوی سال اول، دانش آموز انتقالی یا فارغ التحصیل ارشد، باید با مشاور خود همکاری کنید تا از این فرصت ها حداکثر استفاده را ببرید و از دام های رایج در این مسیر اجتناب کنید. شما از آینده شغلی خود اجتناب می کنید. در زیر 10 سوال رایجی که دانش آموزان کنکور از مشاوران تحصیلی خود می پرسند را به همراه پاسخ آنها انتخاب کرده ایم:

1. آیا باید هر روز درس را مطالعه کنم؟

از نظر علمی، بهترین راه برای حفظ و تثبیت درس در ذهن دانش آموز، خواندن و تکمیل هر روز درس است. مرور درس و تثبیت آن در ذهنش به زمان کمتری نیاز دارد تا اینکه بخواهد بعد از چند روز نکاتی را که با تلاش و صرف وقت زیاد فراموش کرده یاد بگیرد و به خاطر بسپارد.

2-آیا سرگرمی تاثیر منفی بر یادگیری دارد؟

یکی از مسائل مهم در راهنمایی این است که تفریح ​​برای جسم و روان مانند هر چیز دیگری لازم است، اما تعادل بین مطالعه و تفریح ​​نکته مهمی است که همیشه توسط دانش آموزان خوب رعایت می شود. سرگرمی های زیادی که باعث درد جسمی یا خستگی چشم می شود، آسیب زیادی به درس شما وارد می کند، زیرا برای رهایی از خستگی باید زمان و زمان صرف کنید و همچنین بخشی از ذهن را که لازم است درگیر می کند. درک مطالب خیلی جالب نیست.

3. اگر برنامه درسی که شما یا مشاور تحصیلی شما برنامه ریزی کرده اید توسط کلاس یا استاد دیگری مختل شود چه مسئولیتی دارد؟

در میان سوالاتی که باید از مشاور کنکور بپرسید، مطمئن شوید که چگونه برنامه درسی را برنامه ریزی کنید. زمانی که احساس می کنید بین دو کلاس یا یک معلم گیر می کنید، بهتر است به بودجه کلاس پایبند باشید. ابتدا لیستی از دروس و ضرایب آنها یا اهمیت و اولویت آنها را با توجه به رشته خود بخصوص در مورد کنکور تهیه کنید. این لیست شما را به مسیر خاصی هدایت می کند و بسته به آن، ممکن است نیاز به سازماندهی مجدد آموزش خود داشته باشید.

4. درس های مهم تر را باید یاد بگیریم یا ضعیف؟

اگر نمی دانید چه سوالاتی را از مشاور تحصیلی بپرسید، باید سوال خود را از مهمترین درس شروع کنید. خواندن هر دو درس مهم است، اما اولویت مهمتر است! بنابراین توصیه ما به شما این است که ابتدا دروس اصلی با بالاترین ضرایب و سپس دروسی که ضعیف هستید را مطالعه کنید. می توانید زمان خود را به 90 دقیقه تقسیم کنید و برای هر 90 دقیقه ای که موضوع اصلی خود را مطالعه می کنید، 90 دقیقه را به موضوعی که در آن ضعیف هستید اختصاص دهید.
 

5. راه جلوگیری از فراموشی دروسی که خوانده ایم چیست؟

بهترین و ساده ترین راه تکرار و تکرار است! مرور درس ها به خصوص در کوتاه مدت بهترین کار است. مدت زمان اختصاص داده شده برای مرور یک درس یا موضوع به عمومی یا اختصاصی بودن آن درس بستگی دارد. اگر عمومی است هر 2 یا 3 روز و اگر خصوصی است فواصل کوتاه مثل یک بار در روز کافی است.

البته بسیاری از ناتوانی های یادگیری را می توان در رویدادهای ذهنی و روانی کودکان و نوجوانان جستجو کرد. سپس برای شروع درمان با مشاور مطالعه، مشاوره کودک و نوجوان را نیز در نظر بگیرید.

