از مشاور تحصیلی چه بپرسیم و چه نپرسیم؟ جوانب مثبت و منفی سوالات دانشگاهی چیست؟ سوال از مشاور تحصیلی چه فایده ای دارد؟ چه سوالاتی را از مشاور تحصیلی بپرسیم؟ چگونه با مشاوران تحصیلی برخورد کنیم و چه مسائلی را به شما گزارش دهیم؟ یافتن درمانگر مناسب برای شما ممکن است دشوار به نظر برسد، اما سوالاتی که باید و نباید از مشاور بپرسید نیز نیازمند مهارت ها و توانایی های خاصی است تا بتوانید بهترین پاسخ را از جلسه مشاوره خود دریافت کنید.

مشاور تحصیلی شما منبع شماره یک شما برای برنامه ریزی و درخواست تحصیل در کالج یا انتخاب رشته ای است که برای شغل آینده شما مهم است. یک مشاور کنکور چه سوالاتی باید بپرسد؟ چگونه می توانید از وقت خود با آنها بهترین استفاده را ببرید؟ روند جلسه را کنترل کنید. در بخش بعدی این مقاله سعی داریم تا بایدها و نبایدهای پرسیدن از مشاوران را بیان کنیم و متداول ترین سوالات دانش آموزان را بررسی کنیم.



متداول ترین سوالات دانش آموزان

مشاوران تحصیلی به عنوان راهنما عمل می کنند و به شما در انتخاب رشته کمک می کنند. با مشاوره تحصیلی و پرسیدن سوالات صحیح از مشاور، به اهداف تحصیلی خود دست خواهید یافت و از اشتباهات پرهزینه جلوگیری خواهید کرد. چگونه برای دروسی که برای مدرک تحصیلی شما به حساب نمی آیند و می توانند وقت شما را در مدرسه تلف کنند، وقت خود را تلف کنید.

مشاوره با مشاور تحصیلی به شما کمک می کند تا بر نقاط ضعف خود غلبه کنید و در مسیر کنکور پیشرفت خوبی داشته باشید.

مشاوران آموزشی و تحصیلی مرکز مشاوره می توانند به شما کمک کنند تا فرصت های جدیدی برای کشف استعدادها و توانایی های خود ایجاد کنید که بدون کمک یک آشنا به آن ها دست پیدا نمی کردید. به عنوان یک دانش آموز ارشد دبیرستان، دانشجوی سال اول، دانش آموز انتقالی یا فارغ التحصیل ارشد، باید با مشاور خود همکاری کنید تا از این فرصت ها حداکثر استفاده را ببرید و از دام های رایج در این مسیر اجتناب کنید. شما از آینده شغلی خود اجتناب می کنید. در زیر 10 سوال رایجی که دانش آموزان کنکور از مشاوران تحصیلی خود می پرسند را به همراه پاسخ آنها انتخاب کرده ایم:

1. آیا باید هر روز درس را مطالعه کنم؟

از نظر علمی، بهترین راه برای حفظ و تثبیت درس در ذهن دانش آموز، خواندن و تکمیل هر روز درس است. مرور درس و تثبیت آن در ذهنش به زمان کمتری نیاز دارد تا اینکه بخواهد بعد از چند روز نکاتی را که با تلاش و صرف وقت زیاد فراموش کرده یاد بگیرد و به خاطر بسپارد.

2-آیا سرگرمی تاثیر منفی بر یادگیری دارد؟

یکی از مسائل مهم در راهنمایی این است که تفریح ​​برای جسم و روان مانند هر چیز دیگری لازم است، اما تعادل بین مطالعه و تفریح ​​نکته مهمی است که همیشه توسط دانش آموزان خوب رعایت می شود. سرگرمی های زیادی که باعث درد جسمی یا خستگی چشم می شود، آسیب زیادی به درس شما وارد می کند، زیرا برای رهایی از خستگی باید زمان و زمان صرف کنید و همچنین بخشی از ذهن را که لازم است درگیر می کند. درک مطالب خیلی جالب نیست.

