ورق استیل طلایی براق یک ورق تزئینی استیل ضد زنگ با روکش طلا روی سطح آن است. این ورق معمولاً برای کاربردهای تزئینی استفاده می شود. فولاد ضد زنگ ساخته شده از مواد فولادی طلایی.

به طور کلی ورق فولادی به دو گروه تقسیم می شود. انواع ورق های فلزی طلا شامل ورق های فلزی طلای صنعتی و تزئینی و ورق های فلزی طلای براق، ورق های فلزی طلای مات، ورق های فلزی طلای خش دار، ورق های فلزی طلای طرح دار و ورق های فلزی طلای نازک و همچنین کاربردهای طلا را می توانید پیدا کنید. ورق هنگام خرید انواع ورق طلا از این اطلاعات استفاده کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

شرکت بازرگانی پولاد انواع مقاطع فولادی را در سایزهای مختلف و بر اساس نیاز شما ارائه می دهد. برای اطلاع از قیمت انواع اتو می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

ورق فولادی طلا چیست؟

فویل طلا نوعی فویل رنگی با لایه ای از طلا است. انواع ورق های فلزی طلا در ورق های فلزی تزئینی گنجانده شده است و به غیر از رنگ طلایی، رنگ های رزگلد، آبی، قرمز، مشکی و مسی موجود می باشد. قرار دادن یک لایه طلا بر روی یک ورقه فلزی فقط آن را زیبا نمی کند. در عوض، عمر ورق فلز را افزایش می دهد و مقاومت آن را در برابر خوردگی افزایش می دهد.

انواع ورقه های فلزی طلا به دلیل ظاهر زیبا و مقاومت بالا در برابر خوردگی در مصارف زینتی و تزئینی از جمله تولید نماهای داخلی و خارجی ساختمان ها، لوازم خانگی و اقلام تزئینی کاربرد فراوانی دارند

درج نماد کشنده و

ورق استیل طلا ظاهری زیبا و زیبا دارد و در وسایل دکوری بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. ورق های استیل طلا یکی از ورق های استنلس استیل هستند زیرا از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند و برای تولید بدنه انواع لوازم خانگی مانند یخچال، فریزر و ماشین لباسشویی استفاده می شوند.

استفاده از صفحات فولادی طلایی برای محفظه لوازم خانگی تضمین می کند که محصولات پوسیده یا زنگ نزنند، حتی اگر در نزدیکی بخار آب یا رطوبت قرار گیرند، دوام و طول عمر را تضمین می کند.

ورق فولادی طلا چگونه تولید می شود؟

برای تولید انواع ورق استیل طلایی مراحل ساخت ورق آلیاژی فولادی طی می شود و در مرحله آخر سطح ورق با مواد و رنگ مورد نیاز پوشانده می شود. از عناصر PVD و تیتانیوم برای پوشاندن ورق طلای فولاد ضد زنگ استفاده می شود.

به دلیل تشابه مراحل تولید ورق فولادی طلا و ورق فولاد آلیاژی، ورق فولاد طلا دارای مشخصات مشابه ورق فولاد آلیاژی بوده و در برابر فرسایش و خوردگی مقاوم است. همچنین به دلیل پوشش روی سطح ورق فولادی طلایی، سطح ورق سخت و محکم است.

فرآیند تولید ورق طلا

همانطور که گفته شد ایجاد یک لایه رنگی بر روی ورق های فولادی ضد زنگ با پوشش فلزات روی سطح آنها ایجاد می شود. فلز استفاده شده در این مرحله بسته به رنگ نهایی مورد نظر شما متفاوت خواهد بود.

فرآیند آبکاری طلا معمولا به روش PVD انجام می شود. فرآیند PVD یک فرآیند نسبتاً گران است که در آن یک ورق فولادی با استفاده از بخار فیزیکی در یک محفظه خلاء پوشش داده می شود. با توجه به هزینه این فرآیند، قیمت ورق استیل طلا نسبتاً بالا است و هر چه کیفیت روکش ساخته شده در آن بیشتر باشد، قیمت ورق فولاد طلا نیز بالاتر می‌رود.