6. در مطالعه چه مواردی را رعایت کنیم؟ کمیت یا کیفیت؟

جواب هر دو است! در دروس اختصاصی اکثر قسمت های مطالعاتی مفهومی بوده و با کیفیت بالا ارزش خواندن دارد و با نمره دادن به آن ها ثبات می بخشد اما در بحث دروس عمومی میزان مطالعه و قدردانی از مطالب مهم است.

7. آیا یک درس کافی است؟

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دانش‌آموزان کمبود وقت است و به‌ویژه اگر در امتحانات حاضر شوند، این کمبود وقت بیشتر به ما تحمیل می‌کند و حتی گاهی باعث می‌شود که دانش‌آموز دروس را ترک کند. در بین سوالات از مشاور برای مشاوره در مورد امتحان بخواهید تا راهنمایی های لازم را در مورد چگونگی و تعداد دفعات خواندن درس ها به شما ارائه دهد. اما با تمام این تفاسیر باید گفت که بعد از مطالعه هیچی، حتی با دروس عمومی و ساده، هیچ چیز کافی نیست. پس بهتر است درستان را چندین بار بخوانید تا ملکه ذهنتان شود یا اصلا به آن سر نزنید.

8. مطالعه در خانه بهتر است یا در کتابخانه؟

هر دو مزایا و معایبی دارند، خانه مکانی راحت است و می توانید آن را انتخاب کنید تا فضای مطالعه خود را با مدرسه متفاوت کنید، اما خانه جایی است که تلویزیون، سروصدای خانواده، خواب و غیره به سراغ شما می آید. فضای کتابخانه می تواند فضایی آرام و مطالعه ایجاد کند و تمرکز شما را افزایش دهد، اما بالاخره یک فضای عمومی است و سر و صدای دیگران ممکن است باعث از دست دادن تمرکز شما شود. اگر محیط خانه شما آشفته است و دعوای والدین، تنبیه بدنی، سر و صدای دیگران، عدم درک خانواده و غیره شما را آزار می دهد، می توانید به جای مطالعه در خانه در کتابخانه مطالعه کنید. اما برای رفع این مشکلات بهتر است به مشاوره خانواده مراجعه کنید.

9. درس خواندن به تنهایی بهتر است یا گروهی؟

در بین سوالات امتحانی مشاوره، دانش آموزان همیشه می پرسند که چگونه دروس مختلف را مطالعه کنند. برای دروس خاصی مثل ریاضی و فیزیک که حل المسائل و مفهومی دارند بهتر است از دوست یا شریک خود کمک بخواهید و با آنها صحبت کنید تا درس را متوجه شوید اما دروس عمومی همانطور که گفتیم تعداد و تجزیه و تحلیل بسیار لازم است. . پس بهتر است. برای جلب توجه بیشتر، خودتان آن را بخوانید.

10. آیا کلاس هایی که به موقع نیستند باید حذف شوند؟

همه چیز به برنامه تحصیلی و هدفی که در ذهن دارید بستگی دارد. اینکه چه ساعتی از روز مطالعه می کنید و در چه ساعتی تفریح ​​یا برنامه های خاص دارید کاملاً به سبک زندگی و مطالعه شما بستگی دارد.



در اولین مشاوره چه باید بپرسیم؟

یک سوال مهم این است که از مشاور کنکور چه بپرسیم و چه نپرسیم. اولین روز مشاوره تحصیلی شما ممکن است دنیایی کاملا متفاوت به نظر برسد. شما با استقلال بیشتر و انتخاب های زندگی بیشتر وارد دوره ای از زندگی خود می شوید. اما نترس! خوشبختانه، مدرسه شما افراد و ابزارهایی را در اختیار شما قرار داده است که برای موفقیت در این مرحله بعدی و مهمترین مرحله زندگی شما به عنوان مشاور تحصیلی نیاز دارید.



