پادکست چیست؟

من با دیدگاه رسمی، رسمی یا حتی آکادمیک پادکست کاری ندارم. چون برای ما کار نمی کند! من می خواهم در مورد آنچه که مردم و شنوندگان شما را در مورد پادکست ها فکر می کنند صحبت کنم، بنابراین ما می توانیم ببینیم پادکست (PODCAST) چیست و ایجاد یک پادکست چگونه است؟

پادکست ها فایل های صوتی هستند که به صورت مجموعه ای (مانند یک برنامه چند قسمتی) ضبط می کنید و می توانید در شبکه های اجتماعی، وب سایت ها یا سی دی های آموزشی با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

فرض کنید می خواهید اطلاعاتی درباره «خرده فروشی موفق» در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. بهترین راه ضبط و انتشار پادکست زهرا شیراحمدی است. ساختن پادکست مطمئناً ساده تر از ساختن یک ویدیو و بسیار سرگرم کننده تر از خواندن یک مقاله است. شما می توانید درس ها، نظرات، مطالب خود را به بخش های مختلف تقسیم کنید و در یک زمان مشخص به عنوان مثال در قالب چندین فایل صوتی منتشر کنید.

چگونه یک پادکست بسازیم؟

ایجاد پادکست بسیار آسان است، اگرچه مراحل آن متفاوت است. مهمتر از آن، پس از ضبط دو تا سه سری پادکست، حساب کاربری شما فعال می شود و به سرعت پادکست بعدی خود را تولید خواهید کرد. در اینجا یک آموزش گام به گام در مورد نحوه ایجاد یک پادکست وجود دارد و می توانید بلافاصله شروع به کار کنید. همچنین اگر سوالی در این مورد دارید می توانید در نظرات همین مقاله مطرح کنید تا من به سوالات شما پاسخ دهم.

اولین قدم برای ایجاد پادکست:

مطالب خود را بدانید تصمیم بگیرید که می خواهید در مورد چه چیزی در پادکست خود صحبت کنید. اگر لازم است کمی آن را بخوانید، در اینترنت جستجو کنید و اجازه ندهید عدم آگاهی شما در مورد این موضوع، حال شما را خراب کند. به یاد داشته باشید، فقط خواستن پادکست کافی نیست و باید موضوع پادکست خود را دقیقا مشخص کنید.

مرحله دوم برای آموزش تولید پادکست زهرا شیراحمدی:

ابزار خود را آماده کنید! شما به تجهیزات گران قیمت و پیچیده نیاز ندارید. در اینجا تک تک ابزارها را به شما معرفی می کنم تا دچار مشکل نشوید.

1- ابزار ضبط

میکروفون ضبط پادکستر اگر الان فکر می کنید باید ده ها یا صدها هزار تومان هزینه کنید و یک میکروفون درجه یک تهیه کنید، اشتباه می کنید. خبر خوب این است که می توانید پادکست ها را با استفاده از تلفن همراه و حتی رایانه شخصی خود ضبط کنید. (در صورت نصب میکروفون) مشکلی نیست و قول می دهم مشکلی پیدا نخواهید کرد.

من این را از روی تجربه و تجربه (و نه فقط از روی احساسات) به شما می گویم. بسیاری از افراد مشهور در فضای مجازی و سایت هایی مانند یوتیوب که در ایران کمتر از آن ها استفاده می کنیم، پادکست های خود را با این دستگاه های کاربردی ضبط می کنند و شهرت قابل توجهی به دست می آورند.

با این حال، اگر می خواهید کیفیت صدای عالی را در ضبط خود تجربه کنید، می توانید یک میکروفون ارزان قیمت تهیه کنید که در بسیاری از موارد غیر ضروری است. همچنین هنگام خرید حتما میکروفون را به موبایل و کامپیوتر خود وصل کنید.