برای ایجاد رنگ طلایی بر روی ورق فولادی، فلز تیتانیوم توسط فرآیند PVD روی فولاد پوشش داده می شود. مراحل تولید انواع پارچه طلا به شرح زیر است:

تمیز کردن ورق فولادی و تمیز کردن آن

قرار دادن ورق فولادی در یک محفظه خلاء با آرگون

قرار دادن فلز تیتانیوم در داخل محفظه برای تشکیل پوشش تیتانیوم روی سطح ورق فولادی

با استفاده از اختلاف زیاد در محفظه خلاء

تخریب سطح فلز تیتانیوم با استفاده از گاز آرگون (در این مرحله اتم های تیتانیوم آزاد شده و بر روی سطح ورق رسوب می کنند و در نتیجه رنگ طلایی به دست می آید).

انواع ورق استیل طلایی

ورق فلزی طلا با توجه به شکل ظاهری خود به پنج گروه کاغذ فلزی طلای مخلوط، فلز طلای درخشان، ورق فلزی طلای خراشیده، کاغذ فلزی طرح دار و طلای فلزی نازک تقسیم می شود. انواع مختلف ورق طلا عملکردهای متفاوتی دارند.

ورق استیل طلای مات

ورق استیل طلای مات همانطور که از نامش پیداست ظاهری مات و غیر براق دارد. ورق استیل مات طلا به دلیل خاصیت خاصی که دارد گرد و غبار کمتری از خود نشان می دهد و به همین دلیل در نمای بیرونی ساختمان ها و همچنین دیوار آسانسورها کاربرد فراوانی دارد. امروزه استفاده از ورق فولادی مات طلایی کاربرد بیشتری دارد. زیرا صنعتگران سعی در ایجاد زیبایی و دوام دارند و در عین حال آسیب هایی مانند گرد و غبار، خط و خش و سایر آسیب های احتمالی را پنهان می کنند.

ورق استیل طلایی براق

این نوع ورق فولادی که ورق فولادی طلای براق یا ورق فولادی طلای آینه ای نیز نامیده می شود، ظاهری آینه مانند دارد که نور را منعکس می کند. در مقایسه با دیگر انواع ورق استیل طلا، ورق استیل طلای براق بیشتر در محوطه های تزئینی مورد استفاده قرار می گیرد و قابلیت انعکاس نور از سطح آن باعث شده تا طراحان تزئینی، آسانسورسازان و طراحان سازه های مذهبی از آن استفاده کنند. مانند گنبد و گلدسته. ورق فلز بیشتر به فولاد صیقلی یا آینه ای علاقه دارد.

کراتزر گلد استالپلاک

پارچه فلزی طلا احتمالاً طرحی از پارچه فلزی طلایی است که براق نیست و دارای خطوط افقی یا عمودی است. خطوط روی ورق های خام بزرگتر از پارچه است و همین امر باعث شده است که از فلز طلا در شرایط خاص که نیازی به تزیین و ساختار سبک نیست استفاده شود.

صفحه فلزی طلایی طرح دار

ورق استیل طلا طرح دار دارای طرح های تصادفی و متقارن می باشد. این نوع ورق طلا در امور زیبایی کاربرد فراوانی دارد و وجود این نوع نقش بر روی سطح ورق طلای برجسته، فرورفتگی، خط و خش و اثر انگشت را پنهان می کند. هتل ها، رستوران ها و مکان های لوکس از این نوع طلا استفاده می کنند.

ورق طلا

ورق فولادی نازک طلا یک تکه کاغذ فولادی با ضخامت کمتر از 1 میلی متر، از نظر ظاهری زیبا، مقاوم در برابر خوردگی و رطوبت است.