هنر متحرک

بزرگترین سایت اخبار علمی، تکنولوژی، هنری، سرگرمی و گردشگری

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

آتش سوزی در پامنار تهران

جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ساعت ۲۲:۴۹ شب گذشته یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک ساختمان واقع در خیابان پامنار، خیابان حق پرست یکم به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران اعلام شد.

وی افزود: آتش نشانان سریعاً از سه ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودروهای شامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام می‌شوند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران بیان کرد: اولین ایستگاه آتش نشانی ظرف مدت ۴ دقیقه به محل حادثه می‌رسد و مشاهده می‌کند که یک ساختمان ۴ طبقه قدیمی دچار حریق شده است.

ملکی گفت: حریق در زیرزمین این ساختمان به وسعت ۷۰ الی ۸۰ متر که محل نگهداری مکمل‌های ورزشی و پروتئین‌ها بود رخ داده بود.

وی گفت: به دلیل این آتش سوزی دود زیادی در راه پله و طبقات بالاتر پخش شده بود. اما نکته مهم این بود که در ورودی این زیرزمین قفل بود و آتش نشانان با تلاش بسیار توانستند قفل آن در را باز و به محل آتش سوزی ورود کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به اینکه آتش نشانان سریعاً توانستند آتش را خاموش کنند گفت به گفته شاهدان عینی یک مرد حدود ۳۵ ساله داخل این واحد بوده است که آتش نشانان زمان عملیات اطفا حریق توانستند این فرد را هم نجات دهند.

موافقین ۰ مخالفین ۰

در بسیاری از مواقع استفاده از این نوع از سیستم ها جزو الزامات اصلی است

البته در بسیاری از مواقع استفاده از این نوع از سیستم ها جزو الزامات اصلی است. براساس برند، 4 برند اصلی در بازار ایران موجود است. در حال حاضر کارواش بوش دارای قیمتی بسیار مناسب و با کیفیتی خوب در بازار ایران عرضه می گردد . کارواش برقی که در بازار صنایع مختلف، با نام کارواش صنعتی کوپله شده با الکتروموتور نیز موجود می باشد با وزن بسیار مناسب به صورت سیار بر روی چهار چرخ طراحی و تولید شده است. زمان استفاده از کارواش صنعتی یا خانگی به علت افزایش نیرو به وسیله آب پر فشار ،مصرف مواد شوینده شیمیایی کاملا حذف گشته ویا به میزان قابل توجه پایین می اید .و بدین شکل از ورود این مواد مضر به محیط زیست جلوگیری می گردد.از طرف دیگر میزان آب مصرف شده زمان استفاده از شوینده فشار قوی در عملیات های نظافتی ،مانند شستشوی خودرو بسیار کمتر از انجام عملیات مشابه با استفاده ز شلنگ آب معمولی است وبه همین شکل در مصرف اب نیز صرفه جویی شده وبه محیط زیست کمک خواهد شد.

منبع تغذیه این دستگاه از طریق جریان مستقیم برق یا سوخت فسیلی تامین می شود. این آبپاش­ها با ضمانت پس از فروش توسط آب نیرو عرضه شده و از مزایای کیفیت مطلوب و قیمت مناسب برخوردار هستند. شستشوی خودرو به روش کارواش خشک اگرچه اقتصادی است و تعداد دفعات نیاز خودرو به کارواش را کم میکند ولی هر بار شستشوی ماشین بدون آب وقت نسبتاً قابلتوجهی از شما میگیرد. از طرفی طراوت و شادابی گیاهان رابطه مستقیمی با نظم آبیاری دارد. اعمال زور خیلی زیاد با آچار ممکن است باعث شکستن سرشلنگی شود. تنظیم سطح رطوبت با سیستم مه پاش، مقاومت کششی تمام الیاف طبیعی را افزایش می­دهد، الکتریسیته ساکن را از بین می­برد، باعث بهبود کارایی نخ­ها و الیاف می­شود، پسماند معلق در هوا را کنترل می­کند و آسایش محیط کار را بهبود می­بخشد. هر کدام از انواع یاد شده تایمر آبیاری خانگی با شیر برقی هانتر مزایا و معایبی دارند که در ادامه به آن می پردازیم. فروشگاه مهدی پس از اتمام پروژه، گارانتی و تعمیر و نگه داری پروژه ها در غالب بازدید های دوره ای در طول سال، بازدید های فصلی و بازدید های جلسه ای انجام می دهد.

همچنین برای فضاهای خیلی کوچک یا تعداد اندکی گلدان(حدود 20 تا 30عدد) استفاده از تایمر تک خروجی پاسخگوی نیاز آبیاری است. براساس تعداد خروجی، تایمرها به دو دسته تایمرهای تکخروجی و دو خروجی تقسیم میشوند. تجهیزات کارواش ارائه شده توسط آکروپارس با بالاترین استانداردها و از بهترین متریال ساخته میشوند. برای مثال در قسمت خروجی تایمر که به لوله سایز 16 آبیاری وصل می¬شود حتما از بست فلزی برای محکم کردن اتصال و عدم نشت آب استفاده کنید. این دستگاه برای شستن سطوحی مناسب است که در برابر فشار آب مقاوم هستند. همچنین خیلی از اوقات در سفر هستیم و مجبوریم به یک نفر دیگری، کار آبیاری خود را بسپاریم که این هم مشکلات خود را دارد. تحت هیچ شرایطی از انتخاب و بکارگیری مه پاش مرغداری پشیمان نخواهید بود. هوای فشار بالایی که کمپرسور تولید می کند، برای دو کاربرد در یک کارواش صنعتی استفاده می شود: 1) برای تأمین هوای متراکم فشار بالا که کف پاش به آن احتیاج دارد. تغیر درسطح زیر کشت گونه های گیاهی نیازمند به روز رسانی سیستم آبیاری متناسب با آن ها می باشد که در غالب تعمیر و نگه داری انجام می شود همچنین تایمر های آبیاری نیاز به به روز رسانی تنظیمات فصلی می باشند و در فصل سرما نیز می بایست برای جلوگیری از یخ زدگی تایمر های آبیاری باز شوند که همه این فعالیت ها نیز در غالب تعمیر و نگه داری انجام می پذیرد. 

سپس پس از اتمام آبیاری با بستن شیر آب جریان آب نیز قطع می شود و قسمت متحرک سیستم توسط فنر های موجود در آن جمع شده و مجدد به زیر خاک پنهان می شود. مه پاش) هم قابل استفاده برای آبیاری گل و گیاهان می باشد و هم برنامه مجزا و مخصوص برای مه پاش دارد که همگی در یک دستگاه در نظر گرفته شده است و به دلخواه شما مورد استفاده قرار میگیرد. وقتی شما یک فضای سبزی دارید و میخواهید به صورت اتوماتیک و هوشمند بدون دخالت خودتان با برنامه ای منظم و به مقدار نیاز گیاهانتان آبیاری شود، نیازمند یک سیستم آبیاری اتوماتیک هستید. به بیان دیگر گیاهان به برنامه آبیاری خود عادت می¬کنند و خود را با آن وفق می¬دهند و این در رشد گیاه اثر به سزایی دارد و در صورتی که بی¬نظمی در آبیاری رخ دهد در اصطلاح علمی، "تنش" به گیاه وارد میشود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