شاید از خود بپرسید که در اولین جلسه مشاوره خود چه بگویید. بیایید با چند سوال کلی که ممکن است بخواهید در مورد سبک کاری خود بپرسید شروع کنیم. سوالاتی مانند:

چگونه باید برنامه درس خود را برنامه ریزی کنم؟

من در یک موضوع قوی نیستم، چگونه می توانم پیشرفت کنم؟

من خیلی خوب درس می خوانم، اما در امتحانات خوب نمی خوانم. مشکل چیه؟

چه مکان ها و مکان هایی برای تحصیل من مناسب است؟

بهترین زمان از روز برای مطالعه چه زمانی است؟


 

پاسخ به یک سری سوالاتی که باید از مشاور کنکور بپرسیم برای پیشرفت به سمت اهداف شما بسیار مهم است. سوالات مربوط به مدیریت زمان و استرس، مانند موارد زیر:

قبل از تعطیلات نوروز بیشتر مطالعه کنیم یا بعد از آن؟

وقت کمی دارم و باید بین دو رشته یکی را انتخاب کنیم، راه حل چیست؟

در زمان آزمون های آزمایشی یا امتحانات خیلی استرس دارم. چه راه حلی برای من می دانید؟

در طول روز چند ساعت مطالعه کنم؟

چگونه باید زمانم را بین مطالعه و تست زنی تقسیم کنم؟

چگونه PQRST را یاد بگیریم؟



اگر سوالی در مورد برنامه ریزی تحصیلی و راهنمایی دارید حتما در جلسه مشاوره مطرح کنید. این سوالات می تواند:

آیا باید به جلسه مشاوره ادامه دهیم؟

آیا به کمک شهریه نیاز دارم؟

هر چند وقت یک بار باید برنامه درسی را مرور کنم؟

اگر از برنامه امتحانی عقب افتادم چه کار کنم؟

چگونه درس خود را برنامه ریزی و تکمیل کنم؟

زمان مطالعه دانش آموزانی که در کنکور سرآمد هستند چقدر است؟

همچنین یک سری سوالات مربوط به تجربه تست وجود دارد. سوالاتی مانند:

آیا با برنامه فعلی من پیوستن به کلاس x برای من اجباری است؟

به نظر شما باید در کارگاه ها و جلسات توجیهی یک روزه شرکت کنم؟

چند بار باید آزمایش بدهم؟

آیا وضعیت در آزمون آزمایشی مانند کنکور است؟

با توجه به تاثیر معدل در کنکور، آیا زمان بیشتری را برای مدسه صرف کنم؟
 

منبع: https://pourdastmalchi.net/

موافقین ۰ مخالفین ۰

بررسی دیابت شیرین + بی مزه + عصبی + نوع ۱ و ۲

در دیابت بدن شما یا انسولین کافی تولید نمی‌کند یا نمی‌تواند آن‌طور که باید از آن استفاده کند. زمانی که کلمه دیابت به گوش شما می‌خورد، اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد چیست؟ بله احتمالاً قند خون بالا؛ اما جمله‌ای که اول مقاله گفتیم را به یاد داشته باشید تا بتوانید تعریف خوبی از دیابت برای خودتان ارائه دهید. این مقاله از مجله جوان ایرانی به شما کمک خواهد کرد به سؤالات خود در ارتباط با دیابت پاسخ دهید. ما سعی داریم تا پایان مطلب تعریف دقیق و جامعی از دیابت را به شما ارائه دهیم. دیابت بی‌مزه چیست؟ آیا می‌داند دیابت نوع یک و دو چه تفاوتی باهم دارند؟ اصلاً علت بیماری دیابت چه می‌تواند باشد؟ شاید با دانستن تعریف دقیق دیابت و تشخیص به‌موقع آن بتوانید از عوارض خطرناک ناشی از آن جلوگیری کنید. با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

 

