جراح ستون فقرات شصت ساله است

ستون فقرات انسان به سه قسمت گردنی، سینه ای و کمری تقسیم می شود. جراحان این رشته به درمان و جراحی بیماری های ستون فقرات می پردازند. برخی از بیماری های اصلی در این زمینه عبارتند از:

آسیب های نخاعی

تورتیکولی

دنده های گردنی

آرتروز

فتق دیسک های بین مهره ای

اسکولیوز

کیفوز

افزایش قوس کمر

تنگی کانال نخاعی

ستون فقرات شکسته و خراشیده می شود

جراح ستون فقرات کیست؟

پزشکان عمومی پس از گذراندن یک دوره 7 ساله در این راستا می توانند با قبولی در آزمون تخصصی به تخصص ارتوپدی روی بیاورند. مطالعه این منطقه 4 سال به طول انجامید و در پایان پزشکان متخصص در آن منطقه به درمان بیماری های سیستم اسکلتی عضلانی پرداختند. برخی از پزشکان ارتوپد نیز تحصیلات خود را ادامه می دهند و وارد حوزه های فوق تخصصی این رشته می شوند. جراحی ستون فقرات یکی از آن حوزه های فوق تخصصی است. جراح ستون فقرات به درمان و جراحی بیماری های این ناحیه می پردازد.

جراح هیپ و لگن

بیماری های لگن و مفاصل لگن تخصص جراحان این ناحیه بوده و درمان آنها بر عهده این افراد می باشد. برخی از بیماری های شایع در این منطقه عبارتند از:

آرتریت مفصل ران

آرتریت روماتوئید

یک نوع بیماری است که خون به استخوان نمیرسد، استخوان فاقد خون

خلبان خودکار

جراح لگن کیست؟

بهترین جراح لگن در تهران پس از گذراندن 7 سال آموزش در این زمینه، پزشکان عمومی می توانند در آزمون تخصص شرکت کرده و وارد رشته تخصصی ارتوپدی شوند. آموزش در این زمینه 4 سال به طول انجامید و در پایان پزشکان متخصص در این زمینه به درمان بیماری های سیستم اسکلتی عضلانی می پردازند. علاوه بر این، برخی از جراحان ارتوپد به تحصیلات خود ادامه می دهند و وارد رشته های فوق تخصصی در این زمینه می شوند. جراحی لگن یکی از این حوزه های تخصصی است. جراح لگن متخصص در درمان و جراحی بیماری های این رشته است.

جراح زانو

ارتوپدی زانو بزرگترین مفصل بدن است که بیماری های این مفصل و اعمال مربوط به آن در تخصص جراحان زانو می باشد. برخی از بیماری های زانو:

پارگی رباط های داخلی، جانبی و صلیبی

آسیب به منیسک

کیست منیسک

در دررفتگی مکرر کشکک

کیت بیکر

پوکی استخوان مادرشوهر

آرتروز

روماتیسم مفصلی

جراح زانو کیست؟
 

پس از 7 سال تحصیل در این رشته، پزشکان عمومی می توانند با شرکت در آزمون دستیاری وارد رشته تخصصی ارتوپدی شوند. تحقیقات در این زمینه 4 سال به طول انجامید و در نهایت پزشکان متخصص در این زمینه به درمان بیماری های سیستم اسکلتی عضلانی پرداختند. علاوه بر این برخی از پزشکان به تحصیل ادامه می دهند و وارد حوزه های تخصصی این رشته از جمله جراحی زانو می شوند.

فوتکیرورگ

در پزشکی، «پا» به ناحیه بین مچ پا و نوک انگشتان پا گفته می شود و بیماری های این ناحیه و عمل های انجام شده بر روی آن به جراحان پا سپرده می شود.

دکتر پا کیست؟

در ارتوپدی برای درمان مشکلات زانو، اندام تحتانی در جراحی پا و مچ پا تخصص دارد، جراح ارتوپدی است که به تشخیص و درمان جراحی یا غیر ارتوپدی و بافت نرم می پردازد. مشکلات مفصل بافتی در این ناحیه. پس از گذراندن دوره تخصصی ارتوپدی، آموزش های لازم را دیدند.

این بیماری ها عبارتند از:

آسیب های ورزشی پا و مچ پا

شکستگی در این زمینه

آرتروز یا ساییدگی این مفاصل

مشکلات ناشی از تغییر شکل و تغییر شکل این ناحیه مانند صافی کف پا

اختلالات ناشی از مشکلات عصبی

درمان عوارض شرایطی مانند دیابت در ناحیه یا تاندون آشیل و سایر مشکلات تاندون در ناحیه ساق پا و مچ پا.

پاچنبری و سولئوس ونریوم

ناخن های پا در انگشتان پا فرو می روند و ...
 

 

رفرنس مقاله: https://payju.ir/content/پزشکان-متخصص-ارتوپدی-در-شیراز