3. اگر برنامه درسی که شما یا مشاور تحصیلی شما برنامه ریزی کرده اید توسط کلاس یا استاد دیگری مختل شود چه مسئولیتی دارد؟

در میان سوالاتی که باید از مشاور کنکور بپرسید، مطمئن شوید که چگونه برنامه درسی را برنامه ریزی کنید. زمانی که احساس می کنید بین دو کلاس یا یک معلم گیر می کنید، بهتر است به بودجه کلاس پایبند باشید. ابتدا لیستی از دروس و ضرایب آنها یا اهمیت و اولویت آنها را با توجه به رشته خود بخصوص در مورد کنکور تهیه کنید. این لیست شما را به مسیر خاصی هدایت می کند و بسته به آن، ممکن است نیاز به سازماندهی مجدد آموزش خود داشته باشید.

4. درس های مهم تر را باید یاد بگیریم یا ضعیف؟

اگر نمی دانید چه سوالاتی را از مشاور تحصیلی بپرسید، باید سوال خود را از مهمترین درس شروع کنید. خواندن هر دو درس مهم است، اما اولویت مهمتر است! بنابراین توصیه ما به شما این است که ابتدا دروس اصلی با بالاترین ضرایب و سپس دروسی که ضعیف هستید را مطالعه کنید. می توانید زمان خود را به 90 دقیقه تقسیم کنید و برای هر 90 دقیقه ای که موضوع اصلی خود را مطالعه می کنید، 90 دقیقه را به موضوعی که در آن ضعیف هستید اختصاص دهید.
 

5. راه جلوگیری از فراموشی دروسی که خوانده ایم چیست؟

بهترین و ساده ترین راه تکرار و تکرار است! مرور درس ها به خصوص در کوتاه مدت بهترین کار است. مدت زمان اختصاص داده شده برای مرور یک درس یا موضوع به عمومی یا اختصاصی بودن آن درس بستگی دارد. اگر عمومی است هر 2 یا 3 روز و اگر خصوصی است فواصل کوتاه مثل یک بار در روز کافی است.

البته بسیاری از ناتوانی های یادگیری را می توان در رویدادهای ذهنی و روانی کودکان و نوجوانان جستجو کرد. سپس برای شروع درمان با مشاور مطالعه، مشاوره کودک و نوجوان را نیز در نظر بگیرید.

6. در مطالعه چه مواردی را رعایت کنیم؟ کمیت یا کیفیت؟

جواب هر دو است! در دروس اختصاصی اکثر قسمت های مطالعاتی مفهومی بوده و با کیفیت بالا ارزش خواندن دارد و با نمره دادن به آن ها ثبات می بخشد اما در بحث دروس عمومی میزان مطالعه و قدردانی از مطالب مهم است.

7. آیا یک درس کافی است؟

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دانش‌آموزان کمبود وقت است و به‌ویژه اگر در امتحانات حاضر شوند، این کمبود وقت بیشتر به ما تحمیل می‌کند و حتی گاهی باعث می‌شود که دانش‌آموز دروس را ترک کند. در بین سوالات از مشاور برای مشاوره در مورد امتحان بخواهید تا راهنمایی های لازم را در مورد چگونگی و تعداد دفعات خواندن درس ها به شما ارائه دهد. اما با تمام این تفاسیر باید گفت که بعد از مطالعه هیچی، حتی با دروس عمومی و ساده، هیچ چیز کافی نیست. پس بهتر است درستان را چندین بار بخوانید تا ملکه ذهنتان شود یا اصلا به آن سر نزنید.

8. مطالعه در خانه بهتر است یا در کتابخانه؟

هر دو مزایا و معایبی دارند، خانه مکانی راحت است و می توانید آن را انتخاب کنید تا فضای مطالعه خود را با مدرسه متفاوت کنید، اما خانه جایی است که تلویزیون، سروصدای خانواده، خواب و غیره به سراغ شما می آید. فضای کتابخانه می تواند فضایی آرام و مطالعه ایجاد کند و تمرکز شما را افزایش دهد، اما بالاخره یک فضای عمومی است و سر و صدای دیگران ممکن است باعث از دست دادن تمرکز شما شود. اگر محیط خانه شما آشفته است و دعوای والدین، تنبیه بدنی، سر و صدای دیگران، عدم درک خانواده و غیره شما را آزار می دهد، می توانید به جای مطالعه در خانه در کتابخانه مطالعه کنید. اما برای رفع این مشکلات بهتر است به مشاوره خانواده مراجعه کنید.