دیابت چیست به زبان ساده
دیابت چیست به زبان ساده
دیابت یک بیماری مزمن (طولانی‌مدت) است که بر نحوه تبدیل غذا به انرژی توسط بدن شما تأثیر می‌گذارد. قرار بود به زبان ساده بگوییم دیابت چیست؟ بیشتر غذایی که می‌خورید به قند (گلوکز نیز نامیده می‌شود) تجزیه می‌شود و در جریان خون شما آزاد می‌شود. وقتی قند خون شما بالا می‌رود به پانکراس شما سیگنال می‌دهد که انسولین ترشح کند. انسولین مانند کلیدی عمل می‌کند که قند خون را به سلول‌های بدن شما راه می‌دهد تا از آن به‌عنوان انرژی استفاده شود. اگر دیابت دارید، بدن شما یا انسولین کافی تولید نمی‌کند یا نمی‌تواند آن‌طور که باید از انسولین تولیدشده استفاده کند. وقتی انسولین کافی وجود نداشته باشد یا سلول‌ها به انسولین پاسخ ندهند، قند خون بیش‌ازحد در جریان خون شما باقی می‌ماند. با گذشت زمان، این می‌تواند باعث مشکلات جدی سلامتی، مانند بیماری قلبی، از دست دادن بینایی و بیماری کلیوی شود. هنوز درمانی برای دیابت وجود ندارد اما کاهش وزن، خوردن غذای سالم و فعال بودن واقعاً می‌تواند کمک‌کننده باشد. مصرف دارو در صورت نیاز، دریافت آموزش و حمایت خود مدیریت دیابت و مراقبت‌های بهداشتی نیز می‌تواند تأثیر دیابت بر زندگی شما را کاهش دهد.

 

دیابت شیرین چیست؟
دیابت شیرین چیست؟
به چه دیابتی دیابت شیرین می‌گویند؟ دیابت شیرین همان بیماری است که به‌طور خلاصه به آن دیابت می‌گوییم. در این بیماری میزان قند خون به مدت طولانی بیش‌ازاندازه بالا است. این بیماری می‌تواند در مدت طولانی اعضای بدن را که از آن‌ها رگ می‌گذرد ازجمله کلیه، چشم، اعصاب و قلب دچار اختلال کند. افزایش گلوکز در بیماران دیابت شیرین به‌قدری است که از آستانه کلیوی گذشته و نمی‌تواند جذب شود. درنتیجه در ادرار قند مشاهده می‌شود. در این بیماری مقدار گلوکز خون زیاد است اما ذخیره آن کم است درنتیجه شخص مبتلابه دیابت شیرین پرخور شده و دائماً احساس گرسنگی می‌کند.

دیابت بی‌مزه چیست؟
دیابت بی مزه چیست؟
دیابت بی‌مزه با تشنگی زیاد و ادرار بیش‌ازحد رقیق تشخیص داده می‌شود. متخصص غدد می‌تواند این بیماری را تشخیص دهد. ای ن بیماری در اثر فقدان هورمون ادراری یا مسدودسازی عملکرد آن ایجاد می‌شود. چرا به آن دیابت بی‌مزه می‌گویند؟ در این بیماری به دلیل حجم بالای ادرار که دارای مقادیر زیادی گلوکز است، به‌جای شیرین بودن اساساً بی‌مزه است.

 

دیابت عصبی چیست؟
دیابت عصبی چیست؟
در علم پزشکی دیابت عصبی وجود خارجی ندارد. زمان که افراد دچار استرس و اضطراب می‌شوند معمولاً سطح قند خون آن‌ها افزایش می‌یابد. در این صورت ممکن است از اصطلاح دیابت عصبی استفاده کنند. در زمان استرس و شرایط پرتنش بدن ما هورمون‌هایی را ترشح می‌کند؛ هورمون‌هایی ازجمله آدرنالین و کورتیزول. درنتیجه فرد با این فرایند دچار علائمی همچون افزایش فشارخون، افزایش ضربان قلب و بالا رفتن قند خون خواهد شد. قرار گرفتن در وضعیت استر و عصبی برای افراد مبتلابه دیابت بسیار خطرناک است زیرا موجب تشدید قند خون در آن‌ها خواهد شد. همچنین دیابت عصبی در آن‌ها می‌تواند برای کلیه‌ها و غدد فوق کلیوی آن‌ها خطرناک باشد. آن‌ها باید به دنبال راهی برای حذف استرس از زندگی خود باشند.

