انتخاب بهترین درمان برای بیماری های تناسلی در زنان، به ویژه برای زنانی که قصد ازدواج یا باردار شدن دارند، در اولویت است. زیرا اگر بیماری های ژنتیکی به موقع درمان نشود، این ویروس می تواند گسترش یابد و باعث ایجاد بیماری های خطرناکی از جمله سرطان دهانه رحم در زنان شود. در این مقاله سریع ترین روش درمان زگیل تناسلی زنانه را معرفی می کنیم.

درمان زگیل تناسلی زنانه

درمان زگیل تناسلی زنان بر اساس محل زگیل ها و اندازه ضایعات توسط پزشک تعیین می شود. بسته به نظر پزشک داروهای موضعی مانند پودوفیلین و یا روش های دیگر مانند لیزر، کرایوتراپی و ....

- درمان زگیل تناسلی زنانه در خانه

محلول پودوفیلین موضعی یکی از درمان های زگیل تناسلی است که روی ضایعات اعمال می شود، اما تحریک شیمیایی محل و استفاده طولانی مدت (یک تا سه ماه) برای درمان زگیل، استفاده از آن را محدود کرده است.

- سرما درمانی (ایقوا)

امروزه به عنوان یک روش درمانی موثر، ارزان و بسیار موثر برای درمان زگیل های زنانه توصیه می شود. در این روش زگیل تناسلی را با استفاده از کرایوپروب و با استفاده از سرما درمانی و انجماد با گاز نیتروژن درمان می کنند. در ابتدای درمان تاول کوچک و درد کوتاهی وجود دارد که به تدریج از بین می رود.

- لیزر

در مورد لیزر زگیل تناسلی، اشعه مادون قرمز مستقیماً ضایعات پوستی را هدف قرار می دهد. توانایی نفوذ عمیق لیزر امکان حمله جامع تری به ویروس را فراهم می کند. در عین حال، با اطمینان از اینکه آسیب بافتی از عمق 1 میلی متر تجاوز نمی کند، عوارض جانبی مانند احساس سوزش یا درد به حداقل می رسد.

جراحی زگیل تناسلی

اگر سایز آلت تناسلی بزرگ است یا در مقابل روش های درمانی فوق مقاومت نشان می دهد، باید با روش های جراحی مانند الکتروسرجری (کوتر) یا رادیوسرجری (جراحی RF) درمان شود.

درمان قطعی زگیل تناسلی در زنان

قاتل زگیل تناسلی و سریع ترین راه برای درمان زگیل تناسلی در ضایعات قابل مشاهده در زنان استفاده از لیزر CO2 است که به طور کلی میزان عود زگیل تناسلی در زنان را تا حد زیادی کاهش خواهد داد. بر اساس تحقیقات مجله دانشکده پزشکی اصفهان، حذف زگیل تناسلی با لیزر CO2 حدود دو برابر موثرتر از کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی است.

میزان عود زگیل تناسلی در افرادی که لیزر درمانی را انتخاب می کنند کمتر از افرادی است که تحت کرایوتراپی قرار می گیرند.به بیان ساده، برای از بین بردن زگیل تناسلی به چندین جلسه کرایوتراپی بیشتر نیاز است. و گاهی اوقات این روش خیلی جوابگو نیست در حین لیزردرمانی زگیل ها در ابتدا از بین می روند و عود نمی کنند.

بهترین درمان زگیل تناسلی در دختران مجرد چیست؟

زگیل های طبیعی در دختران باکره اگر بسیار کوچک باشند پس از مدتی بدون درمان از بین می روند. اما در صورت ایجاد زگیل و داشتن خطر بالا باید برای پیشگیری از سرطان با پزشک مشورت کرد. بهترین راه برای درمان زگیل تناسلی در دختران مجرد استفاده از لیزر co2 است.

آیا کم خونی همان سرطان است؟

خیر، زگیل تناسلی یا زگیل تناسلی یکی از انواع زگیل هایی است که از راه جنسی منتقل نمی شود. آکنه تناسلی معمولاً به دلیل عفونت یا التهاب فولیکول های مو در ناحیه تناسلی، انسداد مجاری غدد و غدد عرق در ناحیه تناسلی ایجاد می شود.

زگیل مقعد

زگیل مقعدی اغلب در اثر رابطه مقعدی ایجاد می شود و مناسب ترین و موثرترین درمان لیزر co2 است. برای کسانی که در مقعد زگیل دارند، بهتر است مقعد و راست روده را از نظر زگیل بررسی کنند. رایج ترین راه برای ابتلا به زگیل تناسلی از طریق رابطه مقعدی است، اما در موارد نادری می تواند از طریق پوست ناحیه یا از طریق تماس پوستی با زگیل عفونی پخش شود. برای تشخیص زگیل تناسلی به سایت فرازطب مراجعه نمایید.

بافت تناسلی خارج از مقعد و مقعد را می توان با لیزر، کوتریزاسیون، ژل الدارا، پدوفیلین و یخ درمان کرد. اما رکتوسکوپی حین عمل ضروری است.

علل زگیل تناسلی در زنان

علت ایجاد زگیل تناسلی در مردان چیست؟ در مورد زنان چطور؟ پاپیلوم انسانی HPV یا زگیل تناسلی شایع ترین عفونت مقاربتی در جهان است. برای انتقال این ویروس از مرد به زن یا از زن به مرد فقط یک تماس جنسی کافی است.

گالری عکس واضح از اندام تناسلی زنان

درمان قطعی HPV چیست؟

هیچ درمان قطعی برای HPV وجود ندارد. اما توصیه هایی برای کنترل زگیل تناسلی و کاهش میزان عود و گاهی ریشه کن کردن آن به شرح زیر است:

برای از بین بردن موهای ناحیه تناسلی از تیغ یا موم استفاده نکنید. در عوض، باید از تیغ هایی با تعداد نه چندان کم استفاده کنید.

از خاراندن ناحیه تناسلی خودداری کنید

از خشک شدن ناحیه تناسلی با مالش خودداری کنید.

از الیاف در ناحیه تناسلی استفاده نکنید

دفعات آمیزش جنسی با همسرتان را تا زمانی که ضایعه به طور کامل برداشته شود، کاهش دهید

رابطه جنسی محافظت نشده را متوقف کنید

هنگام رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنید

درمان همزمان هر دو طرف

معاینه دوره ای بیمار و پزشک با بزرگنمایی و نور کافی

درمان زودهنگام ضایعات جدید با روش های سریع الاثر مانند لیزر

با نکشیدن سیگار سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید

استفاده از سبزیجات و میوه های تازه به ویژه سیر تازه، چای سبز، لیموترش و میوه هایی که رنگدانه قرمز دارند.

از مکمل ها، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها مانند کپسول پاور فت و آمون استفاده کنید

ورزش و کاهش استرس

تزریق گارداسیل برای افراد 9 تا 45 سال