9. درس خواندن به تنهایی بهتر است یا گروهی؟

در بین سوالات امتحانی مشاوره، دانش آموزان همیشه می پرسند که چگونه دروس مختلف را مطالعه کنند. برای دروس خاصی مثل ریاضی و فیزیک که حل المسائل و مفهومی دارند بهتر است از دوست یا شریک خود کمک بخواهید و با آنها صحبت کنید تا درس را متوجه شوید اما دروس عمومی همانطور که گفتیم تعداد و تجزیه و تحلیل بسیار لازم است. . پس بهتر است. برای جلب توجه بیشتر، خودتان آن را بخوانید.

10. آیا کلاس هایی که به موقع نیستند باید حذف شوند؟

همه چیز به برنامه تحصیلی و هدفی که در ذهن دارید بستگی دارد. اینکه چه ساعتی از روز مطالعه می کنید و در چه ساعتی تفریح ​​یا برنامه های خاص دارید کاملاً به سبک زندگی و مطالعه شما بستگی دارد.



در اولین مشاوره چه باید بپرسیم؟

یک سوال مهم این است که از مشاور کنکور چه بپرسیم و چه نپرسیم. اولین روز مشاوره تحصیلی شما ممکن است دنیایی کاملا متفاوت به نظر برسد. شما با استقلال بیشتر و انتخاب های زندگی بیشتر وارد دوره ای از زندگی خود می شوید. اما نترس! خوشبختانه، مدرسه شما افراد و ابزارهایی را در اختیار شما قرار داده است که برای موفقیت در این مرحله بعدی و مهمترین مرحله زندگی شما به عنوان مشاور تحصیلی نیاز دارید.



شاید از خود بپرسید که در اولین جلسه مشاوره خود چه بگویید. بیایید با چند سوال کلی که ممکن است بخواهید در مورد سبک کاری خود بپرسید شروع کنیم. سوالاتی مانند:

چگونه باید برنامه درس خود را برنامه ریزی کنم؟

من در یک موضوع قوی نیستم، چگونه می توانم پیشرفت کنم؟

من خیلی خوب درس می خوانم، اما در امتحانات خوب نمی خوانم. مشکل چیه؟

چه مکان ها و مکان هایی برای تحصیل من مناسب است؟

بهترین زمان از روز برای مطالعه چه زمانی است؟


 

پاسخ به یک سری سوالاتی که باید از مشاور کنکور بپرسیم برای پیشرفت به سمت اهداف شما بسیار مهم است. سوالات مربوط به مدیریت زمان و استرس، مانند موارد زیر:

قبل از تعطیلات نوروز بیشتر مطالعه کنیم یا بعد از آن؟

وقت کمی دارم و باید بین دو رشته یکی را انتخاب کنیم، راه حل چیست؟

در زمان آزمون های آزمایشی یا امتحانات خیلی استرس دارم. چه راه حلی برای من می دانید؟

در طول روز چند ساعت مطالعه کنم؟

چگونه باید زمانم را بین مطالعه و تست زنی تقسیم کنم؟

چگونه PQRST را یاد بگیریم؟



اگر سوالی در مورد برنامه ریزی تحصیلی و راهنمایی دارید حتما در جلسه مشاوره مطرح کنید. این سوالات می تواند:

آیا باید به جلسه مشاوره ادامه دهیم؟

آیا به کمک شهریه نیاز دارم؟

هر چند وقت یک بار باید برنامه درسی را مرور کنم؟

اگر از برنامه امتحانی عقب افتادم چه کار کنم؟

چگونه درس خود را برنامه ریزی و تکمیل کنم؟

زمان مطالعه دانش آموزانی که در کنکور سرآمد هستند چقدر است؟

همچنین یک سری سوالات مربوط به تجربه تست وجود دارد. سوالاتی مانند:

آیا با برنامه فعلی من پیوستن به کلاس x برای من اجباری است؟

به نظر شما باید در کارگاه ها و جلسات توجیهی یک روزه شرکت کنم؟

چند بار باید آزمایش بدهم؟

آیا وضعیت در آزمون آزمایشی مانند کنکور است؟

با توجه به تاثیر معدل در کنکور، آیا زمان بیشتری را برای مدسه صرف کنم؟
 

منبع: https://pourdastmalchi.net/