انواع دیابت
انواع دیابت
در حالت کلی می‌توان گفت سه نوع دیابت وجود دارد: دیابت نوع یک، دیابت نوع دو و دیابت بارداری.

دیابت نوع 1
اگر دیابت نوع 1 دارید پانکراس شما انسولین نمی‌سازد یا انسولین بسیار کمی تولید می‌کند. انسولین هورمونی است که به قند خون کمک می‌کند تا وارد سلول‌های بدن شود، جایی که می‌توان از آن برای انرژی استفاده کرد. تصور می‌شود دیابت نوع یک در اثر یک واکنش خود ایمنی (بدن به‌اشتباه به خود حمله می‌کند) ایجاد می‌شود که بدن شما را از ساخت انسولین بازمی‌دارد. تقریباً 5 تا 10 درصد از افراد مبتلابه دیابت نوع 1 دارند. علائم نوع 1 اغلب به‌سرعت ایجاد می‌شود. معمولاً در کودکان، نوجوانان و بزرگ‌سالان تشخیص داده می‌شود. اگر دیابت نوع 1 دارید، برای زنده ماندن باید هرروز انسولین مصرف کنید. در حال حاضر متأسفانه هیچ‌کس نمی‌داند چگونه از دیابت نوع یک جلوگیری کند.

 

دیابت نوع 2
در دیابت نوع 2 بدن شما به‌خوبی از انسولین استفاده نمی‌کند و نمی‌تواند قند خون را در سطح طبیعی نگه دارد. حدود 90 تا 95 درصد افراد مبتلابه دیابت نوع 2 دارند. این بیماری در طی سالیان متمادی ایجاد می‌شود و معمولاً در بزرگ‌سالان (اما بیشتر و بیشتر در کودکان، نوجوانان و بزرگ‌سالان) تشخیص داده می‌شود. ممکن است متوجه هیچ علامتی نشوید، بنابراین اگر در معرض خطر هستید مهم است که آزمایش قند خون خود را انجام دهید. دیابت نوع 2 را می‌توان با تغییرات سبک زندگی سالم مانند کاهش وزن، خوردن غذای سالم و فعال بودن پیشگیری کرد یا به تأخیر انداخت.

دیابت بارداری
دیابت بارداری در زنان بارداری که هرگز دیابت نداشته‌اند ایجاد می‌شود. اگر دیابت بارداری دارید کودک شما در معرض خطر بیشتری برای مشکلات سلامتی قرار دارد. دیابت حاملگی معمولاً پس از تولد نوزاد از بین می‌رود اما خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را در مراحل بعدی زندگی افزایش می‌دهد. احتمال چاقی کودک شما در دوران کودکی یا نوجوانی بیشتر است و احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 در آینده نیز بیشتر است.

 

علائم دیابت
علائم دیابت چیست؟
افرادی که دیابت نوع 1 دارند ممکن است حالت تهوع، استفراغ یا معده درد نیز داشته باشند. علائم دیابت نوع 1 می‌تواند در عرض چند هفته یا چند ماه ظاهر شود و می‌تواند شدید باشد. دیابت نوع 1 معمولاً از کودکی، نوجوانی یا جوانی شروع می‌شود، اما ممکن است در هر سنی رخ دهد. بروز علائم دیابت نوع 2 اغلب چندین سال طول می‌کشد. برخی از افراد اصلاً هیچ علامتی را متوجه نمی‌شوند. دیابت نوع 2 معمولاً در بزرگ‌سالی شروع می‌شود اگرچه کودکان و نوجوانان نیز به آن مبتلا می‌شوند. ازآنجایی‌که تشخیص علائم دشوار است دانستن عوامل خطر برای دیابت نوع 2 مهم است که در صورت مشاهده آن‌ها باید پزشک خود را در جریان بگذارید. شما در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستید اگر اضافه‌وزن دارید، سن شما بیشتر از 45 سال است، یک والدین، برادر و خواهر مبتلابه دیابت نوع 2 دارید، کمتر از 3 بار در هفته فعالیت بدنی دارید، دیابت بارداری داشته‌اید و بیماری کبد چرب غیرالکلی دارید. دیابت بارداری اما معمولاً هیچ علامتی ندارد. اگر باردار هستید پزشک باید بین هفته‌های 24 تا 28 بارداری شما را ازنظر دیابت بارداری آزمایش کند. در صورت نیاز می‌توانید تغییراتی را برای محافظت از سلامت خود و کودکتان ایجاد کنید. در حالت کلی می‌خواهیم بگوییم که اگر علائم زیر را دارید برای آزمایش قند خون خود به پزشک مراجعه کنید.

