در عصر امروز با توجه به پیشرفت علم و فناوری، محصولاتی مانند ماشین ظرفشویی کار خانگی را آسان کرده اند. این راحتی زمانی بیشتر احساس می شود که مهمانان زیادی داشته باشید و کوهی از ظرف ها در آشپزخانه و سینک جمع شده باشند و لذت بخش ترین چیز این است که دستگاهی به کمک شما می آید و همه ظروف را به بهترین نحو شسته و خشک می کند. . .

برای خرید این فناوری بهتر است قبل از خرید این راهنما را بخوانید و در مورد ماشین ظرفشویی بیشتر بدانید و بهترین همراه را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید.

پلانک

در این قسمت اندازه قفسه های تابه، عمق قابلمه ها و تابه ها و سایر خلاصه های آشپزی را بررسی کنید. برخی از ظروف ممکن است در هیچ ماشین ظرفشویی جا نشوند. در این صورت باید موافقت کنید که یکی دو ظرف را با دست بشویید.

برخی از ماشین های ظرفشویی دارای سه قفسه هستند که می تواند اندازه بشقاب ها یا عمق ظروف را که می توان روی آنها قرار داد محدود کرد. اکثر خودروها دارای قفسه در دو سطح هستند و گاهی اوقات می توان آنها را در یک شیب نصب کرد.

مصرف آب

یکی از مهم ترین عوامل این است که ماشین های ظرفشویی آب زیادی مصرف می کنند و البته در زمانی که ماشین کاملا شارژ می شود، میزان آب مصرفی تفاوت چندانی با میزان آبی که برای شستن ظروف با دست استفاده می شود ندارد. برای اطلاع از میزان آب مصرفی، مدل های مختلف و کاربرد آنها را به دقت بررسی کنید.

مخزن

مخازن ماشین ظرفشویی بسیار متفاوت هستند، به عنوان مثال ماشین ظرفشویی ارزان دارای مخزن پلاستیکی و مدل های گران تر دارای مخزن استیل هستند. مواد فلزی از زنگ زدگی، رسوب و لکه جلوگیری می کنند. هنگام استفاده از مدل های دارای مخزن فلزی، از مواد شوینده حاوی سفید کننده استفاده نکنید.

مواد غذایی را فیلتر کنید

یکی دیگر از مواردی که باعث نگرانی بیشتر افراد می شود این است که برخی از مدل های ماشین ظرفشویی دارای آسیاب مخصوص هستند که خرده های غذا را آسیاب کرده و همراه با آب می فرستد. البته سایر مدل های این دستگاه فاقد چنین آسیاب هستند و ظروف قبل از قرار دادن در آن باید با دستمال مرطوب تمیز شوند.

تمیز کردن هوشمند

برخی از مدل های ماشین ظرفشویی دارای سنسورهایی هستند که با عبور یک پرتو نور از آب و اندازه گیری شفافیت آن، میزان آلودگی آب را تشخیص می دهند و زمان تخلیه و تعویض آب را مشخص می کنند.

آبگرمکن

تقریبا تمام ماشین های ظرفشویی به آب گرم متصل هستند. آب گرم خانگی در دمای 48 تا 55 درجه سانتیگراد تنظیم شده است. ماشین‌های ارزان‌تر دمای آب یکسانی دارند، ماشین‌های گران‌تر سیستم گرمایشی دارند. دمای آب باید 60 درجه باشد تا روغن شسته شود و صابون پاک شود. از طرفی آب گرم نیاز به خیساندن و سمپاشی مکرر را کاهش می دهد و باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود. مدل های جدید برای صرفه جویی در مصرف انرژی ظروف را با آب سرد و گرم می شویند.

برنامه لباسشویی

تعداد برنامه های شستشو نیز نکته مهم دیگری است. تمامی ماشین های ظرفشویی دارای سه برنامه شستشوی سبک، معمولی و سنگین می باشند. برنامه های دیگر عبارتند از ظروف / لیوان، قابلمه، خیس کردن، صرفه جویی در انرژی و شستشوی کوتاه. مدلی را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کند بدون ویژگی های اضافی که فقط آن را گران تر می کند.

دو آبفشان.

دست شستشو که در داخل خودرو قرار داده شده است دارای سوراخی برای تخلیه آب است. سوراخ های کوچکتر کار شستشو را بهتر انجام می دهند.

دنبال کردن

ماشین ظرفشویی و خشک کن برق زیادی مصرف می کنند. اما مدل های دارای مخزن فولادی خشک شدن معمولی ظروف را سرعت می بخشند زیرا مخزن گرما را حفظ می کند.

حجم

ماشین ظرفشویی معمولاً پر سر و صدا هستند که ناشی از چرخش موتور، فشار آب و ... است. اگر واحدی که انتخاب می کنید دارای دیوارهای عایق باشد، صدای مزاحم تا حد زیادی - اما نه به طور کامل - ناپدید می شود.

ذخیره کردن

مهم ترین کار اول تمیز کردن فیلتر دستگاه که باید ماهی یکبار انجام شود و دوم اینکه ظرف ها را از باقیمانده غذا بشویید.

برای انتخاب بهترین نمایندگی نصب ماشین ظرفشویی بوش به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://paydarservice.org/blog/نصب-ظرفشویی-بوش/