امروزه گوشی های موبایل به یکی از اصلی ترین لوازم مورد نیاز زندگی افراد تبدیل شده است، اما اغلب همین افراد که روزانه مدام در حال کارکردن با این وسیله کاربردی هستند اطلاعات کافی در مورد باتری آن را ندارند، لازم است که بدانید کسب اطلاعات در مورد باتری تمامی گوشی های هوشمند (اندروید- آیفون) بسیار حائز اهمیت است.

تمامی کاربران گوشی های هوشمند بایستی در مورد باتری که مهم ترین قطعه سخت افزاری این گوشی ها محسوب می شود اطلاعات کافی از قبیل چگونگی کارکردباتری- زمان تعویض آن و... داشته باشند در ادامه این مقاله قصد داریم اطلاعات کاملی در مورد تعویض باتری آیفون و اندروید را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم با ماهمراه باشید

 

دلیل تعویض باتری آیفون و اندروید

شاید اولین سوالی که در ذهن کاربران در مورد تویض باتری آیفون و اندروید نقش ببندد این باشد که چرا باید زمانی برای تعویض باتری گوشی خود اقدام کنیم؟

باتری های که در گوشی های هوشمند استفاده می شود از نوع لیتیوم یونی می باشد که بهترین نوع باتری شارژی در عصر حاضر به مشار می آیند، اما با وجود تمامی مزیت ها و ویژگی های مثبتی که این نسل از باتری از آن برخوردار است دارای یک ویزگی منفی نیز می باشد که آنهم افت تدریجی ظرفیت باتری به مرور زمان است.

این امر در مورد باتری تمامی گوشی های با هر برندی صادق بوده و امری اجتناب ناپذیر است لذا کاربر بایستی بداند که زمانی با افت کیفیت باتری مواجه می شود، از این رو بعد از گذشت مدت زمانی (معمولا یک الی دو سال بعد از خریداری گوشی) که ظرفیت و توان شارژردهی باتری کاهش شدیدی پیدا کرد بایستی برای خریدارای باتری اورجینال فونی شاپ https://fonishop.com  اقدام کنید .

دلیل اصلی کاهش کیفیت و ظرفیت باتری موبایل

در سطرهای پیش گفتیم کاهش ظرفیت باتری موبایل امر طبیعی و اجتناب ناپذیر است اما برخی عوامل نیز در زمان تعویض باتری تاثیرگذار می باشد، در واقع کاربر با رعایت و یا عدم رعایت برخی موارد می تواند در تعیین این زمان نقش اساسی داشته باشد، که یکی از این عوامل گرما است، گرما به عنوان قاتل باتری موبایل شناخته شده می باشد که موجب افت شدید عملکردی در این قطعه می شود، هر چقدر گوشی بیشتر در معرض گرما قرار گرفته باشد به همان میزان نیز ظرفیت آن کاهش پیدا می کند. از این رو توصیه می کنیم که چند مورد از عواملی را که موجب افزایش دمای باتری می شوند را بشناسید و مانع از قرارگیری گوشی در چنین وضعیتی شوید:

 

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند موجب گرم شدن باتری شود در زمان فرایند شارژدهی است در چنین زمانی دقت داشته باشید که گوشی خود را در محیطی که دمامی بالایی دارد به شارژر متصل نکنید، همچنین فراموش نکنید که استفاده از گوشی زمانی که به شارژر متصل  است می تواند یکی دیگر از عوامل افزایش دمای گوشی و در نهایت داغ شدن باتری باشد.

 

هرگز فراموش نکنید که داغ شدن بیش از حد گوشی علاوه بر این که می تواند در کاهش ظرفیت و عملکرد باتری تاثیر گذار باشد حتی در مواردی نیز منجر به بروز برخی حوادث از قبیل منفجر شدن باتری نیز شده است.

بهترین زمان تعویض باتری آیفون و اندروید

زمانی که باتری به مرور زمان و بر اساس عدم رعایت برخی عوامل که پیشتر به آن اشاره کردیم دچار کاهش ظرفیت شود شارژ آن با سرعت بیشتری نسبت به قبل تخلیه می شود که این امر در تضعیف عملکرد و کارکرد گوشی نیز تاثیر گذار خواهد بود، در چنین شرایطی بایستی هرچه سریعتر برای خرید باتری اورجینال فونی شاپ و تعویض ان اقدام کنید.

آیا تعویض باتری آیفون و اندروید موجب صدمه دیدن گوشی می شود؟

این سوال اغلب کاربران گ.شی های هوشمند است حتی برخی از انان چنین تصور می کنند که بعد از تعویض باتری، در عملکرد گوشی تاثیر منفی برجای خواهد گذاشت، اما این تصور کاملا اشتباه است و این طرز فکر از جایی نشات گرفته است که اغلب این افراد به دلیل عدم اگاهی لازم باتری های غیر اصلی را به عنوان باتری اورجینال خریداری کرده و بر روی گوشی خود نصب کرده اند، برای این منظور و کسب اطمینان از اصل بودن باتری خریداری شده ما به شما مرکز فروش باتری اورجینال فونی شاپ را معرفی می کنیم، خرید باتری اصلی از این مرکز و نصب آن بر روی گوشی، موجب می شود تا گوشی همانند گذشته با کیفیت و عملکرد بسیار بالایی کار کند.

خرید باتری آیفون از فونی شاپ

برای خرید باتری آیفون اصلی و تقویت شده همراه با ضمانت میتواند از فروشگاه معتبر فونی شاپ اقدام به خرید نمایید