ادرار کردن زیاد اغلب در شب
تشنگی زیاد
کاهش وزن بدون تلاش
تاری دید
بی‌حسی و گزگز کردن دست‌وپا
احساس خستگی زیاد
خشکی پوست بسیار زیاد
بهبود زخم‌ها به‌کندی
عفونت بیش‌ازحد معمول
همراهان مجله جوان ایرانی می‌توانند در مقاله‌ای جداگانه به‌صورت جامع با تمام علائم این بیماری در تمامی افراد اعم از زنان باردار، کودکان، نوجوانان و … آشنا شوند. در مقاله علائم دیابت به بررسی تمامی علائم این بیماری پرداخته‌ایم.

 

علت بیماری دیابت چیست؟
علت دیابت چیست؟
تصور می‌شود دیابت نوع 1 در اثر یک واکنش خود ایمنی ایجاد می‌شود که سلول‌های لوزالمعده سازنده انسولین به نام سلول‌های بتا را از بین می‌برد. این روند می‌تواند ماه‌ها یا سال‌ها قبل از ظاهر شدن علائم ادامه یابد. برخی از افراد دارای ژن‌های خاصی هستند که احتمال ابتلا به دیابت نوع 1 را در آن‌ها افزایش می‌دهد اگرچه بسیاری از افراد حتی اگر این ژن‌ها را داشته باشند به دیابت نوع 1 مبتلا نخواهند شد. همچنین تصور می‌شود قرار گرفتن در معرض عوامل محرک در محیط مانند ویروس در ایجاد دیابت نوع 1 نقش دارد. رژیم غذایی و عادات سبک زندگی باعث دیابت نوع 1 نمی‌شود. اگر دیابت نوع 2 دارید سلول‌ها به‌طور طبیعی به انسولین پاسخ نمی‌دهند. این مقاومت به انسولین نامیده می‌شود. پانکراس شما انسولین بیشتری تولید می‌کند تا سلول‌ها را وادار به واکنش کند. درنهایت لوزالمعده شما نمی‌تواند خود را حفظ کند و قند خون شما افزایش می‌یابد و زمینه را برای دیابت نوع 2 فراهم می‌کند. دیابت بارداری نیز زمانی اتفاق می‌افتد که بدن شما نتواند انسولین کافی در دوران بارداری بسازد. در دوران بارداری بدن شما هورمون‌های بیشتری تولید می‌کند و تغییرات دیگری مانند افزایش وزن را تجربه می‌کند. این تغییرات باعث می‌شود که سلول‌های بدن شما به‌طور مؤثر از انسولین استفاده کنند. مقاومت به انسولین نیاز بدن شما به انسولین را افزایش می‌دهد.جوان ایرانی (irjavan.com)

 

مهم‌ترین عامل دیابت چیست؟
یکی از مهم‌ترین عوامل دیابت می‌تواند سن افراد باشد. افراد با سن‌های بالا بیشتر درخطر ابتلا هستند و بهتر است که آزمایش قند خون بدهند و غربالگری دیابت را انجام دهند. توصیه می‌شود هر سه سال یک‌بار این آزمایش را انجام دهید. عدم آگاهی افراد نیز از این بیماری یکی دیگر از عوامل ابتلا به دیابت است. با افزایش آگاهی در ارتباط با دیابت می‌توانید از آن پیشگیری کنید. در صورت ابتلا نیز با تشخیص به‌موقع می‌توان به درمان و مدیریت آن کمک کنید. در این صورت می‌توانید از عوارض خطرناک این بیماری در امان بمانید.

 

دیابت در کودکان زیر دو سال
بیماری دیابت در کودکان زیر دو سال
دیابت یک بیماری مزمن است که می‌تواند در هر سنی حتی در سال اول زندگی کودک ظاهر شود. گاهی اوقات تشخیص در نوزادان و کودکان خردسال به تأخیر می‌افتد زیرا علائم دیابت مشابه علائم سایر بیماری‌ها است. شایع‌ترین علائم دیابت در کودکان نوپا شامل افزایش تشنگی و تکرر یا افزایش ادرار است. بااین‌حال اگر متوجه هر یک از این علائم هشداردهنده دیابت در کودک نوپا خود شدید، بی‌خطرترین کار این است که با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود تماس بگیرید که می‌تواند دیابت را رد کند یا تشخیص دهد. آن‌ها ممکن است آزمایشی را برای بررسی سطح گلوکز خون کودک نوپا توصیه کند. این علائم هشداردهنده دیابت در کودکان چیست؟

 

افزایش تشنگی یا کم‌آبی بدن: گلوکز اضافی در جریان خون مایعات را از بافت‌ها می‌کشد و این می‌تواند باعث افزایش تشنگی یا کم‌آبی شود. اگرچه درخواست کودک نوپا شما برای آب بیشتر می‌تواند دلایل طبیعی زیادی داشته باشد ازجمله هوای گرم یا فعالیت‌های خاص او، افزایش تشنگی گاهی اوقات می‌تواند نشانه دیابت باشد. به‌خصوص اگر تشنگی طولانی‌مدت یا همراه با علائم دیگر باشد.
تکرر یا افزایش ادرار: ممکن است متوجه شوید که خیلی بیشتر از حد معمول پوشک عوض می‌کنید یا اگر کودک شما آموزش توالت دارد ممکن است بیشتر شب‌ادراری کند یا متوجه شوید که کودک نوپایتان باید بیشتر ادرار کند.
کاهش وزن: یا کودک نوپای شما اشتهای بیشتری نشان می‌‌دهد و بیشتر غذا می‌خورد اما همچنان وزن خود را از دست می‌دهد یا اینکه اشتهای او کاهش‌یافته که منجر به کاهش وزن شده است. از دست دادن اشتها شایع‌ترین علامت در کودکان کوچک‌تر است.
خستگی بی‌علت: ممکن است متوجه شوید که کودک شما دائماً و بدون هیچ دلیل واضحی خسته است. این خستگی ناشی از عدم دریافت انرژی کافی در سلول‌های بدن به شکل قند خون است.
استفراغ مداوم: به‌خصوص اگر همراه با خواب‌آلودگی یا ضعف باشد.
تاری دید: قند خون بالا می‌تواند مایع را از عدسی چشم کودک نوپا خارج کند که می‌تواند باعث ایجاد مشکل در تمرکز شود. به‌عنوان‌مثال اگر فرزند شما از ناتوانی در دید صحیح شکایت دارد به پزشک خود در مورد این علامت اطلاع دهید زیرا می‌تواند علامت هشداردهنده دیابت باشد.


کلام آخر
همان‌طور که خواندید و متوجه شدید دیابت چیست؟ هیچ درمانی برای دیابت نوع 1 وجود ندارد و نیاز به مدیریت بیماری مادام‌العمر دارد؛ اما با نظارت مداوم و رعایت ممکن است بتوانید از عوارض جدی این بیماری جلوگیری کنید. اگر با پزشک خود همکاری نزدیک داشته باشید و سبک زندگی خوبی داشته باشید، دیابت نوع 2 اغلب می‌تواند با موفقیت مدیریت شود. اگر دیابت بارداری دارید این احتمال وجود دارد که پس از تولد فرزندتان برطرف شود. امیدواریم در این مقاله از مجله جوان ایرانی توانسته باشیم به‌طور جامع پاسخ سؤال دیابت چیست؟ را به شما داده باشیم.

 

بررسی دیابت شیرین + بی مزه + عصبی + نوع ۱ و ۲
 

موافقین ۰ مخالفین ۰